دیدار یک مقام بلند پایه نظامی چین با رامسفلد

جام جم آنلاین: ژنرال گوئو بوکسیونگ یک مقام بلندپایه نظامی چین روز سهشنبه 18 ژوییه در وزارت دفاع ایالات متحده ، پنتاگون ، با دونالد رامسفلد وزیر دفاع این کشور دیدار کرد.
کد خبر: ۱۰۲۸۲۷

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، این نخستین دیدار یک مقام بلند پایه نظامی چین از آمریکا در این سطح از زمان برخورد یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا با یک فروند هواپیمای جنگی چین در سال 2001 در قلمروی هوایی چین تا کنون است.
برایان ویتمن سخنگوی پنتاگون با اشاره به تبادل افسران و مبادله اطلاعات اموزشی بین آمریکا و چین ، گفت این دیدار فرصت مهمی برای اعلام تفاهم و تقویت روابط نظامی دو کشور است و ممکن است همکاری دریایی در عملیات جست و جو و نجات بین دو کشور اغاز شود.
ژنرال گوئو بوکسیونگ ،مقام بلندپایه نظامی چین ، پیش از واشنگتن به سن دیهگو در ایالت کالیفرنیا سفر و از ناو هواپیمابر یواساس رونالد ریگان و یک یگان هوایی بازدید کرده بود.

سفر این مقام نظامی چین به آمریکا قرار است پنجشنبه 20 ژوییه با بازدید از آموزشگاه نظامی وست پوینت در ایالت نیویورک خاتمه یابد.
این در حالی است که ، پنتاگون در دو سال اخیر اغلب از توسعه نظامی چین انتقاد کرده و نگران است که شکافی در توازن استراتژیک به ویژه در منطقه تایوان ایجاد شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها