سریال «پرستاران» که در 52 قسمت به زندگی حرفه‌ای و شخصی چند پرستار می‌پردازد، از امشب در شبکه یک به نمایش درمی‌آید. «پرستاران» به تهیه‌کنندگی داوود هاشمی، نویسندگی علیرضا افخمی و کارگردانی شهرام شاه‌حسینی در 52 قسمت تولید شده و از تولیدات مشترک رسانه ملی و وزارت بهداشت‌ درمان و آموزش پزشکی است.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۸۲
«پرستاران» امشب به شبکه یک می‌آیند

قبل و بعد از نوروز

تاکنون 60 درصد این سریال تولید شده و بقیه آن نیز در حال ساخت است. بر اساس توضیحات داوود هاشمی، از امشب تا 25 اسفند فصل اول سریال پرستاران روی آنتن می‌رود و فصل دوم آن، بعد از تعطیلات نوروز به تماشاگران شبکه یک ارائه خواهد شد.

هاشمی در این باره به جام‌جم توضیح داد: تاکنون 30 قسمت از سریال تولید شده و همزمان با پخش آن، گروه همچنان مشغول کار خواهد بود. امیدواریم از شنبه 19 فروردین سال آینده، امکان پخش فصل دوم فراهم شود و به این منظور سخت و فشرده به تولید ادامه خواهیم داد.

براساس توضیحات این تهیه‌کننده، فصل اول سریال 25 قسمت خواهد بود که شنبه‌ تا چهارشنبه به علاقه‌مندان ارائه می‌شود. هاشمی درباره چرایی پخش این سریال در دو فصل گفت: از آنجا که سریال اپیزودیک است و هر قسمت یا هر دو سه قسمت از آن یک قصه مستقل را روایت می‌کند، وقفه‌ای که بین پخش فصل اول و دوم ایجاد می‌شود، مشکلی در پیگیری ماجراها ایجاد نمی‌کند و مخاطب می‌تواند براحتی این سریال را دنبال کند. علیرضا افخمی که ساخت سریال‌هایی چون پنج کیلومتر تا بهشت، پنجمین خورشید و تب سرد را در کارنامه دارد، پس از یک سال تحقیق و نگارش درباره حرفه پرستاری و مسائل کادر درمانی، نگارش و کارگردانی سریال پرستاران را آغاز کرد و پس از مدتی برای سرعت بخشیدن به تولید، بر نگارش فیلمنامه متمرکز شد و کارگردانی این سریال را به شهرام شاه‌حسینی سپرد.

تلخ و شیرین‌های پرستاری

فیلمنامه سریال پرستاران که تلخ و شیرینی‌های حرفه پرستاری و دیگر فعالان کادر درمانی را نمایش می‌دهد، تقریبا همزمان با تولید در حال نگارش است. هاشمی امیدوار است پخش سریال بتواند بازخوردهای مفیدی به همراه داشته باشد و در فیلمنامه فصل دوم نظر و دیدگاه مخاطبان نیز لحاظ شود. این سریال زندگی چند پرستار را نمایش می‌دهد که در یک اورژانس فعالیت می‌کنند و البته فقط به زندگی حرفه‌ای آنها نمی‌پردازد بلکه داستان‌هایی از زندگی شخصی این پرستاران و تعاملات آنها با کادر درمانی را نیز به نمایش می‌گذارد.

پرستاران پربازیگر

پرستاران از جمله سریال‌های پربازیگر تلویزیون است که پنج بازیگر اصلی، تعداد زیادی بازیگر فرعی و همین طور تعدادی بازیگر مهمان دارد که در برخی اپیزودها حضور دارند. فاطمه گودرزی و عاطفه رضوی در نقش سوپروایزر و لیندا کیانی، الناز حبیبی و فریبا نادری در نقش پرستار پنج بازیگر اصلی سریال هستند. حداقل 30 بازیگر در نقش بستگان، دوستان و همکاران این پرستارها نقش‌های جدی در این سریال دارند که از جمله آنها می‌توان به امین زندگانی، مهدی صبایی، سیاوش خیرابی، صفا آقاجانی، مریم یوسف، رضا توکلی، محمد عمرانی، اشکان اشتیاق، نسرین نکیسا، ایمان باقری، شهنام شهابی، شهرام قائدی و شهرام عبدلی اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها