دانشگاه صداوسیما میزبان «حکمت مطهر»

همایش حکمت مطهر با حضور غلامعلی حدادعادل، علی مطهری و جمعی از مسئولان کشور در دانشگاه صداوسیما برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۲۶۰۶۰

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این همایش گفت: همه باید شهید مطهری را بشناسند و بشناسانند و بیشتر این وظیفه برعهده صداوسیماست.

غلامعلی حدادعادل افزود: من می‌خواهم از میان همه اوصاف آن بزرگوار بر یک صفت تکیه کنم و آن تفکر عقلانی است. مطهری نگاه عقلانی به انسان و هستی داشت و دین را هم با همین چشم عقل نگاه می‌کرد.

وی بیان کرد: اگر می‌بینید مقام معظم رهبری این‌قدر احترام به مطهری دارند، این سنخیتی است که بین امام، مقام معظم رهبری و شهید مطهری بوده است. در صحبت‌هایی که از رهبری می‌شنوید، ایشان برای هر موضوعی دلیل می‌آورند و این‌طور نیست که با هیجان جامعه را اداره کنند و جوهر و درونمایه ایشان عقلانیت است. همین عقلانیت بود که شهید مطهری را به فلسفه جذب کرد و اگر آثار ایشان را ببینید، متوجه می‌شوید این عقلانیت در همه آثار وجود دارد.

در ابتدای این همایش، شهاب اسفندیاری، سرپرست دانشگاه صداوسیما با تبریک روز استاد و گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد شهادت استاد مطهری گفت: دانشگاه صداوسیما و رسانه ملی در سال‌های گذشته همایش جهانی «حکمت مطهر» را برگزار می‌کرد؛ این همایش چندسالی به دلیل مشکلات درون‌سازمانی برگزار نشد، اما امسال با عنایت دکتر علی عسکری، ریاست سازمان صداوسیما، دانشگاه صداوسیما مسئول احیای این همایش شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها