با مجید یاسر، بازیگر سریال پادری

اتفاقات عجیب برای همه می‌افتد

«منصور دو خصوصیت داشت؛ ابتدا این که این شخصیت را با نام هلدینگ در تلویزیون کسی بازی نکرده بود و شخصیت جدیدی است که می‌خواستم به عنوان نخستین بازیگر تجربه‌اش کنم.
کد خبر: ۹۱۶۲۲۱

خصوصیت دوم هم این است که وقتی با کارگردان صحبت کردم بحث سر گریمم بود تا خیلی متفاوت نسبت به همه کارهایم باشم. من خیلی استقبال کردم چون می‌دانستم اگر گریم خوب داشته باشم، می‌تواند در شخصیت پردازی کمکم کند. این دو عامل و دقت محمد‌حسین لطیفی و مخاطب‌شناسی‌اش سبب شد تا شخصیت را بپذیرم. اینها سخنان مجید یاسر، بازیگر تازه‌وارد سریال «پادری» یا همان دودکش 2 است. وقتی با او تماس می‌گیرم از پاسخ دادن به سوالات ریز درباره نقش منصور طفره می‌رود و می‌گوید این شخصیت از قسمت‌های 15 - 10 به بعد به طور کامل معرفی می‌شود و اکنون صحبت کردن درباره او زود است. گفت‌وگوی ما را با او در ادامه بخوانید.

چگونه به جمع بازیگران سریال «پادری» پیوستید؛ سوژه شما را درگیر کرد یا شخصیت «منصور» و همکاری مجدد با محمد‌حسین لطیفی انگیزه حضور در این سریال بود؟

رفاقت من و محمدحسین لطیفی از یک دهه هم گذشته است. از ابتدا نمی‌دانستم قرار است در این سریال بازی کنم چون عوامل گروه انتخاب شده بودند و بعد از ده روز که همه کارها انجام شده بود با من تماس گرفتند. در ملاقاتی که با کارگردان داشتم درباره این شخصیت توضیحاتی داد. من نیز می‌خواستم بدانم حساسیت درباره نقش چگونه است، از آنجا که «دودکش 1» ساخته شده بود و همه شخصیت‌ها برای مردم شناسنامه‌ای داشتند، سخت بود شخصیت منصور را که یکی از نقش‌های اصلی بود بپذیرم و در کنار دوستان کاری را که دوست دارم انجام دهم. بنابراین بشدت نیاز به کمک داشتم. با کارگردان و نویسنده صحبت‌هایی داشتم و محمد کلاهدوز و ایمان امیدواری گریم خوبی طراحی کردند و فکر کردم که اتفاق خوبی بیفتد. البته فیلمنامه را هم مطالعه کردم و قبل از ورود به پروژه قطعا می‌دانستم که اگر اندکی از خود مایه بگذارم و حساسیت نشان دهم به شخصیتی که دوست دارم می‌رسم. وقتی فیلمبرداری آغاز شد انرژی مثبت بازیگر نقش مقابلم «بهنام تشکر» هم بی‌تاثیر نبود و توانستم خیلی زود شخصیت منصور را پیدا کنم. قضاوت درباره شخصیت منصور اکنون زود است و بگذارید از قسمت 15 - 10 به بعد که اتفاقات عجیب و غریب برای همه شخصیت‌ها می‌افتد بیشتر صحبت کنیم. محمدحسین لطیفی نگاه ویژه‌ای به سکانس‌ها و دقت و حساسیت خاصی نسبت به شخصیت‌ها دارد.

تم و طرح اصلی داستان سریال پادری تکراری و در ادامه سری قبل همان شخصیت‌ها حضور دارند، با این تفاوت که قصه‌هایی را رقم می‌زنند. می‌خواهم بدانم چرا این داستان جذبتان کرد؟

منصور دو خصوصیت داشت؛ ابتدا این که این شخصیت را با نام هلدینگ در تلویزیون کسی بازی نکرده بود و شخصیت جدیدی است که می‌خواستم به عنوان نخستین بازیگر تجربه اش کنم. خصوصیت دوم هم این است که وقتی با کارگردان صحبت کردم بحث سر گریمم بود تا خیلی متفاوت نسبت به همه کارهایم باشم. خیلی استقبال کردم چون می‌دانستم اگر گریم خوب داشته باشم، می‌تواند در شخصیت‌پردازی کمکم کند. این دو عامل و دقت محمد‌حسین لطیفی و مخاطب‌شناسی‌اش سبب شد تا شخصیت را بپذیرم.

برای طراحی شخصیت منصور در سریال چه کردید؟

شخصیت منصور را خیلی دوست دارم چون خیلی متمایز با دیگر شخصیت‌های سریال است. نوع ارتباط این آدم خاص بود.

این سریال با فضا و تمی که برایش طراحی شده قرار بود در ایام نوروز روانه آنتن شود که این اتفاق نیفتاد، اما سوال اینجاست آیا مناسب ماه مبارک رمضان است؟

قطعا مناسب است. چون از زمان ساخت اثر مناسبتی «متهم گریخت» رضا عطاران و قبل‌تر از او «گمگشته» که موضوع درام داشت، فضای طنز و کمدی بی‌ربط با این ماه نبود. قرار نیست اتفاق‌های عجیب و غریب این ماه در سریال اتفاق بیفتد. اگر بتوانیم لبخندی در این ماه مبارک و عزیز بر لب مردم بنشانیم خیلی خوب است. مدیریت سازمان هم همه جوانب را در نظر گرفته‌اند که پادری را روانه آنتن کردند.

به نظر شما مهم‌ترین ضعف سریال‌های ماه رمضان ما در صداوسیما چیست؟

اگر سریال‌ها در ماه مبارک رمضان در بخش تولید زمان کافی داشته باشند هیچ ضعفی نخواهد داشت. نویسنده‌ها، کارگردان‌ها و بازیگران آن قدر هنرمند هستندکه اگر زمان کافی در اختیارشان باشد، می‌توانند خالق اثرهای ماندگار شوند اما اگر در زمان کم به واسطه هزینه کم بخواهند این سریال‌ها را تولید کنند، قطعا از نظر کیفی دچار افت ناشی از سرعت کار خواهند شد.

مگر در تقویم زمان مناسبت‌ها مشخص نیست؟ سازمان می‌تواند در طول سال برنامه‌ریزی کند و کارگردان و نویسنده‌ها هم در زمان مناسب می‌توانند با ارائه طرح و ایده اثر مناسبتی خود را بدون استرس و کیفیت مطلوب تولید کنند...

من حرفم این نبود. منظورم این است که سازمان بودجه‌ای برای یک پروژه در نظر می‌گیرد و تهیه‌کننده حرفه‌ای از روز اول می‌داند که این پروژه را اگر در چهار ماه جمع کند، می‌تواند دستمزد عواملش را پرداخت کند، ولی خودش می‌داند از نظر ساختاری این پروژه نیاز به شش ماه زمان برای ساخت دارد، چون سازمان و اسپانسر مورد نظر متقبل نمی‌شوند چنین هزینه سنگینی را پرداخت کند. بنابراین مدیریت تولید و کارگردان به دلیل پایین آمدن هزینه‌ها مجبور می‌شوند زمان بیشتری برای تولید بگذارند یعنی به جای این که روزانه برای پنج دقیقه کار حدود 10 ساعت زمان بگذارند، طی مدت 14 ساعت در طول روز برای 10 ساعت فیلمبرداری کار می‌کنند. سخن شما درست است و همه می‌دانند که چه زمانی ماه رمضان است، اما بودجه در نظر گرفته شده برای یک سریال سبب می‌شود که کنداکتور زمانی را کم ببندند تا خدای نکرده تهیه‌کننده و عوامل متضرر نشوند.

و حرف نگفته آخر؟

فکر می‌کنم اگر خدا کمک کند و مخاطبان و عوامل درباره سریال و زحمات کشیده شده انرژی مثبت بدهند، پایان ماه رمضان مردم از پخش سریال «پادری» خوشحال باشند.

دوست دارم مثبت بازی کنم

من در کارهای جدی خوبی مانند روز سوم، صاحبدلان، راه بی‌پایان و نردبام آسمان بازی کرده‌ام. در مجموعه‌های درام یا جنگی و تاریخی هم نقش‌آفرینی کرده‌ام، اما دوست دارم یک شیرینی به شخصیت‌ها بدهم یعنی بیشتر دوست دارم مثبت بازی کنم. این سبب شده این شیرینی را به نقش‌هایم تزریق کنم. اگر صرف منفی بخواهم بازی کنم قطعا نمی‌توانم از شیرینی در نقش استفاده کنم. اکنون درگیر این هستم که اگر نقش منفی پیشنهاد شود قبول کنم تا بتوانم در این زمینه شخصیتی را خلق کنم.

فاطمه جمشیدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها