استاندار نینوا مطرح کرد:

«کودکان جهاد نکاح» مشکل آتی موصل

استاندار نینوا، از مهم‌ترین مسائلی که پس از آزادی موصل باید بدان توجه شود را کودکان مجهول الهویه‌ای دانست که حاصل فتوای جهاد النکاح هستند.
کد خبر: ۹۳۱۶۳۲
«کودکان جهاد نکاح» مشکل آتی موصل

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «نوفل العاکوب» استاندار نینوا، مشکلات عدیده‌ای را پیش روی مسئولان عراقی پس از آزادی شهر موصل، دانست.

به نوشته پایگاه خبری المدی پرس، وی در خلال دومین کنفرانس جهانی «عملیات روانی و رسانه‌ای علیه داعش» در بغداد، یکی از مهم‌ترین این مشکلات را کودکان مجهول الهویه‌ای دانست که حاصل فتوای جهاد النکاح هستند.

استاندار نینوا در ادامه از مسئولان مرکزی عراق خواست تا در حل این مشکلات استانداری نینوی را یاری کنند.

او یکی دیگر از مشکلات موصل را عقب افتادن آموزش کودکان به علت نبود آموزش و پرورش صحیح در طول اشغال شهر از سوی داعش عنوان کرد.

«جهاد النکاح» اصطلاحی است که پس از آغاز بحران سوریه به تدریج همراه با ورود تروریست‌ها، به این کشور وارد و پس از آن به یک رسوایی اخلاقی بزرگ برای تروریست‌ها و حامیان آن‌ها تبدیل شد.

تروریست‌ها بارها در سوریه و عراق دست به این عمل شنیع زده‌اند. در حالی که به طور قطع فرد بخصوصی منشأ این فتوا معرفی نشده است؛ اما علمای وهابی تحت قاعده «الضرورات تبیح المحذورات» بارها نظیر چنین فتواهایی را صادر کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها