سینمای جهان

کریس همسفورث، مهمان هتل «ال رویال»

کریس همسفورث با فاصله گرفتن از فضای کمیک استریپی و ابرقهرمانانه، در یک درام اجتماعی بازی می‌کند. فیلم تازه این بازیگر استرالیایی تبار «اوقات بد در ال رویال» نام دارد. بخش اعظم داستان این درام پرتنش، در داخل هتلی در کالیفرنیا اتفاق می‌افتد و لوکیشن‌های محدودی دارد. فیلمنامه فیلم را درو گودار نوشته و خودش آن را کارگردانی می‌کند. او برای داستان فیلم خود، یک فضای دهه شصتی را درنظر گرفته که سرشار از خشونت‌های نژادی بود. هتلی به نام ال رویال، محل اصلی رخدادهای داستان است. گروهی از آدم‌های متفاوت مهمانان هتل هستند و در این مکان، به دلیل دیدگاه‌های متفاوتی که دارند با یکدیگر درگیر می‌شوند. کریس همسفورث یکی از مشتریان هتل است که با روحیه مرموز خود، ماجراهای داستان را به سمتی پیش‌بینی نشده می‌برد. جف بریجز هم قرار است در نقش مالک هتل ظاهر شود. جالب این که، هر دو بازیگر در مجموعه اکشن و ماجراجویانه «تور» هم با یکدیگر همبازی بوده‌اند.
کد خبر: ۱۰۶۶۵۰۹

درو گودار قصد دارد کلید فیلمبرداری اوقات بد در ال رویال را اوایل ماه ژانویه بزند. به این ترتیب، فیلم برای نمایش عمومی در اواسط فصل پاییز سال آینده میلادی آماده خواهد شد. اهل فن بر این باورند که گودار به دنبال آن است که درام اجتماعی خود را برای نمایش در فصل اسکاری سینما آماده کند. حال و هوای ضد تبعیض نژادی فیلم هم این گمانه‌زنی را تشدید کرده است. با این حال، تماشاگران سینما خیلی زودتر از زمان نمایش عمومی این فیلم، می‌توانند دیداری تازه با همسفورث در قسمت دوم مجموعه فیلم تور داشته باشند. او یک بار دیگر در قالب کاراکتر تور افسانه‌ای، با آن چکش آهنین خود به مصاف شخصیت‌های خبیثی می‌رود که در پی نابود کردن کره زمین هستند. این اکشن ابرقهرمانانه برای 27 اکتبر روی پرده سینماهای جهان می‌رود.

«جعبه پرنده» در دست ساندرا بولاک

ساندرا بولاک می‌گوید از این‌که فیلم تازه‌اش «جعبه پرنده» بالاخره وارد مرحله تولید می‌شود، بسیار خوشحال است. به گفته او، چند سال است که صحبت ساخت این درام دلهره‌آور مطرح شده و هربار به دلیلی، تولید آن به عقب می‌افتد. بولاک می‌گوید: فیلمنامه جعبه پرنده چند سال قبل به دستم رسید و بلافاصله آن را خواندم. بسیار جذاب است و مطمئن هستم فیلم سینمایی آن با استقبال تماشاگران و منتقدان روبه‌رو خواهد شد. اما در تمام این سال ها، امکان ساخت آن فراهم نشد. طولانی شدن زمان تولید فیلم باعث شد بسیاری از اطرافیانم بگویند این فیلمنامه با نحسی مواجه شده است!

به نوشته امپایر آنلاین، امر کارگردانی جعبه پرنده را سوزان بیر فیلمساز سرشناس دانمارکی به عهده دارد. فیلمنامه آن را نیز اریک هایسرر نوشته، که سال قبل فیلم تحسین شده ورود را با بازی ایمی آدامز روی پرده سینماها داشت. حضور این افراد در پشت دوربین فیلم، این گمانه‌زنی را مطرح کرده که جعبه پرنده یکی از شانس‌های اصلی اسکار در سال آینده میلادی خواهد شد. فیلمنامه اقتباسی فیلم، براساس داستان نوول سال 2014 جاش مالرمن نوشته شده و در آینده‌ای نزدیک رخ می‌دهد.

این داستان در باره مادر نسبتا جوانی است که نقش او را بولاک در فیلم بازی می‌کند. او همراه دو فرزند کوچک خود، بازماندگان یک حمله مرگبار موجودات بیگانه فضایی به کره زمین هستند. مادر بخت برگشته برای محافظت از جان فرزندانش، باید سفری طولانی را با قایقی نیمه‌شکسته تجربه کند. اما در طول مسیر، اتفاقاتی رخ می‌دهد که این داستان دلهره‌آور آخرزمانی را با تنش روبه‌رو می‌کند. کمپانی یونیورسال کار تولید جعبه پرنده را به عهده دارد. این کمپانی فیلم را با همکاری شرکت جنجالی نتفلیکس تهیه خواهد کرد. کار فیلمبرداری فیلم تا چند هفته دیگر آغاز خواهد شد. بولاک بتازگی از بازی در قسمت تازه‌ای از مجموعه فیلم «یاران اوشن» فارغ شده است.

فیلم اسپیلبرگ درباره جنگ ویتنام

استیون اسپیلبرگ، کارگردان مشهور سینما فیلم جدید خود را با موضوع اسناد جنگ ویتنام می‌سازد.

استیون اسپیلبرگ، کارگردان سرشناس و پرکار آمریکایی این روزها بجز آماده کردن فیلم «Ready Player One» و ساختن «ربودن ادگاردو مورتارا» درگیر تولید یک فیلم سیاسی دیگر هم است.

اثری که گفته می‌شود در مورد سردبیر و ناشر روزنامه واشنگتن پست است که سال 1971 با به دست آوردن اسنادی از جنگ ویتنام، کاخ سفید را به چالش می‌کشد. قرار است در این پروژه تام هنکس و مریل استریپ ایفای نقش کنند.

کمپانی فاکس با اشاره به نام روزنامه «واشنگتن پست»، اسم فیلم جدید کارگردان «فهرست شیندلر» را «پست» گذاشته است. تهیه‌کنندگان این فیلم بجز تام هنکس و مریل استریپ، چهره‌های کمتر شناخته شده‌ای چون بروس گرینوود، پت هیلی، بردلی ویتفورد، زک وودز و جاش سینگر را هم استخدام کردند تا در کنار بازیگران شناخته شده‌ای مثل باب اودنکرک و سارا پولسن، تیم بازیگران «پست» را تشکیل دهند. «پست» قرار است پس از ساخت، روز 22 دسامبر به‌صورت محدود و روز 12 ژانویه 2018 به‌صورت عمومی اکران شود تا برای حضور در اسکار شرایط لازم را داشته باشد.

کیکاوس زیاری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها