با توجه به تغییرات اقلیمی و همچنین افزایش بارش‌ در مراکش، وزارت کشاورزی این کشور اعلام کرده، در آینده چشم‌انداز مناسبی در صنعت کشاورزی دیده شده و به همین دلیل، سیاست‌های جدید صادراتی محصولات کشاورزی را در پیش گرفته است.
کد خبر: ۱۰۱۷۰۷۸

مسئولان وزارت کشاورزی مراکش با اشاره به افزایش تولید در بخش کشاورزی طی سال‌های آینده زراعی می‌گویند: افزایش جمعیت جهان باعث شده تا همواره بازار تقاضای غذا در سراسر جهان برای تولیدکنندگان پرتحرک و جذاب باشد. از این رو فزونی تولید محصولات کشاورزی بخصوص صیفی‌جات و محصولات جالیزی در این کشور می‌تواند امتیازی برای حضور گسترده‌تر در این بازارها و افزایش سهم درآمدهای صادراتی بخش کشاورزی مراکش باشد.

گزارش‌ منتشر شده از سوی این نهاد دولتی بیانگر آن است که بارش‌های اخیر، تاثیر مثبتی روی درختان میوه و مزارع سبزیجات داشته و باعث افزایش ذخیره آب کشور شده است، به صورتی که در زمینه میزان آبیاری مزارع و باغ‌ها کمک شایانی شده که این افزایش ذخیره آب در نهایت منجر به افزایش تصاعدی تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی خواهد بود.

کارشناسان کشاورزی مراکش با درنظر گرفتن برآوردهای جدید تولید در بخش کشاورزی، نه‌تنها اقدام به ارائه دستورالعمل‌های جدید برای حفظ کیفیت تولید در محصولات مختلف در طول کاشت، داشت و برداشت کرده‌اند، بلکه در همین طرح زمینه‌های گسترش صنایع تبدیلی و جذب سرمایه‌های خارجی در این صنایع دیده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها