اخبار ساعت 9 چهارشنبه 24 دی 93

انتقاد از اسلام ستیزی در اروپا

این روزها عزاداران و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، خود را مهیای سفر معنوی به عتبات عالیات و پیاده‌روی اربعین می‌کنند. به فرموده رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی، راهپیمایی اربعین، آیت عظمای الهی است و این حماسه را باید در شأن همین نشانه بزرگ مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.
کد خبر: ۱۴۲۰۹۳۱
نویسنده حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور | رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

دراین‌خصوص نکاتی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد: مراسم اربعین حسینی، رویداد مهمی است که سالانه تکرار شده و نمایانگر جلوه رحمانی اسلام عزیز است. تجمع میلیون‌ها انسان دلداده و شیفته اهل‌بیت علیهم السلام در کنار یکدیگر و حرکت آنها به‌سوی هدفی واحد، آن هم با خلوص و صمیمیتی مثال‌زدنی که در تجمعات جهانی دیگر همتا ندارد، قطعا جلوه خاصی به اربعین می‌بخشد که اساسا مطلوب دشمنان اسلام نیست! صورت مسأله مشخص است؛ اربعین حسینی بر هم زننده سیاست اسلام‌هراسی در جهان است. سال‌هاست که هم افزایی ملموس رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا، منجر به خلق تصاویری دروغین از اسلام و مسلمانان و متعاقبا، هدایت پروژه خطرناک اسلام هراسی و قرآن ستیزی از سوی دشمنان دین و انسانیت شده است. آنچه طی هفته‌های اخیر در سوئد، دانمارک و با مدیریت پشت پرده سازمان جاسوسی ـــ تروریستی موساد رخ داد، نماد و خروجی عینی این رویکرد اسلام‌ستیزانه محسوب می‌شود. چنین اقدامی ناظر به‌نوعی روایتگری وارونه و تصویرسازی دروغین از اسلام و دین صورت می‌گیرد و تنها راه خنثی‌سازی آن، جایگزینی تصویر جعلی با حقیقتی عینی است. در این روند تبیینی، کافی است واقعیات را در معرض دید و قضاوت جامعه هدف اسلام هراسان و دین‌ستیزان، یعنی افکار عمومی دنیا قرار داد. حماسه اربعین، مصداق بارز جهاد تبیین و باطل‌السحر این دروغ‌پردازی‌هاست. این ایام یادآور حماسه‌ساز بزرگ اربعین حسینی، حضرت زینب سلام ا... علیهاست. مأموریت مهم حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشورا و شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای آن امام همام، جهاد تبیین و روایت بود. امروز نیز اربعین حسینی، نقطه عطفی در همین جهاد مقدس محسوب می‌شود.
 بنابراین ابتدا باید خود، متوجه عظمت راهپیمایی اربعین حسینی و تأثیر آن بر شکل‌گیری منظومه تبیینی تشیع و جهان اسلام در مواجهه با دشمنان در عرصه جنگ شناختی باشیم و سپس تلاش کنیم ارزش ذاتی این حماسه  درک شود. نکته بعدی به جایگاه حماسه اربعین حسینی در شکل‌گیری و تثبیت امت واحده اسلامی برمی‌گردد. امروزه علمای مسلمان متفق‌القول هستند که پادزهر هجمه‌های بی‌انتها و مستمری که علیه دین اسلام و قرآن کریم شکل گرفته، شکل‌گیری امت واحده اسلامی است و پرواضح است که تثبیت جایگاه امت اسلامی پیش‌شرط شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است.
حضرت امام خمینی(ره) و حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بارها بر تثبیت تمدن اسلامی بر پایه امت واحد اسلامی تاکید داشته‌اند، زیرا مواجهه با مهندسی پیچیده ضد فرهنگی و ضد دینی غرب در گرو شکل‌گیری ساختاری منسجم، هندسی با قابلیت خلاقیت و ابتکار عمل در برابر این هجمه‌ها خواهد بود.  درنهایت این‌که روایت‌سازی مغرضانه دشمنان از اربعین حسینی و اشتیاق غیرقابل وصف پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام جهت مشارکت در این حماسه، معلول ارزش و اعتبار ذاتی این حماسه و قدرت جریان‌سازی جدید آن، متناسب با نظم نوین جهانی است. خروجی گفتمانی و عملیاتی حماسه اربعین، تمایل جهانی نسبت به حاکمیت اخلاق، فطرت و عدالت در جوامع بشری خواهد بود. دقیقا همان مقوله‌ای که خط قرمز دشمنان قسم‌خورده دین و انسانیت محسوب می‌شود. بنابراین باید حماسه اربعین را به رویداد پویا و مولدی تشبیه کرد که می‌تواند الگوی حاکم بر تعاملات بشری را برخلاف خواسته دین‌ستیزان و اسلام هراسان شکل دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها