امروز 4 بازی از دور دوم لیگ برتر بسکتبال برگزار می‌شود

پیشتازان خوزستانی در تهران و اراک

طرح زوج و فرد فدراسیون بسکتبال برای رقابت‌های دور دوم لیگ برتر بسکتبال بدون حاشیه نیست. این فدراسیون هر ساله شیوه برگزاری لیگ برتر بسکتبال را تغییر می‌دهد و امسال نیز با اجرای طرحی موسوم به زوج و فرد، شکل جدیدی از برگزاری بازی‌ها را به اجرا گذاشته است. در این طرح تیم‌های اول، سوم، پنجم، هفتم و نهم دور مقدماتی لیگ برتر در یک گروه و تیم‌های دوم، چهارم، ششم، هشتم و دهم بازی‌های رفت و برگشت در گروه دیگر با یکدیگر رقابت می‌کنند. در هفته نخست این مرحله شاهد اعتراض‌های تیم بسکتبال شیمیدر تهران به عوامل برگزاری بازی با دانشگاه آزاد بودیم که ظاهرا ناظر مسابقه به اتفاق برادر رئیس فدراسیون بسکتبال، رفتار زننده‌ای با مسئولان تیم شیمیدر داشتند.
کد خبر: ۱۰۰۶۴۶۸

امروز در هفته دوم از این مرحله، چهار تیم بالای جدول لیگ برتر بسکتبال با یکدیگر مسابقه دارند و تیم‌های خوزستانی صدرنشین، مهمانان دانشگاه آزاد و شهرداری اراک هستند. تیم پتروشیمی بندرامام که در دو بازی قبلی مقابل دانشگاه آزاد برنده شد، امروز در حالی به مصاف این تیم می‌رود که تیم تهرانی دو بازیکن خارجی خود را در اختیار ندارد.

هادی عامری، سرپرست دانشگاه آزاد درباره بازیکنان خارجی توضیح می‌دهد: قرارداد چهار ماهه‌ای با دو بازیکن خارجی خود بسته بودیم که طبق برنامه تا پایان مرحله گروهی بود. به دلیل تعطیلی‌هایی که در این میان با سفر تیم ملی پیش آمد، قرارداد آنها در این زمان به پایان رسید، البته می‌خواستیم بازیکنان خود را قبل از شروع پلی آف تغییر دهیم.

در مقابل تیم خوزستانی هر دو بازیکن خارجی خود و بهنام یخچالی را بعد از دوران پایان مصدومیت به همراه دارد.

تیم نفت آبادان که روی نوار پیروزی 9 برد پی در پی قرار دارد، امروز با شهرداری اراک در خانه حریف روبه‌رو می‌شود. تیم اراکی با وجود مشکلات مالی در رده چهارم جدول رده بندی باقی ماند و در حال حاضر تیم دوم در گروه زوج است. تیم نفت آبادان در هفته‌های اخیر محمد حسن‌زاده، ملی‌پوش خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت که این بازیکن به تمرینات بازگشت. شهرداری اراک در بازی خانگی دور رفت، موفق به شکست نفت شده بود؛ اما در دور برگشت از آبادان برنده بیرون نیامد.

تیم شهرداری گرگان میزبان شیمیدر تهران است. هنوز از بازیکنان خارجی جدید در گرگان خبری منتشر نشده است و در مجموع، پنج تیم در این مرحله با احتساب گرگان بدون بازیکن خارجی هستند. تیم هیأت بسکتبال فارس نیز مانند گرگان یک هفته استراحت داشت و دوشنبه قبل هم مقابل شهرداری اراک به میدان نرفت. شیرازی‌ها به عنوان تنها تیم بدون برد لیگ، میزبان شهرداری تبریز هستند.

شهرداری کاشان و نیروی زمینی این هفته استراحت می‌کنند.

حسن‌زاده آماده برای غرب آسیا

محمد حسن‌زاده بعد از چند هفته مصدومیت، تمریناتش را شروع کرد. ملی‌پوش بسکتبال ایران که در جریان اردوهای تیم ملی آسیب دید و چند هفته از ترکیب تیم نفت آبادان دور ماند، این روزها خیلی سبک تمرین می‌کند. تیم خوزستانی دور برگشت لیگ برتر بسکتبال را خیلی خوب به پایان رساند و با آمادگی حسن زاده به فکر نتایج بهتر در رقابت‌های بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها