ادامه تفسیرهای مقامات آمریکایی از توافق هسته ای

کربی: برجام بر پایه راستی آزمایی است

سخنگوی شورای نگهبان نوشت: برجام اگر حاصلی داشته باشد بی‌اعتمادی به استکبار است و نفس مذاکره نمی‌تواند نتایجی برای کشوربه بار آورد.
کد خبر: ۹۲۷۹۴۸
بی‌اعتمادی به استکبار؛ تنها حاصل برجام!

به گزارش جام جم آنلاین عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه تهران، با انتشار یادداشتی در صفحه تلگرام خود، بی‌اعتمادی به استکبار را مهمترین حاصل برجام توصیف کرد و گفت: به همین دلیل است که تاکید می‌شود مذاکره در سایر موضوعات نیز نمی‌تواند مثمر ثمر باشد.

در این یادداشت آمده است:

«باسمه تعالی

تجربه برجام، بی اعتمادی به آمریکا

آنچه دیروز در بیانات مقام معظم رهبری مورد تاکید واقع شد، بی حاصلی برجام بود، نه از لحاظ اینکه اصل مذاکرات بی فایده بوده است، بلکه به این دلیل که نشان داد آمریکا با بدعهدی و نقض تعهدات نمی‌تواند مدعی یک دولت وفادار به اصول روابط بین‌الملل و بایسته های حقوق بین‌الملل باشد. این نتیجه صرفا یک پیش‌بینی و گمانه‌زنی نبوده که به سادگی بتوان آن را نادیده گرفت بلکه اکنون در یکسالگی برجام که نتایج آن برهمگان آشکار شده است، به راحتی قابل مشاهده است و دست‌اندرکاران برجام هم خود به کرات بر این بدعهدی اشاره داشته و تصریح به آن نموده‌اند که طرف غربی از ایفای تعهدات خود سرباز می‌زند.

خلاصه اینکه برجام اگر حاصلی داشته باشد بی‌اعتمادی به استکبار است و نفس مذاکره نمی‌تواند نتایجی برای کشوربه بار آورد. مذاکره باید تعهدات دوجانبه را هدف بگیرد که البته تجربه برجام خلاف این بود و به همین دلیل است که تاکید می‌شود مذاکره در سایر موضوعات نیز نمی‌تواند مثمر ثمر باشد، پس بهتر آن است تا نگاه به خارج عاقلانه باشد و در حد و اندازه خود و به جای آن تکیه بر بازوی داخلی کنیم؛ چرا که خفته و بیدار را تفاوت است و تکیه بر خنده دشمن شرط عقل نباشد.

گفت و گو یکرنگ نبود غافل و هوشیار را

در نفس باشد تفاوت ، خفته و بیدار را

بر تواضع های دشمن تکیه کردن ابلهیست

پای بوس سیل از پا افکند دیوار را»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها