jamejamsara
سرا سلامت کد خبر: ۹۱۴۱۵۱   ۲۷ خرداد ۱۳۹۵  |  ۱۹:۳۰

وعده سحر در ماه مبارک رمضان برای حفظ میزان انرژی در طول روز و در ساعات روزه داری از اهمیت زیادی برخوردار است.

سالمترین و بهترین خوردنی‌‌ها برای سحری

به گزارش جام جم سرا، مهم ترین توصیه هایی که هنگام آماده کردن وعده سحر باید به آن توجه داشت، به شرح زیر است :

میزان غذا در وعده سحر باید به اندازه متوسط باشد و مواد غذایی دارای فیبر مصرف شود.

در وعده سحری باید از تخم مرغ ، لبنیات یا گوشت درکنار میوه و سبزیجات استفاده کرد.

درصورتیکه وعده سحری سنگین باشد، هضم غذا دشوار می شود، بنابراین دراین وعده غذایی باید از مصرف غذاهای پرچرب و غذاهایی که باعث نفخ معده می شود، پرهیز کرد.

دروعده سحر از نوشیدن چای خودداری کنید، زیرا کافئین موجود درآن، ادرار آور بوده و موجب تشنگی می شود.

میوه و سبزیجات احساس تشنگی در طول روز را به تاخیر می اندازد ، ضمن اینکه مانع یبوست می شود، خوردن انگور دروعده سحر توصیه می شود.

مصرف سیب زمینی یا نان سبوس دار یا هر نوع غذای دیگری که حاوی کربوهیدرات باشد، مفید است و از خوردن شیرینی جات و شکلات پرهیز کنید.

در وعده سحری، آب را به آرامی و به تدریج بیاشامید.

منبع: شبکه العالم

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
-
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
ای كاش به جای این همه گفتن خوردن ونخوردن چه غذایی در این ماه به انجام دادن وندادن چه كارهایی هم می می پرداختید خدا وكیلی در این ماه هرروز درست وغلط می نویسید این را نخورید آن را نخورید پس نوشتن از قداست وبركات این ماه را چه شد مگر هدف این ماه فقط بحث شكم است وبس
۰
۰
نام
-
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
ماشاا... شبكه العالم خوب فعالیت داره ها
تكنولوژی , پزشكی ...
۰
۰

یادداشت

بیشتر
قرارگاه آگاهی و امید

قرارگاه آگاهی و امید

موضوع ترویج، تبلیغ و پراكندن امید، موضوعی است كه رهبر معظم انقلاب در برهه‌های مختلف زمانی به آن تاكید كردند.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر

نیازمندی ها