سایه سیاست همچنان بر فوتبال ایران و عربستان سنگینی می‌کند

3 کشور،‌ گزینه میزبانی پرسپولیس و الاهلی

پرسپولیس و الاهلی در شرایطی در یک‌چهارم نهایی به هم رسیدند که همچنان سایه سیاست بر تقابل دو قدرت سنتی فوتبال آسیا یعنی ایران و عربستان سنگینی می‌کند و دو تیم به دنبال انتخاب زمین بی‌طرف برای برگزاری بازی‌های رفت و برگشت هستند!
کد خبر: ۱۰۳۸۹۸۶

روابط سیاسی ایران و عربستان در حالی در سال‌های گذشته به سردی گرایید که با روی کار آمدن جناح تندروی سعودی‌ها، ارتباطات سیاسی دو کشور تیره‌تر شد. در این میان سعودی‌ها در اقدامی برخلاف منشور المپیک و فلسفه وجودی ورزش، سیاست را وارد میدان ورزش کرده و سال پیش با بهانه نبود امنیت اعلام کردند، حاضر نیستند با تیم‌های ایرانی در تهران بازی کنند!

آنها در شرایطی چنین ادعایی را مطرح کردند که پادرمیانی کنفدراسیون فوتبال آسیا نتوانست از لجاجت طرف سعودی بکاهد و حکم به برگزاری بازی‌های متقابل دو کشور در زمین بی‌طرف داد. حکام سعودی،‌ این روند را در روزهای گذشته نیز ادامه دادند تا جایی که به دنبال ملتهب شدن روابط سیاسی‌شان با کشور همجواز خود قطر، عنوان کردند در قطر هم به میدان نمی‌روند!

ادعای اخیر از آن منظر مورد توجه بود که تصور می‌شد در صورت تقابل پرسپولیس با نمایندگان این کشور، آنها دوحه قطر را به عنوان میزبان مسابقه انتخاب کنند. به دنبال انجام قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان و تقابل پرسپولیس وایران و الاهلی عربستان، گمانه‌زنی درخصوص انتخاب محل برگزاری این بازی شروع شد.

در این ارتباط،‌ دیروز روزنامه بین‌المللی الشرق الاوسط اعلام کرد، الاهلی عربستان پیش از این، کشور قطر را به عنوان میزبان بازی‌های خود انتخاب کرد، اما بعد از این که روابط سیاسی عربستان و قطر تیره شد، تصمیم گرفت کشور دیگری را به عنوان میزبان خود معرفی کند. به این ترتیب، الاهلی برای میزبان دیدار برگشت برابر پرسپولیس کشور امارات را انتخاب کرده است.

این روزنامه عربستانی تاکید کرد، پرسپولیس هم به احتمال زیاد یکی از دو کشور تاجیکستان یا ترکمنستان را به عنوان میزبان دیدار خود برابر الاهلی انتخاب می‌کند.

این گمانه‌زنی در شرایطی صورت می‌گیرد که در دو روز گذشته از تمایل عربستانی‌ها برای برگزاری این بازی در منامه بحرین حکایت داشت، موضوعی که مورد موافقت پرسپولیس قرار نگرفت.

به هر ترتیب، الاهلی عربستان به احتمال فراوان روز 31 مردادماه در امارات، پذیرای پرسپولیس خواهد بود و گزینه پرسپولیس نیز برای میزبانی دیدار برگشت که 21 شهریور برگزار می‌شود، یکی از کشورهای همسایه شمالی یعنی ترکمنستان یا تاجیکستان خواهد بود، دو کشوری که اشتراک فرهنگی عمیق همانند دیگر کشورهای عربی با عربستان ندارند و به ایران نزدیک‌ترند.

پنجعلی: باید کشور ثالث را عوض کنیم

محمد پنجعلی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درخصوص رویارویی با الاهلی عربستان در مرحله یک چهارم نهایی، به ما گفت: قرعه نسبتا خوبی برای پرسپولیس رقم خورده و ان‌شاءالله برانکو با یک تیم خوب به سراغ این حریف عربستانی می‌رود و آنها را شکست می‌دهد. پنجعلی ادامه داد: من فکر می‌کنم مهم‌ترین راهکار این است که دیگر در عمان از الاهلی میزبانی نکنیم و کشور ثالث را تغییر دهیم؛ مثلا در ترکمنستان که ایرانی‌های زیادی دارد، به مصاف الاهلی برویم که برای مان بهتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها