مطبخ

کشک و کدو

این غذا از جمله خوراک هایی است که در استان چهار محال و بختیاری پخته و به علت تولید مواد اولیه آن در مناطق مختلف استان به عنوان یک غذای بومی استان شناخته شده است. این غذا از طعم خاص رنگ و بو خواص فراوانی برخوردار و مانند دیگر خوراکها استان چهار محال و بختیاری با توجه به تولیدات کشاورزی منطقه تهیه می شود.
کد خبر: ۱۰۶۷۵۱۳

مواد اولیه:

کشک:2 لیوان

برنج نیم دانه خیس خورده: 2لیوان

لپه: یک دوم پیمانه

گوشت با استخوان:400 گرم

گردو: یک دوم پیمانه

پیاز: 2 عدد متوسط

کدو تنبل سفید:400 گرم

نعناء خشک :4 قاشق غذا خوری

ادویه،جوز هندی،دارچین،زنجبیل ونمک به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا گوشت با استخوان را به یک عدد پیاز خورد شده به همراه کمی روغن تفت داده شده سپس ادویه و فلفل را اضافه کرده و با مقداری آب روی حررات گذاشته تا کاملا پخته شود. در ظرفی دیگر برنج به همراه لپه خیس خورده و کدو تبل برش خورده را با مقداری آب روی حرارت گذاشته تا کاملا پخته شود.بعد از آن که آب برنج کاملا کشیده شد آب گوشت و گوشت کاملا پخته شده را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا آب برنج کم شود سپس کشک را اضافه کرده و حرارت را ملایم می کنیم .در ماهی تابه ای دیگر مقداری زرد چوبه را به همراه روغن تفت دارده و به محتویات غذا اضافه کرده و سپس پیاز و نعنا داغ و گردو را برای تزئین این غذا استفاده می کنیم.

  

پرتاب سنگ داغ

این بازی به صورت تیمی است و در شب برگزار می شود. در این بازی دو تیم و یک داور وجود دارد. در این بازی یک آتش روشن کرده و داور سنگ کروی مانند(گِرد) را درون این آتش قرار داده تا این سنگ به خوبی داغ و سیاه رنگ شود، افراد دوتیم، چشم خود را بسته و پشت به داور می ایستند، داور سنگ داغ شده را به طرفی دلخواه پرتاب می کند، سپس بازیکنان دو تیم با دستور داور به دنبال سنگ می روند و تیمی که سنگ را پیدا کند، یک به صفر جلو می افتد و در مجموع تیمی که به تعداد بیشتری، سنگ را پیدا کند،برنده ی این بازی است.

نکته: محدوده ای که داور باید سنگ را پرتاب کند، ازقبل مشخص می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها