هفته گذشته ولوو با کامیونی عجیب و غریب به یک فرودگاه قدیمی در شمال سوئد رفت و در آنجا آن را مورد آزمایش قرار داد. ماجرا از این قرار است کمپانی بزرگ ولوو با ساخت یک کامیون 2400 اسب بخاری، موفق به شکستن دو رکورد همزمان شده است.
کد خبر: ۹۳۸۸۰۵

به گزارش خودروبانک، کامیون قدرتمند ولوو که به آن لقب شوالیه آهنین اطلاق شده است، به رانندگی بیژه آوربرینک، موفق به جابه‌جایی دو رکورد سرعت 500 متر و هزار متر به طور همزمان شده است.

در این مورد، شوالیه آهنین ولوو توانسته با ثبت زمان 13 ثانیه و 71 صدم ثانیه، رکورد سرعت 500 متر را با سرعت متوسط 131.29 کیلومتر بر ساعت جابه‌جا کند و همزمان با آن، رکورد هزار متر را با سرعت متوسط 169 کیلومتر بر ساعت، در مدت زمان 21 ثانیه و 29 صدم ثانیه به نام خود ثبت کند. در ادامه هم این کامیون موفق شده حداکثر سرعت خود را به مرز 276 کیلومتر بر ساعت نزدیک کند که در کنار رکورد‌های به ثبت رسیده چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

بخش موتوری شوالیه آهنین ولوو به یک موتور 12.8 لیتری شش سیلندر مجهز شده که با ویرایش و تقویت‌های سنگین، می‌تواند براحتی قدرت 2400 اسب بخار و گشتاور سرسام آور 5993 نیوتن متری را تولید کند. برای تحمل چنین قدرت و گشتاوری، دیسک و صفحه‌های سیستم کلاچ این کامیون تقویت شده و از مواد مختلف با تحمل فشار بسیار بالا برای ساخت آن استفاده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها