دوران باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید به پایان خود نزدیک می‌شود.
کد خبر: ۹۲۱۸۲۴
تصاویری دیده نشده از زندگی خصوصی باراک اوباما

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دویچه وله، پیت سوزا، عکاس ارشد کاخ سفید از کسانی است که اوباما را در هشت سال گذشته از نزدیک همراهی کرده و از زندگی خصوصی او عکس‌های زیادی گرفته است.

دیدار با شاهزادگان
این عکس به سفر باراک اوباما به بریتانیا و دیدار او با خانواده سلطنتی برمی گردد. پرنس جورج (راست) شاهزاده‌ کوچولوی بریتانیا برای خوشامدگویی به اوباما اجازه یافت تا ۱۵ دقیقه بیشتر بیدار بماند. رئیس‌جمهور آمریکا نیز خود را با پرنس جورج هم‌قد کرده تا بتواند با او دست بدهد. اوباما از سوی کیت و شاهزاده ویلیام (چپ) به ضیافت شام دعوت شده بود.

رئیس ‌جمهوری خونسرد
اوباما همیشه در تلاش است که «خونسردی» خود را در عرصه سیاست نشان دهد. در بسیاری از عکس‌هایی که سوزا از رئیس‌جمهور آمریکا گرفته نیز می‌توان این ویژگی را دید. تصویری از اوباما و معاونش، جو بایدن در حین کارزار انتخاباتی در سال ۲۰۱۲ میلادی.

عکاس ارشد
پیت سوزا که در سال ۱۹۵۴ در آمریکا به دنیا آمده، پرتغالی‌تبار و عکاس ارشد کاخ سفید آمریکا است. او از نخستین عکاسانی است که در آغاز جنگ افغانستان در سال ۲۰۰۱ میلادی برای تهیه عکس از اوضاع کابل راهی این کشور شدند. البته آشنایی و همکاری اوباما و سوزا به سالهای پیش از انتخاب او به ریاست جمهوری آمریکا برمی‌گردد. سوزا در سال ۲۰۰۵ نیز به عنوان عکاس سناتور اوباما را همراهی کرده بود.

اوقات فراغت
البته اوباما وقتی که در کاخ سفید به سر می‌برد، ۲۴ ساعت درگیر سیاست جهان نیست و از لحظات فراغت نیز لذت می‌برد. تصویری از رئیس‌جمهور آمریکا در هنگام بازی با سگش «Bo» در فضای سبز کاخ سفید.

صمیمیت با کارکنان
شاید کمتر عکسی از اوباما بتواند حس و شم او برای نابرابری‌های اجتماعی را تا به این اندازه خوب روایت کند.

انسانی مثل من و تو
اوباما در حین بازی بسکتبال با شماری از کارکنانش؛ این تصویر نیز تمایل اوباما به حفظ چهره‌ای معمولی را نشان می‌دهد.

لمس کردن رئیس‌جمهور
اوباما می کوشد تا رئیس‌جمهوری "قابل لمس" باشد!

دیدار ابرقدرت و موجود خارق‌العاده
پیت سوزا در عکس‌های خود شوخ‌طبعی باراک اوباما را به بهترین شکل روایت می‌کند. اوباما در این تصویر در تور خیالی یک «مرد عنکبوتی» سه‌ساله گرفتار شده است. این عکس محبوب باراک اوباما در سال گذشته میلادی بوده است. پیت سوزا خود همه عکس‌هایش از اوباما را دوست دارد و گفته که نمی‌تواند از میان آنها یک عکس را به عنوان محبوبترین عکس خود برگزیند.

ثبت لحظات تاریخی
طبیعی است که مسئولان کاخ سفید آمریکا بر قدرت تصاویر زیبا واقف‌اند. در این تصویر اوباما در حال خداحافظی و بازگشت از جامائیکا به آمریکا است. سوزا در یک لحظه از هماهنگی دستان اوباما با رنگین کمان سود جسته و این تصویر را به ثبت رسانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها