از اجرای موسیقی تا تجدید چاپ کتاب

هنرمندان برای مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند

روز قدس، روز سکوت نیست. سال‌هاست در کشورمان مردم، مسئولان و هنرمندان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای حمایت از مردم بی دفاع فلسطین همراه مردم به خیابان‌ها می‌آیند و راهپیمایی می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۸۲۰۸

به گزارش جام‌جم، امسال هم هنرمندان بسیاری در کنار مردم حاضر شدند تا همصدا با سایر اقشار جامعه از حقانیت مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند.

در هفته گذشته نیز تشکل‌های فرهنگی و هنری، نهادها و سازمان‌های مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر با انتشار بیانیه‌هایی از هنرمندان عرصه‌های گوناگون خواسته بودند که در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کنند.

علیرضا افتخاری خواننده موسیقی ایرانی یکی از هنرمندانی بود که روز گذشته در آیین روز قدس حضور پیدا کرد. او به فرهنگسرای قدس در میدان انقلاب هم سری زد و قطعه‌ای را برای حاضران اجرا کرد. افتخاری قطعه «من تنها مانده‌ام» را خواند.

همه چیز اما به حضور در راهپیمایی خلاصه نشد. انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم آخر هفته گذشته و در آستانه روز جهانی قدس، ششمین چاپ از کتاب «قدس، رویای ما» را با مقدمه و ترجمه غلامرضا امامی روانه بازار کتاب کرد. این کتاب پیش از انتشار در این نوبت، تاکنون در ۲۱۰ هزار نسخه منتشر شده بود. «قدس، رویای ما» دربردارنده مجموعه‌ای از نقاشیهای کودکان فلسطینی است. این نقاشی‌ها را کودکان فلسطینی همزمان با سال جهانی کودکان درباره کشورشان کشیده بودند. هر کدام از این نقاشی‌ها به همراه توضیحاتی در کنار هم قرار گرفته اند تا رویای کودکان فلسطینی برای سرزمین‌شان در این کتاب متجلی شود.

یکی دیگر از هنرمندانی که به همراه خانوادهاش در این آیین حضور پیدا کرده بود، محمد گلریز خواننده سرودهای انقلابی بود. او در حاشیه راهپیمایی روز قدس به فارس گفت: همان گونه که شاهد هستیم هماکنون مردم فلسطین،‌ عراق و یمن مظلوم واقع شدهاند و از لحاظ نظامی و تبلیغات مسموم رسانه‌ای غربی مورد تهاجم قرار گرفته‌اند.

او اظهار کرد: حضور پرشور مردم با مشت‌های گره کرده در راهپیمایی روز قدس مشتی محکم بردهان استکبار است.

حامد زمانی خواننده موسیقی پاپ هم در راهپیمایی روز قدس حضور یافت و در فرهنگسرای قدس به اجرای برنامه پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها