مدیرکل اداره بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد می گوید، صندوق بیمه روستایی و عشایر به تعهدات بیمه‌ای خود از سال 89 تاکنون عمل نکرده، درحالی‌که حق بیمه را از امداد می‌گرفته است و به‌رغم نامه‌نگاری‌های ما به دولت، جریمه 300 میلیاردی هم برای ما تعیین کرده است.
کد خبر: ۱۰۳۶۴۲۴

نشست خبری جعفر رحیمی، دیروز صبح پر از اعداد و ارقامی بود که محل اختلاف بیمه روستایی و البته کمیته امداد است، ارقامی که حالا به گفته رحیمی شاید توان پرداخت آن برای کمیته امداد وجود نداشته باشد.

جعفر رحیمی در نشست خبری با بیان این‌که صندوق بیمه روستاییان و عشایر از سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: در سال 86 مقرر شد کمیته امداد تا سقف 140 هزار نفر از زنان روستایی و عشایر را در این صندوق بیمه کند که یک سوم حق بیمه از سوی امداد و دوم سوم باقیمانده از سوی دولت پرداخت می‌شد.

وی ادامه داد: از آنجا که سقف 140 هزار نفر از سوی زنان سرپرست خانوار روستایی تکمیل نشد در مرحله بعد مردان روستایی و در گام بعدی زنان و مردان شهری به این صندوق معرفی شدند تا سقف 140 هزار نفر دریافت خدمات پر شود.

رحیمی از وجود برخی تخلفات در معرفی افراد به این بیمه پرده برداشت و تاکید کرد: در معرفی افراد به این بیمه و پر کردن سقف 140 هزار نفر، تخلفاتی روی داد به طوری که افراد شهری به بیمه معرفی شدند و به همین دلیل و دلایل دیگر از جمله کمبود بودجه از سوی دولت، حق بیمه مددجویان به صندوق در حد فاصل سال‌های 89 تا 91، پرداخت نشد.

وی افزود: دولت در سال 92 مبلغ حق بیمه را در اختیار کمیته امداد قرار داد و از سال 93 و 94 حق بیمه‌ها به صندوق واریز شد، اما صندوق به دلیل وجود اختلافات و پرداخت نشدن حق بیمه سال‌های 89 تا 91 هیچ خدمتی به بیمه‌شدگان ارائه نکرد.

مدیر کل اداره بهداشت و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد در خصوص تعداد بیمه‌شدگان روستایی در این طرح گفت: 80 هزار روستایی در این طرح بیمه شدند و بقیه یعنی حدود 60 هزار نفر افراد شهری یا کسانی بودند که همپوشانی بیمه‌ای با سازمان تأمین اجتماعی داشتند به همین دلیل امکان ارائه خدمات به آنها وجود نداشت. رحیمی گفت: از سال 94 تمام حق بیمه‌ها را با صندوق تسویه کردیم و برای دو و نیم سال باقیمانده نیز 140 هزار حق بیمه پرداخت کردیم، اما صندوق بیمه روستاییان و عشایر هنوز به تعهدات خود برای پرداخت مستمری عمل نکرده و عمل به تعهدات را منوط به دریافت 300 میلیارد تومان جریمه حق بیمه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها