وزیر اقتصاد گفت: اگر از من بپرسند که آیا از عملکرد اقتصادی و شرایط زندگی و معیشت مردم راضی هستید، پاسخ من قطعا منفی است.
کد خبر: ۹۸۵۷۹۶

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی طیب‌نیا در مراسم افتتاحیه ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت افزود: در فصل اول سال جاری شاهد دستیابی به رشد 4/5 درصدی تولید ناخالص داخلی نسبت به سال قبل بودیم ضمن آن‌که در فصل دوم تولید ناخالص داخلی کشور در قیاس با تابستان 94 معادل 2 /9 درصد رشد داشته است. مجموع رشد اقتصادی شش‌ماهه اول 95 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد رشد اقتصادی 4/7 درصد بوده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: رشد اقتصادی که هم‌اکنون به آن دست یافته‌ایم، در نتیجه گشایش‌های منتظره در تولید و صادرات نفت قابل پیش‌بینی بود. البته بخش نفت در دستیابی به این رشد مؤثر بود، ولی سایر بخش‌ها نیز در این رشد نقش مهمی ایفا کرده‌اند. رشد صنعت بعد از چند دوره رکود مثبت شده و رشد کشاورزی نیز بهبود یافته است.

به گفته طیب نیا، پیش‌بینی روندها از عملکرد نیمه دوم سال نشان می‌دهد که اقتصاد ایران در سال 95 شاهد رشد اقتصادی بالاتر از 5 درصد و تورم تک‌رقمی خواهد بود، البته برای دولت مهم استمرار این موفقیت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها