معاون اول رئیس‌جمهور:

خوزستان؛ پیشانی توسعه ایران

معاون اول رئیس جمهور گفت: مهم‌ترین استانی که امروز قلب توسعه از لحاظ کشاورزی، صنعت، نفت و گاز در آن می‌تپد، خوزستان است و امیدواریم که این روند توسعه را ‌بخوبی ادامه دهد.
کد خبر: ۱۰۰۰۳۲۳

به گزارش جام جم، اسحاق جهانگیری اظهار کرد: تلاش جدی مردم و مسئولان بر این است که ایران از هر نظر به یک کشور مهم و تاثیرگذار تبدیل شود و علیرغم مخالفت ها و سنگ اندازی ها اکنون در بسیاری از بخش ها جایگاهی خوب دارد.

وی با بیان اینکه در مقطع فعلی با مشکلاتی مواجه هستیم و باید کارهای جدی انجام شود اظهار کرد: در سال های گذشته تعداد افراد جویای کار محدود بودند ولی در 2 سال اخیر بیش از یک میلیون نفر متقاضی به بازار کار مراجعه کرده است.

جهانگیری اضافه کرد: موج فارغ التحصیلان دانشگاهی که سالانه حدود 900 هزار نفر هستند به سمت بازار کار می آید و به نظر می رسد وضعیت درآمد مردم در این سال ها افت پیدا کرده ولی باید کارهای لازم را در زمینه بهبود معیشت آنها انجام دهیم.

وی با بیان اینکه امروز کمبود آب به یکی از محدودیت های توسعه ایران تبدیل شده گفت: بخش وسیعی از کشور بر اثر خشکسالی های متعدد با کمبود جدی منابع آب مواجه شده و آب به یکی از موانع محدودکننده تبدیل شده بنابراین به مدیریت مصرف در بخش کشاورزی و شرب نیاز داریم. جهانگیری تصریح کرد: محیط زیست نیز به یکی از مسائل اصلی محدودکننده تبدیل شده و باید برنامه ریزی جدی تری برای جلوگیری از مشکلات مردم داشته باشیم. در سالهای اخیر ریزگردها بویژه در خوزستان مردم را آزار می دهد و دولت باید با جدیت بیشتری به کانون های ریزگرد توجه کند. وی با تاکید بر اینکه باید برای رشد اقتصادی کشور کار بزرگی را انجام و موانع توسعه را برطرف کنیم اظهار کرد: برجام فضای خوبی را برای ارتباط با کشورهای علاقه مند به سرمایه گذاری ایجاد کرده که نتیجه آن ایجاد اشتغال و رفاه برای مردم است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه باید حتما به تولید ایرانی و تولیدکنندگان ملی احترام بگذاریم تاکید کرد: باید این اصل پذیرفته شود که از کالای ایرانی استفاده کنیم و در غیر این صورت بیکاری نیروی ایرانی تشدید می شود.

وی خوزستان را پیشانی توسعه ایران دانست و گفت: این استان در همه بخش ها فعال است و به طور مثال در زمینه کشاورزی اقدامات خوبی برای این استان انجام شده که جذب اعتبار 1.5 میلیارد تومان برای طرح 550 هزار هکتاری و تسطیح اراضی و آبیاری های نوین از این جمله است.

جهانگیری اظهار کرد: در این دوره میزان استحصال نفت خام از میادین غرب کارون از 70 هزار بشکه در روز به 270 هزار بشکه ارتقا پیدا کرده است و این به معنای عزت ایران خواهد بود؛ قطعا باید در میادین مشترک به حق و سهم ایرانی ها احترام گذاشته شود و آن را رعایت کرد که در همین راستا تا آخر امسال 560 میلیون مترمکعب از پارس جنوبی استحصال می شود.

وی اضافه کرد: امروز پروژه پالایشگاه جدید آبادان با 2.7 میلیارد دلار شروع به کار کرده و پروژه های خوبی نیز در پتروشیمی ماهشهر افتتاح کردیم.

جهانگیری ادامه داد: اکنون دیگر ارزش صادرات پتروشیمی در حال پیشی گرفتن از نفت خام است همچنین مهمترین بخش برای سرمایه گذاری بخش صنایع جانبی کشاورزی است که سال گذشته عراقی ها برای حجم بالایی از روغن ما تقاضا داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها