در حالی که خودمان را برای خداحافظی با گوشی های خاطره انگیز نوکیا آماده می کردیم از این شرکت خوش‌نام فنلاندی خبر می رسد که قصد دارد تا خود را برای بازگشتی قدرتمند به بازار آماده کند.
کد خبر: ۹۶۶۱۳۶
نوکیا دوباره متولد شد! +عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیتال ترندز، جدیدترین شایعات درمورد نوکیا حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد 2 گوشی هوشمند پیشرفته خود را که از دوربین‌ قدرتمند و بدنه‌ خوش ساخت فلزی بهره می‌برند از اول سال آینده میلادی روانه بازار کند.

طبق شایعات درز کرده از منابع معتبر به رسانه ها صفحه نمایش‌ این گوشی‌ها 5.2 و 5.5 اینچی است. طراحی بدنه‌های هر 2 از جنس فلز و مانند گوشی‌های قدیمی نوکیا بسیار محکم و در برابر آسیب و خراش مقاوم خواهند بود.

شایعات حاکی از آن است که یکی از این گوشی‌ها که از «حساس‌ترین دوربین موبایلی که تابحال به بازار آمده» بهره می برد.

یک نوآوری دیگر در مورد این گوشی‌ها فناوری تعاملی «لمس کن و شناور بمان» (touch & hover) است که بسیار شبیه طرح جنجالی مک لارن شرکت مایکروسافت است که از ترکیبی از چند سنسور طراحی شده برای پاسخگویی سریع به حرکات انگشتان است.

از دیگر مشخصات برجسته این گوشی های هوشمند می‌توان به ضد آب و گرد و غبار بودن طبق استاندارد IP68 ، حسگر اثر انگشت، صفحه نمایش OLED با رزولوشن QHD (2560 در 1440 پیکسل) اشاره کرد.

از نظر نرم‌افزار، این گوشی‌ها باید از نگارش ارتقا یافته رابط کاربری predictive Z-Launcher نوکیا و آخرین نگارش سیستم عامل اندروید نوقا (Nougat) بهره ببرند که این موضوع شکست خوردن پروژه ویندوزفون که شریک سابق نوکیا ، ماکروسافت متولی آن بود را یک بار دیگر به اثبات می رساند!

نوبت که به اعلام فنی‌ترین مشخصات برسد می دانیم که هر دو گوشی‌ از موتور قدرتمند پردازنده اسنپ دراگون 820 سود می‌برند اما هنوز جزئیاتی در مورد حافظه رم ، فضای ذخیره داخلی و مقدار مگاپیکسل دوربین‌های 2 گوشی جدید نوکیا منتشر نشده است ؛ البته باز هم تکرار می کنیم که این شایعه ای در مورد آنها مطرح است که قرارا است گوشی های فوق از حساس‌ترین حسگر دوربین در بین گوشی‌های موجود بازار بهره‌مند شود و جنس بدنه آنها برپایه ماده شگفت انگیز گرافن(Graphene) که حاصل طرح تحقیقاتی گسترده نوکیا در مورد که یکی از مشتقات کربن است،‌ خواهد بود.

مترجم: جواد ودودزاده - جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
نوذر
-
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
بهترین گوشی مقاوم در برابر ضربه است كه میتوان با آن گردو شكست.
نرم افزار موبایل
-
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
عالبه
رجب
-
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
بعضی‌ها با دمشان گرو می‌شكنند!
نرم افزار موبایل
-
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
خدا كنه مثل بقیه نوكیا ها ضد ضربه باشه
بابك
-
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
خدا كنه هر چه زودتر به یكی از ... آرزوم برسم كه همانه اومدن دوباره نوكیاست . خیلی خوشحالم. با نوكیا انگار دوست قدیمیم رو دوباره میبینم. i love you NOKIA .
نرم افزار موبایل
-
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
سیستم عاملش چیه ؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها