به گزارش جام جم آنلاین ، سازمان غذا و دارو با توجه به گزارش های متعدد از سوی مردم و مسئولان مرتبط به ویژه برخی معاونان غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، شامپو و لوسیون تقویتی مو با نام تجاری «ژیوار»، شامپو ضد ریزش «آناژن» و همچنین شامپویی که بدون ذکر نام تجاری و صرفا با اعلام شماره تماس تلفنی به فروش می رسد شامل این فرآورده ها به شمار می آیند که گردانندگان محصولات یاد شده در تیزرهای تبلیغاتی خود از ادعاهای غیر واقعی ضد ریزش و رویش دوباره مو استفاده می کنند.
بر اساس این گزارش، ادعاهای غیر واقعی درباره این محصولات، موجب گمراهی اذهان عمومی شده است.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تاکید بر غیر مجاز بودن این گونه تبلیغات از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان رسانه امین و مورد وثوق خواست، قبل از قبول آگهی های تجاری، استعلامات لازم را از منابع اصلی اخذ کنند.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو تاکید کرده است که ادعاهای اغراق گونه می تواند مشمول پیگرد قضایی قرار گیرد.
این سازمان در اطلاعیه خود به صاحبان کالاهایی که به هر نحو قانونمندی به انجام تبلیغات درباره محصولات خود تمایل دارند یادآوری کرد که آنها صرفا ملزم به بیان اطلاعات قید شده در مجوز محصول، صادره از ارگان و نهاد مرتبطند.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد:
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
شکیبا حسینی، رهبر ارکستر سمفونیک رنسانس در گفت و گو با «جام جم» مطرح کرد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد