افزایش ۱۷۶ درصدی کشف کالای قاچاق در سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان از افزایش 176 درصدی کشف کالای قاچاق طی چهار ماهه نخست سال جاری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۴۷۳
افزایش ۱۷۶ درصدی کشف کالای قاچاق در سمنان

سردار روح‌الامین قاسمی از کشف ۳۶ میلیارد و ۴۳۹ میلیون و۷۰۰ هزار ریال کالای قاچاق در استان سمنان خبرداد و افزود: این مهم نیز از افزایش ۱۷۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه ۳۳۵ متهم در پرونده های قاچاق کالا دستگیر شده اند، اضافه کرد: لوازم آرایشی بهداشتی، رایانه ای، خوراکی، احشام غیرمجاز مهمترین کالاهای قاچاق کشف شده هستند.

قاسمی همچنین از کاهش ۴۴ درصدی وقوع و افزایش ۲۰ درصدی کشف در زمینه قتل در استان سمنان خبرداد.

وی با بیان اینکه در تحقق منویات فرماندهی معظم کل قوا موضوع قاچاق کالا و ارز از اولویت های کاری پلیس در سال جاری تعریف شده است، ابراز داشت: ورود کالای قاچاق و توزیع آن در سطح جامعه، سدی برای رشد و بالندگی کشور و ضربه ای مهلک به اقتصاد ملی است.

فرمانده انتظامی استان سمنان مبارزه با قاچاق کالا از سوی پلیس را اقدامی عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد و افزود: همه دستگاه ها و اقشار مختلف مردم در پیشبرد سیاست های کلان اقتصادی کشور نقش مهم و موثر دارند.

قاسمی با بیان اینکه قاچاق کالا مانع تحقق کامل اقتصاد مقاومتی است، گفت: دستگاه های گوناگون و متولیان امر باید با وحدت رویه و مدیریت دقیق، مبارزه همه جانبه با قاچاق را برنامه ریزی و اجرایی کنند.

وی با اشاره به بر خورد قاطع پلیس با مفاسد اقتصادی، بیان داشت: ماموران باید با اقدام مناسب با سود جویانی که باعث خدشه دار کردن چرخ های اقتصادی کشور و اشتغال جوانان می شوند بر خورد کنند.

فرمانده انتظامی استان سمنان افزود: ما معتقدیم که قاچاق کالا و ارز می تواند آثار مخرب اقتصادی و اجتماعی داشته باشد که تعطیلی کارگاه های تولیدی، بیکاری، ناهنجاری های اجتماعی، فقر و ... از جمله مواردی است که قاچاق کالا می تواند آن ها را به جامعه تحمیل کند لذا مقابله با قاچاق می تواند مقابله با ناهنجاری های پس از آن نیز باشد از این رو تلاش همه عوامل کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در ریشه کنی این معضل است.

قاسمی با اشاره به اجرای طرح برخورد با مانتوها ولباس های غیر متعارف در استان سمنان نیز اظهارداشت: دراجرای طرح از ۷۰۰واحد عرضه پوشاک بازدید شد که ۱۳۸ واحد صنفی تذکر گرفتند.

به گفته وی از ۳۳ واحد صنفی متخلف تعهد گرفته شد و ۳۰ اخطار پلمپ صادر و هشت واحد صنفی متخلف در این زمینه پلمپ شدند.

سمنان – خبرنگار جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها