ایرانیان نیز مانند سایر گردشگران، در فصولی که رویدادهای بزرگ ورزشی برگزار می‌شود، میل و علاقه‌ای وافر به گردشگری ورزشی دارند، اما دست‌کم در رویدادهای اخیر، تجربه خوبی برای آنها رقم نخورده است.
کد خبر: ۹۳۳۹۰۱

نمونه بارز این تجربه ناخوشایند، جام جهانی 2014 برزیل است که شکایت‌های پرتعداد از آژانس برگزارکننده انحصاری تورهای گردشگری و طرف قرارداد فدراسیون فوتبال، کماکان در جریان است. در آن زمان و در حالی که هزینه سفر در قالب تورهای یک هفته‌ای به برزیل برای روزهای عادی حدود 18 میلیون تومان و برای زمان جام‌جهانی حدود 29 میلیون تومان ارزیابی می‌شد، برگزارکننده تور، رقم حدودا 15 میلیون تومانی را اعلام کرد و همین موجب شد متقاضیان زیادی آماده سفر برای گردشگری جام جهانی شوند.

با این حال این سفر، به گونه‌ای تلخ رقم خورد. چراکه امکانات مسافران در برزیل با آنچه گفته شده بود، تفاوتی بس فاحش داشت. از هتل و غذا گرفته تا نخریدن بلیت بازی‌ها! تا جایی که یکی از مسافران، آن سفر را به کارتون‌خوابی در برزیل تشبیه کرده بود.

البته پس از پایان جام جهانی برزیل، فدراسیون فوتبال و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وارد موضوع شده و تلاش کردند حقوق ضایع شده مسافران آن تورها احیا شود که در بسیاری موارد نیز چنین شد، اما تجربه تلخ آن سفر باعث شد حضور ایرانیان در المپیک ریو در مقایسه با جام‌جهانی به نحو محسوسی کاهش یابد تا شاید برای سال‌ها، بدنامی آن گردشگری ورزشی، باعث ترجیح دادن دیدن بازی‌ها از تلویزیون به همراه تخمه شکستن، به جای عزیمت به گردشگری ورزشی باشد.

سید علی دوستی موسوی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها