سارا قمی، خانم گل فوتبال بانوان ایران از زندگی، ازدواج و علاقه‌اش به ورزش می‌گوید

سارادونای ایران

سارا قمی، خانم گل فوتبال بانوان ایران است. او 29 سال دارد و نام مطرحی برای خودش در عرصه فوتبال به‌شمار می‌رود. او پس از منحل شدن تیم بانوان ملوان بندرانزلی به شهرداری بم پیوست.
کد خبر: ۹۶۷۶۳۲

قمی که به دلیل تکنیک خوبش به سارادونا (برگرفته از نام مارادونا) مشهور است از کودکی فوتبال را آغاز کرد و اکنون یکی از بهترین بازیکنان ایران است.

فرصتی فراهم شد تا با او گفت‌وگویی متفاوت داشته باشیم.

شما فوتبالیست هستید، رشته‌ای که بیشتر مردها به آن علاقه دارند. شما به اندازه یک فوتبالیست مرد تمرین می‌کنید و سختی می‌کشید اما کمتر شهرت دارید و هرگز مانند بازیکنان مرد پول‌های آنچنانی به دست نمی‌آورید.

تفاوت‌هایی که وجود دارد همیشه ناراحت‌کننده است و البته کاری هم نمی‌توان کرد. ما باید نسبت به همه مسائلی که در اطرافمان وجود دارد آگاه باشیم اما متاسفانه برخی به این اهمیت نمی‌دهند که شاید ما از آقایان بیشتر زحمت می‌کشیم. کسی زحمات ما را نمی‌بیند و به ما اهمیت نمی‌دهد. البته عشق اصلی ما ورزش کردن است و وقتی پای عشق در میان باشد این مسائل چندان اهمیت ندارد.

ورزش کردن باعث نشد زندگی شما از مسیر طبیعی خارج شود؟

هیچ مسیر نوشته شده‌ای برای زندگی وجود ندارد. خودت انتخاب می‌کنی چکار کنی. من به خاطر فوتبال شاید مثل خیلی از هم سن هایم زندگی نکرده باشم. مثلا مدام به خاطر مسابقات لیگ و تیم ملی در سفر بوده و یا به طور مرتب در تمرینات شرکت کرده‌ام. مثل خیلی از دخترهای همسن و سالم فرصت نکرده‌ام تفریح کنم و در این میان فقط به درسم رسیده‌ام.

تا به حال شده خانواده با ورزش کردن شما مخالفت کند؟

خیر، البته مخالفت‌های کوچکی وجود داشت اما خوشبختانه خانواده اکنون پشتیبان اصلی من هستند و همیشه تشویقم می‌کنند.

وقتی فوتبال را کنار بگذارید از این پشیمان نمی‌شوید که می‌توانستید در این مدت کارهای مهم‌تری انجام دهید؟

خیر به هیچ عنوان. من با چشمان باز این رشته را انتخاب کردم و تا پایان هم از انتخابم پشیمان نمی‌شوم. من با فوتبال چیزهای زیادی یاد گرفتم و با شخصیت‌های مختلفی آشنا شدم. فوتبال چیزهای زیادی به من آموخت مثل معرفت و جوانمردی. چیزهایی که در فوتبال یاد گرفتم جای دیگری نمی‌توانستم پیدا کنم. هرگز از راهی که انتخاب کردم پشیمان نیستم و اگر صد بار دیگر به گذشته برگردم باز هم همین مسیر را طی کرده و سعی می‌کنم عملکرد بهتری هم از خودم نشان بدهم.

نگاه جامعه به یک دختر ورزشکار حرفه‌ای مثل شما چگونه است؟

متاسفانه هنوز برخی نگاه‌ها تاریخ مصرف گذشته است. بسیاری فوتبال بازی کردن ما را مسخره می‌کنند و می‌گویند چرا می‌خواهید ادای پسرها را دربیاورید؟ من می‌خواهم بپرسم کدام تقلید؟ من که شخصا به طرف عشق و علاقه‌ام رفته‌ام و هیچ چیز به غیر از آن برای من مهم نبوده است. فکر می‌کنند همیشه، همه چیزهای خوب مثل فوتبال برای مردان است و ما دخترها در این میان سهمی نداریم. نمی‌دانیم دیگر باید چکار کنیم که ما را باور کنند. البته در این میان افراد خیلی زیادی هم هستند که ما را تشویق می‌کنند و به ما دلگرمی می‌دهند که من از همه آنها سپاسگزارم.

مثل خیلی از فوتبالیست‌های دیگر شما هم از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید؟

بله استفاده می‌کنم. البته هرگز به خاطر شبکه‌های اجتماعی زندگی‌ام را از حالت عادی خارج نمی‌کنم. خیلی‌ها هستند که صبح تا شب سرشان را به این مسائل گرم می‌کنند. هر چیزی حدی دارد و ما نباید در هیچ زمینه‌ای زیاده روی کنیم.

تا به حال به ازدواج و زندگی متاهلی فکر کرده‌اید؟

ازدواج مهم‌ترین بخش زندگی محسوب می‌شود. واقعیت این است که اکنون فرصتی برای فکر کردن به این موضوع ندارم اما روزی که بخواهم ازدواج کنم قطعا با چشم باز این کار را خواهم کرد و بی‌گدار به آب نمی‌زنم. سعی می‌کنم بهترین انتخاب را داشته باشم. خیلی‌ها بدون مطالعه و تحقیق ازدواج می‌کنند و نتیجه‌اش شکستی زودهنگام و تلخ است. من هرگز نمی‌خواهم به چنین وضعیتی دچار شوم.

نهایت آرزوی شما در ورزش چیست؟

من در حد فوتبال بانوان به هر چه که خواسته‌ام رسیده ام و امیدوارم از این پس هم بتوانم برسم. در ضمن من رویاپرداز نیستم و همیشه در حد و بضاعت فوتبال ایران به خواسته‌هایم فکر می‌کنم.

هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها