پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که امروز فهرست وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور برای اعلام نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود هرچند برخی چهره‌ها نیز در این زمینه تشکیک کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۳۹

بهروز نعمتی سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس، اسدالله عباسی نماینده رودسر و اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد از جمله نمایندگانی بودند که در گفت‌وگو با رسانه‌ها خبر از احتمال ارسال فهرست در امروز دادند. با این حال معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: هنوز مشخص نشده است که فهرست وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور امروز تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

با وجود اعلام اسامی وزرای پیشنهادی از سوی برخی نمایندگان و منابع رسانه‌ای به نظر می‌رسد که در دقایق پایانی اعلام رسمی این فهرست از سوی رئیس‌جمهور، این لیست با تغییراتی همراه باشد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که علی زرافشان برای آموزش و پرورش، علی ربیعی برای وزارت کار و محمد نهاوندیان برای وزارت اقتصاد و دارایی از اقبال کمتری در بین نمایندگان برای کسب رای اعتماد برخوردارند و پیش‌بینی و برآورد آرا نمایندگان تا حدی بود که براساس برخی اخبار باعث انصراف زرافشان از نامزدی وزارت شد.

برخی خبرها هم حکایت از آن داشت که برخی نمایندگان درباره رای اعتماد دادن به خاکی‌صدیق گزینه پیشنهادی وزارت علوم تردیدهایی دارند اما ظاهرا این مخالفت‌ها از چنان قوتی برخوردار نبود که باعث تغییر این گزینه شود و محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که معرفی دکتر خاکی‌صدیق را به‌عنوان وزیر پیشنهادی در دولت آینده تائید می‌کنید، گفت: این موضوع را تائید می‌کنم و وی برای تصدی این وزارتخانه انتخاب شده است.

درباره اقبال مجلس به رحمانی‌فضلی و استمرار رای اعتماد نمایندگان برای ابقای مجدد وی بر وزارت کشور هم حرف و حدیث‌هایی از سوی برخی بهارستان‌نشینان مطرح می‌شود.

در همین زمینه جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان از برگزاری جلسه فراکسیون مستقلان بعد از معرفی وزاری پیشنهادی خبر داد و خاطرنشان کرد: اکنون وزیر کشور در فراکسیون ما دارای رأی 50-50 است اما همچنان روی حضور رحمانی‌فضلی بحث و بررسی انجام می‌شود.

در همین ارتباط بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اعضای این فراکسیون با وجود آن‌که ممکن است نظرهای متفاوتی درباره وزیران پیشنهادی داشته باشند اما قطعا براساس تصمیم فراکسیونی رای می‌دهند؛ زیرا همه اعضا به این تصمیم جمعی پایبندند.

معرفی محمد شریعتمداری به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صنعت هم از دیگر گزینه‌هایی است که در مورد آن حرف و حدیث‌هایی شنیده می‌شود و برخی رسانه‌ها گزارش کرده‌اند با وجود این‌که وی پیش از این به عنوان گزینه مورد نظر رئیس‌جمهور مطرح بود اما در دقایق پایانی، احتمال جابه‌جایی در این مسئولیت وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها