خرابکاری ارواح خبیث

مجموعه‌ Ghost Recon حدود 15 سال است که در صنعت بازی‌های ویدئویی جهان حضور دارد و نامی آشنا برای گیمرها به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۰۱۶۶۷۱

داستان کلی هر نسخه از بازی در مورد جوخه‌ای زبده از سربازانی ویژه است که برای انجام ماموریت‌های گوناگون به مناطق مختلف دنیا اعزام می‌شوند. در جدیدترین شماره‌ بازی که قبل از نوروز 96 منتشر شد، با گروهی چهار نفره مواجه می‌شویم که همگی چهره‌هایی جدید در مجموعه‌ «گوست ریکون» به شمار می‌روند. نسخه‌ای خیالی از کشور بولیوی بستر شکل‌‎گیری حوادث بازی بوده و ماموریت اصلی شما از بین بردن کارتل مواد مخدر در این کشور است.

دعوت به ماجرا

داستان بازی با بمبگذاری در سفارت و ربوده شدن سفیر در پایتخت بولیوی شروع می‌شود. در نتیجه یک گروه زبده به صورت پنهانی ماموریت می‌یابد تا عملیات کارتل مواد مخدر این کشور را متوقف کرده و سر دسته‌ این گروه را که شخصی به اسم El Sueno است، از بین ببرد. از آنجا که گروه اعزامی یا «روح‌ها» خارج از قواعد و چارچوب نظامی وارد کشور بولیوی شده‌اند از پشتیبانی هوایی، فرستادن مهمات یا اعزام نیروهای پشتیبانی ارتش خبری نیست. در عوض شما و سه نفر دیگر از دوستان‌تان باید اطلاعات لازم را برای پیدا کردن اعضای باند خلافکار به دست آورده و با کمک نیروهای محلی ماموریت‌هایی را انجام دهید که به صورت کلی شامل کاهش دادن قاچاق مواد مخدر، از بین بردن تولید آن و نفوذ کردن به درون حلقه‌ کارتل Santa Blanca است.

البته این ماموریت یک یا دو شبه نیست، از آنجا که این باند خلافکار در 21 منطقه کشور بولیوی پراکنده شده‌اند مدت زمان زیادی برای نابود کردن آن نیاز دارید. محیط و نقشه‌ای که برای بازی طراحی شده به جرات یکی از بزرگ‌ترین محیط‌های «دنیای باز» را که در بازی‌های تیراندازی دیده‌اید، پیش روی شما قرار می‌دهد.

کشور بولیوی با زیست بوم متنوع و دیدنی یکی از زیباترین اتمسفر و حال و هوایی است که در بازی‌ها ساخته شده، از شهرهای فعال و زنده‌ آن گرفته تا مزارع ساکت کشت مواد مخدر یا جنگل‌های کوهستانی انبوه و دشت‌های نمک متروک همگی به تاثیرگذاری مثبت بازی روی مخاطب از نظر گوناگونی محیط منجر شده است. این مساله از آنجا حائز اهمیت است که شما بخش عمده‌ای از زمان‌تان در بازی Wildlands را به حرکت کردن بین نقاط مختلف این نقشه‌ پهناور مشغول خواهید بود. برای جا‌به‌جایی در این محیط بزرگ می‌توانید از ماشین، موتورسیکلت، قایق و هواپیما یا بالگرد بهره بگیرید، ولی با توجه به فواصل بین نقاط مختلف ماموریت، توصیه اکید ما به شما استفاده از بالگرد است. تلاش برای به دست آوردن آن تقریبا همیشه ارزش دارد.

پا در کفش روح‌ها!

زمانی که یکی از سرکرده‌های کارتل در یکی از مناطق 21 گانه را پیدا می‌کنید، نابود کردن فعالیت‌ها و عملیات‌ این هدف به اولویت اول شما تبدیل می‌شود. هر کدام از این سرکرده‌ها یا غول‌های بازی نقشی متفاوت در سازمان خلافکار خود ایفا می‌کنند که در نتیجه به تنوع ظاهری ماموریت‌هایتان منجر می‌شود. در بیشتر از 50 ساعتی که تجربه‌ بازی به طول خواهد انجامید، ماموریت‌هایی مثل ربودن دلال‌های معروف مواد مخدر، نابود کردن زیردریایی‌هایی که کوکائین را به آمریکا و اروپا قاچاق می‌کنند، اعضای کارتل را به جان یکدیگر انداختن و آتش زدن انبارهای مواد مخدر به ارزش میلیاردها دلار را انجام خواهید داد. گرچه ساختار اصلی ماموریت‌ها نابود یا نفود کردن به پایگاه‌هایی با ابعاد مختلف است، اما تنوع ظاهری آنها باعث می‌شود تکراری بودن ذات آنها کمتر آزاردهنده شود.

فرقی ندارد در حال انجام ماموریت جانبی نفود به یک پایگاه کوچک برای به دست آوردن قطعات مختلف اسلحه یا تکمیل کردن ماموریت‌های داستانی باشید، ساختار اصلی گیم‌پلی مشابه نسخه‌های قبلی است و Drone همچنان یکی از محبوب‌ترین ابزارتان خواهد بود. به کمک آن می‌توانید موقعیت دشمنان، آژیرهای خطر و هدف ماموریت را شناسایی کرده و نقشه‌ عملیات‌ را طرح‌ریزی کنید. اما نقشه‌ها قرار نیست همیشه آن طور که باید پیش بروند؛ زیرا سیستمی در بازی تعبیه شده که باعث می‌شود نیروهای Unidad به صورت تصادفی به اعضای کارتل، نیروهای مردمی و شما حمله کرده و مسیر ماموریت را تغییر دهند.

اگرچه این ساختار در تئوری جالب به نظر می‌رسد، ولی در عمل آن‌قدر در استفاده از آن زیاده‌روی شده که لطمه‌ای بزرگ و جبران‌ناپذیر به تجربه‌ بازی وارد کرده و در واقع ارزش تصمیم‌های متفاوتی را که می‌گیرید زیر سوال می‌برد. از طرف دیگر گلیچ‌ها و باگ‌های فراوان چنان گردن بازی را چسبیده‌اند که بعید است بگذارند یک ربع مداوم در تجربه‌ بازی غوطه‌ور شوید، همچون پتکی بر سرتان فرود می‌آیند و این ارتباط احساسی را می‌شکنند.

حرف آخر

Wildlands در عمل طوری طراحی شده که به‌صورت Co-Op و همراهی بازیکنان دیگر آن را تجربه کنید، ولی به‌صورت انفرادی و با کمک هوش مصنوعی نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. البته امکان دستور دادن به هم‌تیمی‌ها را ندارید، اما خودشان در بیشتر مواقع دردسر ایجاد نکرده و زمانی که زخمی می‌شوید به یاری‌تان می‌شتابند.

شما می‌توانید از طریق درخت مهارت‌هایی که خلاصه‌تر از نسخه‌های قبلی است، امکانات و تجهیزات جدیدی مثل مین و فلش‌بنگ به جوخه‌ خود اضافه کرده یا به Drone انفجاری دسترسی یابید. شما با انجام دادن هر ماموریت یا یافتن هر آیتمی در بازی مقداری Reputation یا شهرت به دست می‌آورید که باعث کمک مردم به شما در انجام ماموریت‌ها می‌شود.

زمانی که 10 تا از 21 منطقه‌ بازی را آزاد کرده باشید، آن وقت است که دیگر همه‌چیز رنگ تکرار به خود می‌گیرد و حتی دیالوگ‌های اعضای تیم با یکدیگر نیز آشنا به نظر خواهد رسید. متاسفانه تعدادی از ماموریت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌ که از ابتدا تا انتهای آنها از چک‌پوینت خبری نیست و تازه با هر بار تکرار نیز باید کات‌سین‌ها را دوباره ببینید.
Ghost Recon Wildlands اصلا آن چیزی که در تریلرهایش نشان می‌داد نیست، در بهترین حالت یک بازی تیراندازی تاکتیکی است که تجربه کردنش با دوستان شاید خوش بگذرد.

مجید رحمانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها