تحریم‌ها، محاصره‌ها و هجمه‌های دشمنان در عرصه‌های اقتصادی نشان دهنده جنگ تمام عیار، مغرضانه و ددمنشانه‌ای است که دشمنان برای به زانو در آوردن، به مضیقه کشاندن و به قهقرا بردن کشور ما به آن دامن می‌زنند و در این زمینه با یارگیری‌ها و جبهه‌گیری‌های چندجانبه همه تلاش و همت خود را به‌کار بسته‌اند تا به اهداف خود برسند
کد خبر: ۱۴۲۰۶۶۹
نویسنده سردار حسین رحیمی | رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا

امروز سال‌هاست که به‌جای گزینه‌های نظامی در حقیقت گزینه‌های فرهنگی، اجتماعی و بیش از همه اینها گزینه‌های اقتصادی روی میز اتاق فکر دشمنان ماست و در این زمینه تلاش دارند با چالش کشاندن معیشت، سلامت و آسایش روانی مردم ما، زندگی آنان را مختل کنند و با ایجاد بحران‌های مختلف بتوانند از آب گل آلود برای خود ماهی بگیرند. دراین سال‌ها شاهد هجمه‌ها، توطئه‌ها و فتنه‌های اقتصادی و توأمان شبیخون‌های فرهنگی دشمنان هستیم. جالب این‌که دشمنان ما همواره در کنار توطئه‌ و فتنه‌های اقتصادی با عملیات‌ روانی و فرهنگی تلاش دارند خود را دایه مهربان از مادر نشان دهند. تورق و مرور هر چند سطحی و گذرای تاریخ نشان می‌دهد چگونه استعمارگران، استثمارگران، ابرقدرت‌ها و در حقیقت زورگویان، منابع ایران را به یغما می‌بردند و بر فکر، فرهنگ و سرمایه‌های مادی و معنوی ما سیطره داشتند و از رسیدن به مطامع و منافع خود از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کردند.
پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، باعث کوتاهی دست غارتگران از منافع کشورمان شد و این گونه بود که از همان روزهای آغازین فرار شاه ملعون از کشور تلاش کردند با کودتاهای نظامی، سیاسی و ترور شخصیت‌های عالی مقام کشور چون بهشتی‌ها، رجایی، باهنرها و... انقلاب را سرکوب کنند غافل از این‌که خدا یارو یاور این کشور و مردم آن است همچنان‌که در حادثه طبس که توفان شن باعث شکست این کودتای ننگین و بزدلانه شد، امام خمینی (ره) فرمودند که شن‌ها سربازان الهی بودند و هواپیما‌های آمریکایی را شکست دادند. انقلاب اسلامی روح خود باوری را در مردم زنده و دست دشمنان را از منافع کشورمان کوتاه کرد و مردم ما باوجود همه مشکلات و سختی‌ها همواره پشتیبان انقلاب و کشور هستند و دشمنان، این استقلال، آزادی و خودباوری را برنمی‌تابند. حضور و نتایج حضور آمریکا و متحدانش در کشور‌های همسایه چیزی جز ویرانی، آوارگی، تحقیر، قتل و جنایت در پی نداشته و اتفاقا عملکرد وقیحانه آمریکا در این کشور‌ها چهره واقعی این دشمن کینه‌جو را بیشتر از همیشه نمایان کرد و مردم ما هرگز خام شعارها و وعده‌های این گرگ درنده خود نخواهند شد.
امروز که دشمنان تمرکز خود را بر مسائل اقتصادی گذاشته‌اند جا دارد که همه با هم در مسیر مقابله با توطئه‌های دشمنان با اتحاد و انسجام و هم افزایی اجازه ندهیم که آنها بتوانند به مطامع خود دست یابند، از این رو پلیس امنیت اقتصادی همواره با اقدامی جهادی و نهادی، با جرایم و مفاسد اقتصادی مقابله و مبارزه همه‌جانبه خواهد کرد و در این مسیر لحظه‌ای درنگ به خود راه نمی‌دهیم. امروز مبارزه با مفاسد و جرایم اقتصادی، جهادی بزرگ است که همراهی همه سازمان‌ها، نهادها و مردم گران‌قدرمان را بیش از همیشه می‌طلبد. در این زمینه مردم می‌توانند با اعلام اخبار و گزارش‌های خود در خصوص مفاسد و جرایم اقتصادی همچون احتکار، اختلاس و... ما را در این مسیر یاری کنند. نباید فراموش کرد که قاچاق کالا موریانه‌وار اقتصاد کشور را ویران می‌کند که باید با این بلیه خانمان‌برانداز مقابله جدی و همه جانبه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها