جام جم آنلاین - آرشیو

این افراد شمرده نمی‌شوند!

این افراد شمرده نمی‌شوند!

بسیاری از افراد بدون شناسنامه آنهایی نیستند که از پدران غیرایرانی متولد شده باشند. خیلی از این افراد هم پدر ایرانی دارند و هم مادر ایرانی اما به‌دلایلی همچون زندگی در مناطق محروم و عدم ثبت ازدواج پدر و مادرشان شناسنامه ندارند و در آمارها شمرده نمی‌شوند.

ریشه ضعف مسؤولیت‌پذیری اجتماعی درکشور

ریشه ضعف مسؤولیت‌پذیری اجتماعی درکشور

مسؤولیت‌پذیری، به عنوان یک فرآیند مهم اجتماعی‌شدن، سهم به‌سزایی در پیشرفت جوامع دارد.

سایه مسأله امنیت ملی بر موضوع پیری جمعیت

سایه مسأله امنیت ملی بر موضوع پیری جمعیت

«آینده هولناک پیری جمعیت»، عبارتی که رهبر معظم انقلاب در تشبیه فضای راهبردی کشور در سال‌های آتی و در متن پیامی خطاب به فعالان حوزه جمعیت به آن اشاره کرده‌اند؛ موضوعی که نشان‌دهنده عمق مسأله پیش‌روست.

آموزش منهای مهارت

آموزش منهای مهارت

سواد دانش‌آموزان نم‌ کشیده‌ است. این‌ جمله مشترک بسیاری از والدین است؛ پدر و مادرهایی که برای تربیت کودکان‌شان به آب و آتش می‌زنند اما از نتیجه کار رضایت ندارند.

جنایت و مکافات

جنایت و مکافات

نوروز رسانه‌ های چاپی در طولانی‌ترین تعطیلات سالانه خود به‌سر می‌برند و رسانه‌ های مجازی هم به واسطه تفریح و سفر شهروندان، مخاطبان چندانی ندارند. آن طور که از خبرها برمی‌آید، باید فروردین امسال را یکی از ماه‌های پرحادثه سال بدانیم.

مدیریت غبارآلود

مدیریت غبارآلود

بحران ریزگردها به تهران رسیده است. تلخ است بگوییم حالا شاید برای این چالش فکری بشود، چرا که اگر این موضوع برای پایتخت تازگی دارد برای مناطقی همچون سیستان‌و‌بلوچستان یا شهرهای خوزستان و غرب چالشی تکراری است.

در جست‌وجوی یک شهر سبز

در جست‌وجوی یک شهر سبز

چرا حفظ محیط‌ زیست مهم است؟ پاسخ به این پرسش برای بسیاری از خوانندگان بدیهی به‌نظر می‌رسد اما لازم است درباره آن بیش از گذشته برای برخی مدیران توضیح داد؛ مدیرانی که تلاش می‌کنند هر روز شهروندان در محاصره بیشتر بتن و سیمان قرار بگیرند و از پشت پنجره خانه‌هایشان منظره‌ای به‌جز دیوارهای آجری پیدا نباشد! نمونه‌اش تصمیم اخیر برخی مدیران شهری برای ساخت هتل در بوستان‌های تهران.

زیبایی‌ات به چند، گل بی‌ مزار من؟

زیبایی‌ات به چند، گل بی‌ مزار من؟

زن‌ها حرف همدیگر را بهتر می‌فهمند، اشتراکات بسیار دارند و مهم نیست کجای این کره خاکی زندگی می‌کنی.

9 صفحه

نیازمندی ها