گواردیولا، اولدترافورد را فتح کرد

دوئل مورینیو- گواردیولا در لیگ برتر انگلیس را سرمربی اسپانیایی سیتی از آن خود کرد؛ ترمز آقای خاص در ورزشگاه اولدترافورد کشیده شد!
کد خبر: ۹۴۴۰۰۳

فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر انگلیس در شرایطی با حضور مربیان بزرگی چون مورینیو در یونایتد، گواردیولا در سیتی و کونته در چلسی از همان هفته‌های آغازین حساسیت و هیجان خاصی یافت که در این میان دو غول شهر منچستر پس از سه هفته کامیابی در لیگ برتر و دو برد در جام اتحادیه و حذف عصر دیروز در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر در ورزشگاه اولدترافورد به هم رسیدند؛ آن هم در شرایطی با پیشینه هفت‌برد گواردیولا در برابر سه پیروزی مورینیو حساسیت خاص دیگری بر این رقابت بخشیده بود.

مورینیو امیدوار بود با توجه به خانگی بودن این بازی یک سه امتیاز شیرین دیگر را به اندوخته پربار خود در جمع شیاطین سرخ بیفزاید؛ اما وقتی عقربه‌های ساعت اولدترافورد حوالی 15 و 15 بعدازظهر را نشان می‌داد، مورینیو مغموم‌ترین فرد نه‌تنها ورزشگاه که کل جزیره بود. او برابر منچسترسیتی و گواردیو 2 بر یک تن به شکست داد تا نخستین شکست فصل بدجوری کامش را تلخ کند.

در دقیقه 15 این بازی توپ بلندی را که در میانه زمین من‌یونایتد برای کوین دی‌بروین ارسال شد، این هافبک بلژیکی با شیوه‌ای ماهرانه از کنار مدافع پیش روی خود عبور داد و در موقعیتی تک به تک با داوید دخه‌آ، سنگربان اسپانیایی میزبان را با یک ضربه بغل پا مغلوب کرد. در دقیقه 36 باز هم این منچسترسیتی بود که به گل رسید و این بار هم به شیوه‌ای غافلگیرکننده این کار را انجام داد. در ثبت این گل هم کوین دی‌بروین نقش بسزایی داشت، چرا که شوت مورب او از روی خط محوطه جریمه پس از برخورد با تیر عمودی دروازه‌ من‌یونایتد جلوی پای کلچی ایهاناچو قرار گرفت و او هم به آسانی و از فاصله‌ای نزدیک دروازه دخه‌آ را برای دومین بار باز کرد. در دقیقه 43 زلاتان ابراهیموویچ از خروج اشتباه کلودیو براوو، دروازه‌بان شیلیایی من‌سیتی نهایت استفاده را برد و توپ برگشتی را وارد دروازه خالی حریف کرد. در نیمه دوم دو تیم بازی متعادل‌تری ارائه کردند و فشار حملات من‌یونایتد نسبت به نیمه اول افزایش قابل‌توجهی داشت، اما هیچ‌کدام از تلاش‌های این تیم نتیجه نداشت.

با این نتیجه منچسترسیتی چهارمین پیروزی متوالی‌اش را در فصل جدید لیگ برتر کسب کرد و با 12 امتیاز به‌تنهایی در صدر جدول قرار گرفت. من‌یونایتد هم با همان 9 امتیاز قبلی در رده سوم جدول باقی ماند؛ ضمن این‌که دی بروین به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها