شرکت گوگل امروز در مراسمی قصد دارد از انواع نوآوری‌ها و ابتکاراتش در زمینه سخت‌افزار، گجت و فناوری‌های گوناگون پرده‌برداری کند. با ما همراه باشید و ببینید کدامیک از این سخت‌افزارها و فناوری‌ها می‌توانند در زندگی روزمره شما تاثیرگذار باشند.
کد خبر: ۹۵۲۹۷۵
رونمایی از گجت‌های ماورایی و فناوری‌های شگفت‌انگیز گوگل +عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دبلیو.سی.سی.اف تک، گوگل امروز از بسیاری تازه‌های خود را طی کنفرانسی رونمایی می‌کند.

کروم کست ماورایی

اگر شما تابحال این موقعیت را نداشته‌اید تا نسل اول و دوم کروم کست (Chromecast) را داشته و از مزایای آنها بهره ببرید،‌ حالا می‌توانید از کروم کست ماورایی (Chromecast Ultra) که همه آن مزایا را با قابلیت‌های بیشتر به کاربران ارائه می‌کند، استفاده کنید با این تفاوت که این یکی خیلی گرانتر برای شما تمام می‌شود. این گرانی بی‌خود نیست و این گجت با قابلیت‌های جدیدی چون استریم (نوعی به اشتراک‌گذاری و پخش همزمان محتوای رسانه‌ای محتوای رسانه‌ای (کانتنت) با تفکیک‌پذیری 4k در خدمت گذاری به شما آماده است. البته هنوز همه مشخصات آن اعلام نشده است.

مسیریاب وای فای گوگل

گوگل یک مسیریاب بی‌سیم (روتر وای فای) ارزان‌قیمت جدید را با قیمت جهانی 129 دلار در راه بازار دارد. جالب اینجا است که این مسیر یاب قابلیت‌های بیشتری را از مسیریاب قبلی 199 دلاری گوگل آن هاب (Google onHub) ارائه می‌دهد. مزایای مسیریاب جدید شامل در اختیار گذاشتن برد موثر بیشتر امواج وای – فای و افزایش کارآیی (پرفورمنس) شبکه آن نسبت به محصول پیشین گوگل است.

گوگل هوم

محصول دیگر گوگل که باعث نمی‌شود کل پول جیب شما خالی شود دستگاه دستیار خانگی (home assistant) این شرکت است. این دستگاه انبوهی از قابلیت‌ها برای اتوماسیون خانگی در اختیار شما می‌گذارد و از رقیبش آمازون اکو (Amazon’s Echo) ارزانتر بوده و قیمت جهانی آن 129 دلار اعلام شده است. در آینده هم این گجت قادر به ارتباط و گفتگو با گجت‌های دیگر شما در منزل مانند نست (Nest) بوده و برنامه نویسان توسعه دهنده نیز می‌توانند موارد استفاده‌ تازه برنامک‌های (اپلیکیشن) شخص سومی برای آن پیدا کنند.

آندرومدا

پارسال وقتی گوگل از پیکسل سی (Pixel C) خود رونمایی کرد، از همان اول مشخص بود که این رایانه لپ‌تاپ آمیزه‌ای کامل از تبلت‌ها (رایانه لوحه‌ای) و نوت بوک‌ها است و لوازم جانبی مغناطیسی همراه آن بهترین چیزی بود که شما برای ایجاد تغییر در دنیای رایانشی به ان نیاز دارید. با کمال تاسف تاخت و تازش بر بستر سیستم عامل (OS) اندروید تنها عاملی بود که باعث شد کاربران سراغش نروند. همین انگیزه‌ای برای گوگل شد که سیستم عامل ترکیبی جدید اندرومدا (Andromeda) را خلق کند. این بستر نرم افزاری ادغامی از سیستم عامل‌های کروم او.اس (Chrome OS) و اندروید است. اندرومدا می‌خواهد در آینده بستر تاخت و تاز تبلت‌هی انرویدی و نوت‌بوک‌ها مخصوصا انواع ارزان قیمت‌تر آنها مانند کرم بوک‌ها (Chromebook) باشد که برای جذب جمعیت بیشتری از کاربران ساخته‌ شده‌اند. شایعاتی سر زبان‌ها است که گوگل دارد اندرومدا را روی تبلت نگسوس 9 آزمایش می‌کند و این امر نوید می‌دهد که ما باید انتظار شنیدن اخبار خوبی را در کنفرانس امروز گوگل داشته باشیم.

نوت بوک پیکسل 3 گوگل

این نوت‌بوکی است که قرار است اول از همه بر بستر سیستم عامل اندرومدا بتازد. برنامه‌ریزی شده که در اواخر سال 2017 نیز وارد بازار مصرف شود. اسم رمزی که با آن نامیده می‌شود بایسون (Bison) است. باید یکی از پردازنده‌های Core m3 یا Core i5 کبی لیک (Kaby Lake) اینتل قلب تپنده آن باشند و با پیکر بندی حافظه 8 یا 16 گیگابایت حافظه رم و 32 یا 128 گیگابایت فضای ذخیره داخلی در دسترس کاربران خواهد بود. این لپ‌تاپ در عین داشتن یو.اس.بی نوع سی (Type-C USB) از داشتن قابلیت حسگر اثر انگشت برخوردار است. البته لپ‌تاپ پیکسل سی در زمان خودش لپ‌تاپ سطح بالایی بود و حالا دوباره گوگل با ارائه پیکسل 3 می‌خواهد رویای تولید و فروش لپ تاپ را که مدت‌ها است در سر پرورانده به واقعیت نزدیک سازد.

اسمارت‌فون‌های پیکسل و پیکسل ایکس ال

این‌طور به نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد هر طور شده از شر اسم نگسوس (Nexus) راحت شده و اولین سری گوشی‌های آینده اش را پیکسل (Pixel)و پیکسل ایکس.ال (Pixel XL) بنامد.

انتظار می‌رود که گوشی پیکسل از صفحه نمایشی 5 اینچی با رزولوشن (تفکیک پذیری) 1920 در 1080 پیکسل بهره برده و اسمارت‌فون پیکسل ایکس.ال یک گوشی 5.5 اینچی دارای رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل و صفحه نمایش AMOLED باشد.

از لابلای شایعات چنین برمی آید که پیکسل ایکس ال قاعدتا باید باتری بزرگتری داشته و هر 2 گوشی از پردازنده اسنپ دراگون (Snapdrsgon 821) ، 4 گیگابایت حافظه رم و حداقل مقدار 32 گیگابایت فضای ذخیره داده (Storage) داخلی ، یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین دوم رویی 8 مگاپیکسلی برخوردار باشند.

درگاه اتصال کارت حافظه MicroSD ، حسگر اثر انگشت و حق انتخاب مقدار فضای ذخیره داده داخلی 32 و یا 128 گیگابایتی از دیگر مشخصات اعلام شده در باره آنها است.

گوش به زنگ باشید که ما در جام‌جم آنلاین در روزهای آینده شما را در جریان خبرهای جدیدتر این رویداد فناوری قرار خواهیم داد.

مترجم : جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
-
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
۰
۰
من از گوگل هوم به عنوان اولین هوش مصنوعی استقبال می كنم اما یك چیز است كه در مورد هوش مصنوعی ذهن مرا به خودش مشغول كرده است و ان امنیت شبكه است فكرش را بكنید یك هكر بخواهد گوگل هوم را هك كند ان وقت یك فاجعه رخ می دهد هكر می تواند به خصوصی ترین حریم شخصی دست پیدا كند واین یعنی فاجعه ...

نیازمندی ها