حدود 285 میلیون نفر در سراسر جهان نابینا هستند و به همین دلیل نمی‌توانند از گوشی یا ساعت‌های هوشمند معمولی استفاده کنند البته اپلیکیشن‌هایی برای دریافت فرمان‌های صوتی و اعلام پیام‌ها در قالب صدا به بازار آمده‌ که در بسیاری از موارد، کار با آنها برای نابینایان دشوار است.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۱۴

دات (Dot) نخستین ساعت هوشمند ویژه نابینایان در جهان است که می‌تواند اطلاعات مختلف را از طریق خط بریل روی صفحه نمایش خود نشان دهد. صفحه نمایش این ساعت دارای چهار سلول بریل است که می‌تواند پیام‌های مختلف را در قالب کاراکترهای این زبان به صورت برجسته نشان دهد. این گجت امکان تنظیم سرعت نمایش کاراکترها را به کاربر می‌دهد تا به‌این‌ترتیب فرد نابینا بتواند آن را بر اساس سرعت خواندن خود تنظیم کند. همچنین سازندگان این ساعت API آن را در اختیار برنامه‌نویسان قرار داده‌اند تا به‌این‌ترتیب قابلیت‌های جذاب دیگری نیز به آن افزوده شود.

گجتی برای حریم خصوصی

هاش‌می‌(Hushme) نخستین ماسک ویژه صوتی است که با استفاده از آن اطرافیان نمی‌توانند صدای کاربر را طی گفت‌وگو با گوشی بشنوند. این دستگاه به شکل یک هدست معمولی است. اگر کاربر تمایل داشته باشد گفت‌وگویی خصوصی با گوشی خود داشته باشد و اطرافیان صدای او را نشنوند، می‌تواند آن را جلوی دهان خود قرار داده و قفل کند. ساختار این گجت به گونه‌ای است که بخش قابل توجهی از امواج صوتی حاصل از گفت‌وگوی کاربر را خنثی می‌کند. علاوه بر این، داخل این گجت اسپیکرهایی قرار دارد که می‌توانند صدایی تولید کرده و به‌عنوان پارازیت برای هرچه نامفهوم‌تر کردن باقیمانده صدای خروجی کاربر به کار روند. هاش‌می همچنین دارای یک اپلیکیشن است که با استفاده از آن می‌توان صدای خروجی توسط اسپیکرهای دستگاه و بلندی آن را تعیین کرد. هاش‌می قرار است تا پایان سال 2017 به تولید برسد. قیمت این دستگاه برای مصرف‌کننده حدود 250 دلار خواهد بود.

تجربه بهتر کار با گوشی

شرکت سامسونگ بتازگی از محصولی جدید خبر داده که می‌تواند برای کاربرانی که قصد انجام کارهای جدی با گوشی خود دارند، جذاب باشد. این محصول دکس استیشن (Dex Station) نام دارد. کافی است کاربر گوشی خود را روی آن قرار داده سپس با اتصال این پایه به صفحه کلید، ماوس و نمایشگر از توان پردازشی و حافظه گوشی خود مانند رایانه رومیزی استفاده کند. این پایه همچنین دو پورت USB نیز روی بدنه خود دارد. دکس استیشن در حال حاضر فقط برای گوشی‌های گلکسی اس8 سامسونگ طراحی شده است. همچنین کاربر براحتی می‌تواند با انواع محصولات نرم‌افزاری شرکت ادوب و نیز آفیس مایکروسافت کار کند. به‌این‌ترتیب دیگر انجام کارهایی نظیر ویرایش انواع فایل، وبگردی، تماشای فیلم و ارسال پیام به شکلی راحت‌تر از کار با صفحه کوچک نمایشگر گوشی هوشمند انجام می‌شود. هنوز جزئیات مربوط به قیمت و نحوه توزیع این محصول اعلام نشده است.

شارژر، چکش و چاقو

با این‌که کمربند ایمنی برای حفظ جان سرنشینان خودرو طراحی شده، اما بارها پیش آمده که پس از بروز تصادف، کمربند ایمنی گیر کرده و خارج شدن افراد از داخل خودرو با مشکل روبه‌رو شده است. همچنین گاهی پس از تصادف، امکان باز کردن در خودرو وجود نداشته و چاره‌ای جز خروج از پنجره وجود ندارد. در این میان، یک تیم نوآور موفق شده محصولی برای حل این دو مشکل ارائه کند. این دستگاه که استینگر (Stinger) نام دارد، در اصل یک شارژر است که داخل حفره فندک خودرو قرار می‌گیرد و از طریق دو پورت USB می‌تواند انواع گوشی و گجت‌های الکترونیکی را شارژ کند. اما استینگر علاوه بر این دارای یک چکش بسیار قوی است که در موارد اضطراری می‌توان از آن برای شکستن پنجره استفاده کرد. همچنین از چاقوی آن می‌توان برای پاره کردن کمربند ایمنی استفاده کرد.

تبدیل ارزان‌قیمت گوشی به تبلت

شاید شما هم جزو کسانی باشید که حداقل یک بار در دو راهی انتخاب گوشی یا تبلت گرفتار آمده‌اند. گوشی‌های هوشمند معمولی قیمت کمتری نسبت به بسیاری از تبلت‌های مشابه دارند و حمل آنها نیز ساده‌تر است، اما تایپ کردن و مشاهده تصویر در نمایشگر گوشی‌های هوشمند از معایب آنها به شمار می‌رود. اگر باز هم گوشی را ترجیح می‌دهید، شاید سوپراسکرین (Superscreen) بتواند راه‌حلی خوب برایتان باشد.

سوپراسکرین گجتی با صفحه نمایشگر 10.1 اینچی و وضوح 1600 در 2560 است. کاربر براحتی می‌تواند گوشی هوشمند خود را از طریق کابل به آن متصل کرده و محتویات صفحه نمایشگر گوشی را این بار روی یک صفحه بزرگ‌تر مشاهده کند. از مزایای سوپراسکرین این است که حتی در صورت قفل شدن خودکار نمایشگر گوشی، باز هم کاربر قادر به مشاهده آن روی صفحه نمایشگر بزرگ‌تر این گجت است.

دستکش ویژه موتورسواران

برخی موتورسواران برای مسیریابی درست هنگام حرکت، گوشی هوشمند خود را روی داشبورد موتورسیکلت قرار می‌دهند، در حالی که این کار می‌تواند گاهی موجب بر هم خوردن تمرکز موتورسوار شود. دستکش هوشمند ترن پوینت (Turnpoint) اما می‌تواند ضمن کاستن از مخاطرات موجود، کار را برای موتورسوار ساده‌تر کند. لنگه راست این دستکش کاملا معمولی است، اما لنگه چپ آن دارای صفحه‌ای حاوی چند لامپ ریز است و می‌تواند از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند کاربر متصل شود. به این ترتیب، این دستکش اطلاعات مربوط به مسیر درست برای رسیدن به مقصد مورد نظر کاربر را دریافت می‌کند. چند لامپ قرار گرفته روی دستکش، فاصله باقیمانده تا پیچ بعدی را با یک طیف رنگی از سبز (فاصله چهار مایلی) تا زرد (فاصله نیم مایلی) نشان می‌دهد. دستکش ترن پوینت فعلا با گوشی آیفون سازگار بوده و قرار است نسخه‌ای از آن برای اندروید نیز طراحی شود.

کمد هوشمند لباس

با وجود به بازار آمدن انواع ماشین‌های لباسشویی پیشرفته، فرآیند پس از شست‌وشو همچنان به شکل دستی انجام می‌شود. در واقع پس از بیرون آوردن لباس‌ها از ماشین لباسشویی باید آنها را خشک کرده و تا کنیم و سپس در کمد لباس قرار دهیم. کمد هوشمندی با نام تردرب (ThreadRobe) برای راحت‌تر کردن کار طراحی شده است. برای استفاده از این کمد هوشمند، کافی است لباس‌های شسته شده را از ماشین لباسشویی درآورده و به صورت مستقیم در حفره‌ای که در زیر این کمد تعبیه شده قرار دهیم. این کمد دارای سامانه خودکاری است که می‌تواند تک‌تک لباس‌ها را با بازوی رباتیک برداشته و به صورت عمودی داخل کمد قرار دهد. هر گاه که به لباسی مشخص نیاز داشتیم نیز کافی است با استفاده از اپلیکیشن تردرب، آن را انتخاب کنیم تا این کمد هوشمند، لباس مورد نظرمان را برداشته و دوباره در داخل حفره زیرین خود قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها