مردم ایران بزودی در سریالی داستانی شاهد زندگی پرفراز و نشیب یکی از شاعران پرآوازه معاصر خود خواهند بود.
کد خبر: ۱۰۴۲۳۰

امسال صدمین سال تولد محمدحسین خشکنابی ، معروف به شهریار است. شهریور ماه امسال برای این مناسبت جشنی برپا خواهد شد و تلویزیون نیز خود را آماده می کند تا سریال ساخته شده توسط کمال تبریزی درباره زندگی این شاعر را به نمایش بگذارد سریالی که در آن ضمن به تصویر کشیدن زندگی استاد شهریار شاعر معاصر ، فرازهای مهمی از تاریخ معاصر ایران به تصویر کشیده شده است .داستان این سریال از سالها قبل در اواخر دوره حکومت قاجار ، پیش از تولد شهریار آغاز و تا زمان فوت این شاعر ادامه می یابد. سیداسماعیل یکی از وکلای مشهور شهر تبریز که در پی جنگ و شورش در این شهر چند فرزند خود را از دست داده ، پس از به دنیا آمدن فرزندی از کوکب خانم همسرش ، تصمیم می گیرد برای حفظ جان فرزند آخر خود ، او را به روستای خوشکناب نزد خواهرش بفرستد. او که بعدها به شهریار معروف می شود تا پایان دوره کودکی در این محل می ماند و در این سالها با ابراهیم ادیب آشنا می شود مردی که بعدها در زندگی او تاثیر زیادی دارد. در ادامه این سریال ، بیننده شاهد ماجراهایی مانند منحل شدن مجلس شورای ملی ، روی کار آمدن رضاخان ، قحطی نان تهران ، جنگ اول و دوم جهانی و انقلاب اسلامی و... خواهد بود البته توجه این سریال به مقطع مهمی از تاریخ کشورمان سبب شده که شخصیت هایی همچون مدرس ، محمد خیابانی ، ملک الشعرای بهار ، میرزاده عشقی ، نیما یوشیج ، ستارخان و... نیزدر این سریال حضور داشته باشند.
به گزارش سیما فیلم تصویربرداری این سریال از 26 اردیبهشت 84 در منطقه خجیر آغاز شد و بعد از یک سال اواخر اردیبهشت امسال در تهران خاتمه یافت . نقش این شاعر را 3 بازیگر در 3 مقطع سنی مختلف ایفاء کرده اند شایان پارسایی در نقش کودکی شهریار ، اردشیر رستمی کاریکاتوریست جوان کشورمان در نقش جوانی شهریار و سیروس گرجستانی در نقش میانسالی و پیری شهریار ، بازیگرانی هستند که در کسوت این شخصیت حضور یافته اند. در کنار آنها فرهاد قائمیان در نقش پدر شهریار و لیلی تقوی در نقش مادر شهریار در کنار پیام دهکردی ، رحمان باقریان ، مهسا کرامتی ، محمود قبطزرین ، نرگس هاشم پور ، حسین عابدینی ، امیرکاوه آهنجان ، فریبرز گرمرودی ، علی پوریان ، صبا مهری ، مهدی پاشایی ، شاپور محمدی ، محسن نبوی ، بابک حمیدیان و سعید نیکپور بازیگران دیگری هستند که در این سریال ایفای نقش می کنند.
این سریال براساس فیلمنامه ای از مهدی سجاده چی به تهیه کنندگی پروانه پرتو در مرکز سیما فیلم تولید شده و سعید شاهسواری نیز در حال ادامه تدوین آن است. برای این سریال فرهاد فخرالدینی موسیقی خواهد ساخت. پیش بینی می شود این سریال بزودی آماده نمایش شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها