استاندار نینوا مطرح کرد:

«کودکان جهاد نکاح» مشکل آتی موصل

فعالان مرتبط به پرونده حقوق بشر در عراق از سرنوشت صدها کودکی که حاصل ازدواج اجباری زنان عراقی با تروریستهای "داعش" هستند و نیز کودکانی که حاصل "جهاد نکاح" هستند، ابراز نگرانی کردند.
کد خبر: ۹۱۶۳۰۸
کودکان جهاد نکاح ؛ نسل بعدی تروریستها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازسایت "المسله"، فعالان حقوق بشر معتقدند این عده از کودکان که هیچ گونه شناسنامه و اوراق هویتی رسمی ندارند، نسل بعدی تروریستها را تشکیل خواهند.

بشری العبیدی، عضو کمیسیون عالی حقوق بشر گفت: پدیده ازدواج زنان عراقی با تروریستهای مسلح به شهر فلوجه منحصر نمی شود بلکه در تمام مناطق اشغال شده توسط داعش در استانهای نینوا، صلاح الدین و الانبار به چشم می خورد.

العبیدی افزود: در این مناطق تعدادی از دختران تأکید کرده اند که با موافقت پدر و مادرانشان و پس از تهدید گروههای تروریستی به قتل سایر اعضای خانواده در صورت مخالفت، مجبور به ازدواج با تروریستها شده اند.

کامل امین، سخنگوی سابق وزارت حقوق بشر عراق گفت: مناطقی که در ابتدای جنگ فرقه ای، به اشغال القاعده درآمدند نیز همین داستان را داشتند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت حقوق بشر عراق چندین مورد ازدواج با عناصر گروه تروریستی را در استان دیالی رصد کرده اند.

امین گفت: تعدادی از پدران و خویشاوندان زنانی که مجبور به ازدواج با تروریستها شده اند، پس از آغاز عملیات نظامی و هلاکت تعدادی از تروریستها و فرار فقیه به مناطق دیگر، کودکان را به اسم خودشان ثبت کرده اند.

وی گفت: برخی مردان خانواده مجبور شده اند با جعل شناسنامه و اسناد هویتی برای این کودکان به نام خود شناسنامه بگیرند تا بتوانند بعدا آنها را به مدرسه بفرستند.

منبع:العالم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها