اعتراض زرین دست به صحبت های ایوبی

حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی اخیرا در مصاحبه‌ای با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد: گاهی بیکاری در سینما را به سازمان سینمایی نسبت می‌دهند، با قاطعیت این اتهام را رد می‌کنم. بیکاری در سینما به ما ارتباطی ندارد.
کد خبر: ۹۵۲۰۹۴

محمد زرین‌دست از کارگردان‌های قدیمی سینما به این صحبت‌ها واکنش نشان داد و گفت: سیاستگذاری‌های غلط مدیران سینمایی باعث بیکاری سینماگران شده است. حرف‌هایی که مدیران سینمایی می‌زنند اشتباه است و وضعیتی که اینک بر سینمای کشور حاکم شده برای ما دردآور است.

این فارغ‌التحصیل سینما در دانشگاه یو‌سی‌ال‌ای در واکنش به حرف‌های ایوبی به سینماپرس افزود: نزدیک به چهار سال است که دو فیلمنامه را که با سه فیلمنامه‌نویس نوشته‌ام و بارها آن را بازنویسی کرده‌ام برای دریافت پروانه ساخت به سازمان سینمایی ارسال می‌کنم، اما آنها پروانه ساخت به فیلم من نمی‌دهند و در عوض به فیلم‌های ضعیف و بی‌ارزشی پروانه ساخت می‌دهند که سینمای ایران را در آینده نابود خواهد کرد.

کارگردان فیلم‌های سرگیجه و قفس طلایی ادامه داد: همین مسأله باعث بیکاری بنده شده است. امثال من در سینمای ایران زیادند که طی سال‌های اخیر به دلیل سیستم غلطی که مدیران سازمان سینمایی به راه انداخته‌اند در بیکاری مطلق به سر برده و کسی هم نبوده به این مهم فکر کند که این افراد از کجا و به چه طریقی امرار معاش می‌کنند و زندگی‌شان را می‌گذرانند.

او خاطرنشان کرد: متأسفم از این‌که همواره شاهد آن هستیم بسیاری فیلم‌های پوچ و بی‌ارزش از سازمان سینمایی پروانه ساخت و نمایش دریافت می‌کنند و بنیاد سینمایی فارابی هم بودجه‌های هنگفتی را برای ساخت آنها هزینه می‌کند، اما فیلمسازانی که سال‌های سال برای سینمای کشور زحمت کشیده‌اند در بیکاری به سر می‌برند چرا که جزو دوستان مسئولان محسوب نمی‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها