جام جم آنلاین - آرشیو

پروژه القای چندقطبی و دستاوردسازی دشمن

پروژه القای چندقطبی و دستاوردسازی دشمن

متن جامعه ما دو قطبی نبوده و نیست اما از طرف دشمن این رویکرد به صورت ویژه‌ای دنبال شده و همه تلاش دشمنان در جنگ ترکیبی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، ایجاد دوقطبی‌های کاذب و القای شکاف و التهاب در کشور است در حالی که در واقعیت این دوقطبی اتفاق نیفتاده و دشمن و جریان داخلی پیوسته به آن، از این بابت ناکام مانده‌‌اند.

آمریکا و بازآفرینی آشوب در سوریه

آمریکا و بازآفرینی آشوب در سوریه

در روزهای اخیر شاهدیم که چند شهر سوریه برخلاف روندی که از چند ماه قبل آغاز شده و اوضاع این کشور رو به آرامش و ثبات است، بار دیگر با ناآرامی‌ها و تظاهرات علیه دولت مرکزی مواجه شده است. ​​​​​​​در این تحولات جدید، راهپیمایی از شهر درعا، هم‌مرز با سرزمین‌های اشغالی فلسطین آغاز شد و استان سویدا را که یک منطقه دروزی ‌نشین است نیز در برگرفت.

‌بزرگ‌ترین بستر جهاد تبیین

‌بزرگ‌ترین بستر جهاد تبیین

این روزها عزاداران و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، خود را مهیای سفر معنوی به عتبات عالیات و پیاده‌روی اربعین می‌کنند. به فرموده رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی، راهپیمایی اربعین، آیت عظمای الهی است و این حماسه را باید در شأن همین نشانه بزرگ مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

وقتی به قله نزدیکیم

وقتی به قله نزدیکیم

تصور و تصویر ایران در دوران باستان و دوران آگاهی در اوستا و... و کلام و نیایش زرتشت و‌آگاهی عصر مادی‌ها و ‌هخامنشی‌ها در این عصر ایران زمین با عنصر یکتاپرستی، گزینش اهورایی، سرزمین درگیری نور با ظلمت و‌حکمرانی نوری معرفی می‌شود که در پی دادگری و آبادانی و‌حفظ و رشد کشاورزی و‌ نسل سالم و پاک مأموریتی الهی دارد. البته تقدس‌گرایی در بیان واقعیت یک سرزمین در آن دوران شیوع داشت. اما فرق است بین مقدس شمردن جعلی فرعونان و تقدس ریشه‌دار در ایمان به پروردگار یکتا. ایران در این دوران، سرزمین مقدس دفاع از یکتاپرستی برابر اهریمن و کفر معرفی شده است.

صادرات نظامی متعارف به ۴۰کشور دنیا

صادرات نظامی متعارف به ۴۰کشور دنیا

در جهان معاصر، انقلاب اسلامی خودش دارای موضوعیت است؛ چرا که در عصر حاضر گفتمان لیبرال‌دموکراسی، ملت‌ها را به سمت جهان بدون خدا هدایت و دین و ایدئولوژی‌ها را یکی پس از دیگری حذف کرده است و درواقع اومانیسم را به صورت همه‌جانبه دنبال می‌کند، در این شرایط انقلاب اسلامی پدیده‌ای است که در مقابل این جریان قرار گرفته و این اتفاق در قلب جهان اسلام رخ داده و طبیعی است جبهه غرب با تمام توان علیه نظام اسلامی به میدان بیاید تا بتواند این گفتمان دینی را از سر راه بردارد.

رفع تعلیق، کار زمین مانده وزارت ورزش

رفع تعلیق، کار زمین مانده وزارت ورزش

برخی فدراسیون‌ها با مشکلی جدی مواجه شده‌اند. تعیین سرپرست برای این فدراسیون‌ها در چارچوب‌های قانونی نبوده و در واقع تصمیماتی که با اعمال سلیقه گرفته شد به بروز مشکلاتی جدی در همین فدراسیون‌ها منجر شده است.

خانواده اصلی‌ترین نهاد برای انتقال ارزش‌ها

خانواده اصلی‌ترین نهاد برای انتقال ارزش‌ها

هر کدام از ما انسان‌ها یکی از واحدهای تشکیل دهنده یک جامعه هستیم‌. پس برای رشد و پیشرفت هر جامعه، نخست باید افراد آن جامعه تحت هدایت و تربیت صحیح قرار گیرند. پایه‌های این تربیت صحیح در یک محیط خانوادگی سالم و امن گذاشته می‌شود و مهارت‌های زندگی و اصول تربیتی در درجه نخست از طریق پدر و مادر به فرزندان منتقل می‌شود.

اجرا متناسب با تحولات زمانه!

اجرا متناسب با تحولات زمانه!

جهان در پیشرفت و تحول است و اقتضائات زندگی انسانی، با تکیه بر اصول بنیادین، پیاپی در حال دگرگونی صوری هستند، که متأثر از رخدادهای فناورانه، دیدگاه‌های جدید انسانی، پیشرفت نسلی و... است. در هر بخش از زندگی انسانی و آنچه در تعامل با ابزارهای فناورانه، به ویژه در حوزه رسانه‌ها شاهدیم، صحبت از عصرهای جدید در ارتباطات، صحبت از شناسایی روش‌های زیست در درون فضاهای جدید، صحبت از تحولات به کار آمده در رسانه‌ها و امثال آن است.

ستاره فروزان مشرق‌زمین

ستاره فروزان مشرق‌زمین

عبدالباقى گلپینارلی در ژانویه۱۹۰۰میلادی در استانبول چشمان خود را به جهان گشود. از آنجایی پدرش اهل روستای گل بولاق گنجه در آذربایجان بود، پس از تصویب قانون نامگذاری، نام خانوادگی گلپینارلی را به خود گرفت.

مزایای تعامل با جبهه جنوب

مزایای تعامل با جبهه جنوب

موضوع عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس از آنجا آغاز شد که رئیس‌جمهور سال گذشته در نشست مجازی بریکس حضور یافت و درخواست عضویت ایران در آنجا مورد بررسی قرار گرفت. برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی اعضای کنونی گروه بریکس هستند و نکته مهم درباره ائتلاف این اقتصادهای نوظهور این است که ایجاد صندوق بریکس و تمرکز آنها بر همکاری‌های تجاری و اقتصادی، موازنه فعلی جبهه کشورهای جنوب را نسبت به جبهه غربی تغییر داده است.

گزینه‌های اقتصادی دشمنان

گزینه‌های اقتصادی دشمنان

تحریم‌ها، محاصره‌ها و هجمه‌های دشمنان در عرصه‌های اقتصادی نشان دهنده جنگ تمام عیار، مغرضانه و ددمنشانه‌ای است که دشمنان برای به زانو در آوردن، به مضیقه کشاندن و به قهقرا بردن کشور ما به آن دامن می‌زنند و در این زمینه با یارگیری‌ها و جبهه‌گیری‌های چندجانبه همه تلاش و همت خود را به‌کار بسته‌اند تا به اهداف خود برسند

لزوم تغییر نگاه به گردشگری سلامت

لزوم تغییر نگاه به گردشگری سلامت

برای استفاده از ظرفیت گردشگری سلامت در کشورمان نیاز است که دیدگاه خود را در سطح کلان تغییر بدهیم و از ارگان‌های تاثیر گذار در این حوزه نیز بخواهیم که برای رونق گرفتن گردشگری‌ سلامت اقدامات لازم را انجام دهند. در قدم بعد نیز باید پس از امکان سنجی به  اولویت‌بندی بپردازیم.

گروه بریکس، ظرفیت‌ها، چالش‌ها

گروه بریکس، ظرفیت‌ها، چالش‌ها

در سال ۲۰۰۹ با حضور سران کشورهای چین، روسیه، هند و برزیل در شهر یکاترینبورگ در روسیه، ائتلافی شکل گرفت که بعدها به‌دنبال پیوستن کشور آفریقای جنوبی رسما به‌عنوان بلوک قدرت‌های نوظهور به نام بریکس اعلام موجودیت کرد؛ بلوکی نیرومند که توجه ناظران معادلات قدرت در عرصه بین‌الملل را به خود جلب کرد‌.

فصل چیدن پرتقال فروش‌ها

فصل چیدن پرتقال فروش‌ها

چندی پیش معاون هنری در نشستی از وجود نمایش‌ها و بودجه‌های سفارتی به‌صورت رسمی پرده‌برداری کرد. همان نکاتی که سال گذشته بارها در رسانه‌ها آمد و پیاپی نادیده گرفته شد. فارغ از انگیزه، کیفیت، سخنرانان و نتیجه این نشست‌ها که با توهین و فحاشی مستقیم به افراد و ساختارهای فرهنگی همراه است اما خیرماجرا در این است که با این سخنان اوضاع فرق کرده و این بار مقام رسمی روایتی دارد مستند که می‌گوید نهاد‌های امنیتی با سند و مدرک و شرح جلسه و... جزئیات مواردی را برایش شرح داده‌اند!

تلاش آمریکا برای احیای داعش

تلاش آمریکا برای احیای داعش

سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب ا... لبنان به مناسبت هفدهمین سالروز پیروزی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳روزه سال ۲۰۰۶ در سخنان مهمی گفت: آمریکا تصمیم گرفته است بار دیگر گروهک تروریستی داعش را به صحنه برگرداند.

بهداشت و درمان اولویت دولت باشد

بهداشت و درمان اولویت دولت باشد

برای اینکه وزارت بهداشت ودرمان از مقام شعار و وعده فراتر برود نیاز است که دولت پرداختن به مسائل حوزه بهداشت و درمان را در اولویت قرار بدهد. در واقع دولت زمانی می‌تواند به حل مشکلات شهروندان امیدوار باشد که مطمئن شود آنها دغدغه‌ای در حوزه بهداشت و درمان ندارند.‌

مساجد، کانون تربیت نسل جوان ایرانی- اسلامی

مساجد، کانون تربیت نسل جوان ایرانی- اسلامی

آقای قرائتی خاطره‌ای نقل به مضمون درباره حضور جوانان در مسجد دارد «...در برنامه تلویزیونی درس‌هایی از قرآن به موضوع آراستگی ظاهری جهت شرکت در نماز جماعت اشاره کردم و گفتم هرکس می‌خواهد برای نماز جماعت به مسجد برود حتما بهترین لباس خود را بپوشد، عطر بزند و مرتب باشد. مدتی گذشت. یک‌روز پسری جلوی مرا گرفت و گفت مگر شما چنین حرفی نزدید؟ گفتم چطور؟ گفت من بهترین لباسم را برای حضور در نماز پوشیدم و در مسجد حضور پیدا کردم. خادم مسجد در ابتدای ورود به صحن مسجد من رو صدا کرد و گفت، مگه عروسی مادرته اینجوری اومدی مسجد. برو بیرون ببینم. یه پس‌گردنی هم به‌من زد... گفتم ما کلی زحمت می‌کشیم تا این جوانان را به مسجد بکشانیم، بعد شما... .»

عبرتی برای درک بی اغراق اهمیت امنیت

عبرتی برای درک بی اغراق اهمیت امنیت

این‌که همه شواهد و‌ قرائن اعم از دستگیری پیاپی تیم‌های اعزامی تروریستی گروه‌های معاند و مزدوران و دست پرورده‌های تروریست موساد اسرائیل و نیز شیب خاص برنامه‌های تحریک‌آمیز شبکه‌های تلویزیونی بیگانه و معاند برای راه‌اندازی موج جدیدی از شورش و اغتشاش و‌ حوادث خشن خیابانی، حاکی از دور تازه‌ای از برنامه‌ریزی‌های استکبار جهانی برای ماه‌های پیش رو به‌خصوص مهرماه و زمان بازگشایی مدارس یا حتی ایامی قبل از آن برای به هم زدن نظم اجتماعی و فروپاشی ساختار‌های آموزشی و اجرایی است، در آن تردیدی نبوده و نیست!

افق‌های روشن روابط ایران و الجزایر

افق‌های روشن روابط ایران و الجزایر

حضور ابراهیم بوغالی رئیس مجلس الجزایر در ایران و دیدار با مقامات جمهوری اسلامی نوید بخش فصل تازه‌ای در روابط میان تهران و الجزیره است. 

نقشه تازه اروپا

نقشه تازه اروپا

تروئیکای اروپایی طی هفته‌های اخیر تلاش می‌کند لااقل در عرصه رسانه‌ای و تبلیغاتی، نقش فعالانه‌ای را از خود در روند احیای مذاکرات هسته‌ای نشان دهد. جوزف بورل و انریکه مورا، دو مقام مرتبط اروپایی با مذاکرات، مدام در این خصوص اظهارنظر کرده و از عزم و اراده خود برای احیای برجام خبر می‌دهند. این تصویرسازی، آن‌قدر تکرار شده که گویا مقامات اروپایی نیز پایبندی خود نسبت به توافق هسته‌ای سال۲۰۱۵ را باور کرده‌اند.

4 صفحه

نیازمندی ها