آلمان‌ها به دنبال دبل قهرمانی

مسابقات جام کنفدراسیون‌ها در روسیه امروز پس از گذشت 16 روز به ایستگاه پایانی خود می‌رسد. ورزشگاه‌های اسپارتاک مسکو و سنت پترزبورگ میزبان بازی‌های رده‌بندی و فینال خواهند بود. پرتغال پس از باخت در ضربات پنالتی مقابل شیلی، از ساعت 16 و 30 دقیقه برای کسب مقام سوم مقابل مکزیکی قرار می‌گیرد که با نتیجه 4 بر 1 به آلمان باخت. ژرمن‌ها نیز امیدوارند در فینالی که ساعت 22 و 30 دقیقه برگزار می‌شود با کسب برتری مقابل شیلی به روند موفقیت‌آمیز خود طی سال‌های گذشته در رده‌های ملی ادامه داده و تنها دو روز پس از کسب قهرمانی جوانان اروپا، در این مسابقات نیز به قهرمانی برسند.
کد خبر: ۱۰۴۶۸۷۷

این دو تیم در مرحله گروهی نیز با یکدیگر رو به رو شدند که بازی‌شان با تساوی یک بر یک به پایان رسید. این اولین بار است که آلمان و شیلی در فینال مسابقات رسمی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. تا پیش از این برزیل (چهار بار) فرانسه (دو بار) و آرژانتین، مکزیک و دانماری (یک بار) در این مسابقات به مقام قهرمانی رسیده بودند و در این صورت امشب هر کدام از این دو تیم در صورت پیروزی برای نخستین بار قهرمانی در این مسابقات را جشن می‌گیرند.

بازیکنان شیلی از لحاظ فنی و ذهنی در بهترین روزها و حالت خود قرار دارند. این حقیقت که آنها در باری نیمه‌نهایی مقابل پرتغال فرصت‌های فراوانی را خلق کرده و 120 دقیقه در مقابل قهرمان جام‌ ملت‌های اروپا بازی کردند بخوبی ثابت می‌کند این تیم می‌تواند چالش و محکی جدی برای آلمان‌ها باشد. آنچه باعث موفقیت یا شکست این تیم می‌شود این است که آیا می‌توانند از فرصت‌های خود در خط حمله به نحوی استفاده کنند که اشتباهات‌شان در خط دفاعی نادیده گرفته شود؟ با این حال لاروخا پس از قهرمانی در مسابقات کوپا آمریکا در سال 2015 و 2016 امیدوار است که روند موفقیت‌های خود را ادامه دهد.

ژرمن‌ها نیز در حالی پای به این مسابقه می‌گذارند که عملکرد فوق‌العاده‌ای در خط حمله خود داشته‌اند و تیم تحت هدایت یواخیم لوو نشان داده که هر بازی در مقایسه با بازی قبل بهتر عمل می‌کند. تیم جوان آلمان از همان روز آغاز مسابقات از شانس‌های اصلی قهرمانی به حساب می‌آمد و در صورت محقق شدن این مساله، لوو کار راحت‌تری برای شناختن بازیکنان مدنظرش برای مسابقات جام‌جهانی سال آینده دارد. تیم ورنر، مهاجم تیم ملی آلمان با ثمر رساندن 3 گل و یک پاس گل از شانس‌های اصلی آقای گلی این مسابقات به حساب می‌آید. البته لئون گورتزکا (سه گل) و لارس استیندل (دو گل) از آلمان و کریستیانو رونالدو با دو گل از پرتغال پشت سر او قرار دارند.

در این میان مطبوعات آلمان گزارش داده‌اند در صورتی که این تیم امشب در بازی با شیلی به برتری رسیده و قهرمان شود، پاداش 50 هزار یورویی به بازیکنان داده خواهد شد. این در حالی است که به دلیل پیروزی 4 بر یک آنها مقابل مکزیک نیز قرار است جایزه 30 هزار یورویی به بازیکنان آلمان داده شود.

بنا به اعلام فیفا، میلوراد مازیچ صرب، دیدار نهایی آلمان و شیلی را قضاوت خواهد کرد. این داور برای ایرانی‌ها چهره‌ای آشناست چون قضاوت دیدار ایران و آرژانتین در جام‌جهانی را بر عهده داشت. دیدار رده‌بندی را نیز فهد المیرداسی از عربستان سوت می‌زند.

دومین قهرمانی جوانان آلمان در اروپا

پیروزی آلمان‌ها در فینال امشب موجب می‌شود تا تیم‌های ملی این کشور در رده‌های مختلف سنی در کمتر از 48 ساعت به دو موفقیت بزرگ برسند. جمعه شب تیم فوتبال زیر 21 ساله‌های آلمان با برتری یک بر صفر مقابل اسپانیا به مقام قهرمانی در مسابقات زیر 21 سال اروپا رسید. این تیم در بازی نهایی بیست‌ویکمین دوره این رقابت‌ها که با شرکت 12 تیم در لهستان برگزار شد، یک بر صفر تیم ملی اسپانیا را شکست داد و برای دومین بار مقام قهرمانی را به دست آورد. تک‌گل بازی توسط وایسر در دقیقه 40 به ثمر رسید.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها