لادسیما برای سلطان نــادال

یکشنبه 11 ژوئن 2017 (21 خرداد) برای همیشه در دل تاریخ تنیس ثبت شد. سال 2017 سالی بی‌نظیر برای اسطوره‌های تمام نشدنی تنیس بود. راجر فدرر بعد از پنج سال موفق شد ابتدای سال میلادی (10 بهمن سال گذشته) یک گرند اسلم دیگر را در ملبورن ببرد تا تعداد قهرمانی‌های خود را به 18 گرنداسلم برساند و حالا رافائل نادال توانست پانزدهمین گرنداسلم را به ویترین افتخارات فراوانش اضافه کند که از این تعداد ده قهرمانی در خاک رس رولان گاروس فرانسه به دست آمده است. او مانند تیم محبوبش رئال مادرید که بعد از سال‌ها توانست لادسیما (دهمین قهرمانی) را در لیگ قهرمانان اروپا به دست بیاورد، سرانجام طلسم دهمین قهرمانی را در خاک رس شکست تا لادسیمای رولان گاروس را از آن خود کند. او بعد از چهارمین قهرمانی در رولان گاروس به سلطان خاک رس معروف شد و حالا امپراتوری دست نیافتنی است که زمین‌های رولان گاروس هم به او احترام می‌‌گذارند.
کد خبر: ۱۰۴۰۸۲۳

تاکنون در دوران رقابت‌های مدرن تنیس، سابقه نداشته کسی بتواند در یک گرند اسلم ده بار قهرمان شود. نادال 31 ساله اما یکشنبه برای جاودانه شدن، نشانی از نگرانی و اضطراب نداشت. او در سه ست پیاپی و بی‌دردسر، استانیسلاو واورینکای سوئیسی را شکست داد تا تعداد قهرمانی‌های خود در رولان گاروس را به عدد ده و تعداد قهرمانی‌ها را در مجموع گرنداسلم‌های چهارگانه به عدد 15 برساند. به این ترتیب، رافا در فهرست پرافتخارترین قهرمانان تاریخ تنیس، از پیت سمپراس آمریکایی با 14 قهرمانی پیشی گرفت و بعد از راجر فدرر با 18 گرنداسلم، در رده دوم این لیست ایستاد.بر خلاف فینال پنج ماه پیش در ملبورن که بین نادال و فدرر برگزار شد و 220 دقیقه طول کشید، فینال رولان گاروس در روز یکشنبه تنها 127 دقیقه زمان برد و 15 هزار تماشاگر حاضر در زمین فیلیپ شاتریه، نظاره‌گر یک مسابقه نسبتا یکطرفه بودند. رافائل نادال برای قهرمانی امسال رولان گاروس، هفت مسابقه داد که در هیچ‌ یک حتی یک سِت هم به حریفان نداد و در مجموع فقط 35 گیم به حریفانش واگذار کرد. با وجود این درخشش کم‌نظیر، تنیس‌باز اسپانیایی نتوانست به رکورد بیورن بورگ افسانه‌ای برسد که سال 1978 فقط با شکست در 32 گیم، قهرمان رولان گاروس شده بود.

پیش از شروع فینال نادال و واورینکا، تمام آمار و ارقام از پیروزی نادال حکایت داشت. آنها 18 بار با هم روبه رو شده بودند که 15 مسابقه به نفع نادال به پایان رسیده بود. با این حال، نمایش خوب واورینکا برابر اندی ماری بریتانیایی، نفر اول تنیس جهان در مرحله نیمه‌نهایی، تا حدودی شانس برای این تنیسور ایجاد کرده بود که بازی فینال همه رویاها را به باد داد. واورینکا در پایان مسابقه گفت جز اعتراف به بازی درخشان رافائل نادال، چیز دیگری نمی‌تواند بگوید: «رافائل، تو یک تنیس‌باز مثال‌زدنی هستی. بازی کردن جلوی تو برایم افتخار است. به تو به خاطر این موفقیت و کل دوران حرفه‌ای‌ات تبریک می‌گویم.»

در تاریخ تنیس مدرن، بعد از رافائل نادال، مارتینا ناوراتیلووا، نفر شماره یک پیشین تنیس زنان، با کسب 9 قهرمانی در ویمبلدون نزدیک ترین تنیس‌باز به رکورد رافائل نادال است. بعد از او پیت سمپراس آمریکایی و راجر فدرر هستند که در دوران بعد از جنگ‌جهانی دوم، هفت بار قهرمان یک گرنداسلم شده‌اند.

صعود 2 پله‌ای نادال

دهمین قهرمانی برترین تنیسور اسپانیا در دومین گرنداسلم سال، جایگاه او را در رده‌بندی جهانی بهترین تنیسورهای مرد دنیا دو پله ارتقا داد. نادال 31 ساله با 15 قهرمانی در گرنداسلم‌ها، پس از راجر فدرر سوئیسی که 18 قهرمانی کسب کرده، دومین تنیسور پرافتخار دنیاست و اکنون با 7285 امتیاز پس از اندی ماری در رده دوم قرار دارد.

رده‌بندی 10 تنیسور برتر مرد دنیا به شرح زیر است:

1ـ اندی ماری (اسکاتلند) 9890 امتیاز

2ـ رافائل نادال (اسپانیا) 7285 امتیاز (دو پله صعود)

3ـ استانیسلاو واورینکا (سوئیس) 6175 امتیاز

4ـ نواک جوکوویچ (صربستان) 5805 امتیاز (دو پله سقوط)

5ـ راجر فدرر (سوئیس) 4945 امتیاز

6ـ میلوس رائونیچ (کانادا) 4450 امتیاز

7ـ مارین سیلیچ (کرواسی) 4115 امتیاز (یک پله صعود)

8ـ دومنیک تی‌یم (اتریش) 3985 امتیاز (یک پله سقوط)

9ـ کی نیشیکوری (ژاپن) 3830 امتیاز

10ـ آلکساندر زورف(آلمان) 3070 امتیاز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها