به نظر می‌رسد،‌ استرالیایی‌ها بدشانس‌ترین ورزشکاران دهکده المپیک در بازی‌های ریو باشند. آنها ابتدا به دلیل این‌که ساختمان محل سکونت شان امکانات اولیه را ندارد از مستقر شدن در محل سکونت شان سرباز زدند، اما بعد با پادرمیانی بالاخره راضی شدند تا بمانند. با این حال چند روز بعد، طبقه پایین ساختمان آنها آتش گرفت تا این ورزشکاران هراسان اتاق‌هایشان را ترک کنند و بعد از خاموش کردن آتش توسط آتش‌نشان‌ها، دوباره به محل اقامتشان بروند. اکنون مشخص شده در جریان تخلیه اتاق‌ها، لباس‌های رسمی که قرار بوده در مراسم افتتاحیه به تن کنند، به سرقت رفته است!
کد خبر: ۹۲۷۶۴۷

جزر و مد دردسرساز ریو

بار دیگر،‌ سطح استاندارد امکانات شهر ریودوژانیرو برای رقابت‌های المپیک 2016 زیر سوال رفت. اسکله منطقه مارینا داگالوریا که اسکله اصلی مسابقات قایقرانی در المپیک 2016 است به آب سقوط کرد و تخریب شد. نماینده کمیته سازماندهی المپیک ریو علت این خرابی را جزر و مد شدید عنوان و تاکید کرد، تا چهار روز آینده به وسیله شرکت سازنده بازسازی می‌شود.

درخواست تجدیدنظر به دادگاه داوری ورزش

پس از این که طبق مصوبه کمیته بین‌المللی المپیک، ویکتور لبدوف آزادکار 57 کیلوگرم تیم روسیه، از مسابقات المپیک حذف شد این کشتی‌گیر به دادگاه داوری ورزش شکایت کرد. لبدوف به دلیل دوپینگ در سال 2006 با دو سال محرومیت روبه‌رو شده بود و به همین دلیل از بازی‌های المپیک کنار گذاشته شده، اما این کشتی‌گیر امیدوار است در روند محرومیت وی تجدیدنظر شود.

 

تامین امنیت بازی‌های ریو

هر چه به آغاز بازی‌های المپیک 2016 ریو و برپایی مراسم افتتاحیه نزدیک می‌شویم به تعداد نیروهای پلیس و امنیتی افزوده می‌شود.

با توجه به تهدیدات داعش در آستانه بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا ارتش برزیل به کمک پلیس امنیت شهر ریو آمده تا کنترل امنیت را برعهده بگیرد.

نیروهای گشتی، پلیس، واکنش سریع و ارتشی‌ها با گشت‌های منظم در اطراف المپیک پارک، دهکده ورزشکاران و خبرنگاران کنترل امنیت این دوره از بازی‌ها را بر عهده دارند.

استفاده از سگ‌های آموزش‌دیده، هلیکوپترهای مجهز به دوربین‌های حرارتی و همچنین چند پهپاد و دعوت از نیروهای پلیس اینترپل چند کشور از جمله ایران همگی برای تامین کامل امنیت بازی‌های ریو 2016 است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها