تا رهایی از اعتیاد با رادیو سلامت همراه باشید

برنامه «تا رهایی» شبکه رادیویی سلامت، پنجشنبه ـ 20 خرداد ماه، به موضوع «پیشگیری از اعتیاد» می پردازد.
کد خبر: ۹۱۱۷۲۱
تا رهایی از اعتیاد با رادیو سلامت همراه باشید

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، «تا رهایی» برنامه ای است گفتگو محور در خصوص معضلات فردی و اجتماعی پیش روی افرادی که در معرض و یا درگیر اعتیاد و سوء مصرف مواد هستند؛ که در این برنامه به بررسی و شناسائی زمینه های اجتماعی گرایش به اعتیاد و ترغیب افراد درگیر به اعتیاد به درمان و مداوا پرداخته می شود.

اوقات فراغت می تواند فرصتی برای پیشگیری از اعتیاد باشد. در صورتی که بهره وری مناسب از این فرصت صورت نگیرد ، می تواند تبدیل به تهدیدی در زمینه اعتیاد گردد. در همین ارتباط، این برنامه رادیویی، از ساعت 12 به مدت 40 دقیقه با حضور دکتر مهدی عابدی، جامعه شناس و مشاور خانواده به موضوع «اوقات فراغت، فرصت یا تهدید در پیشگیری از اعتیاد» خواهد پرداخت.

هدف اصلی و رویکرد این برنامه در آموزش و پیشگیری اولیه و ثانویه اعتیاد، بررسی مسائل ریشه ای موجود در جامعه در خصوص معضل اعتیاد، پیشگیری از ابتلا افراد در معرض اعتیاد، کمک به معتادان و خانواده های آنها در زمینه درمان و کمک به خانواده ها در کنترل و شناخت و رمان فردی از اعضای خانواده درگیر اعتیاد و انجام مشاوره به معتادان و خانواده های آنان و ترغیب آنان به درمان است.

گفتنی است، برنامه «تا رهایی» کاری است از گروه اجتماعی شبکه رادیویی سلامت که هر هفته پنچ شنبه ها از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان می شود.

«نفس دوم» و اصول صحیح ورزش در ماه ضیافت الهی

برنامه «نفس دوم» شبکه رادیویی سلامت، پنجشنبه ـ 20 خرداد ماه، با موضوع «پرسش و پاسخ به سوالات شنوندگان؛ سبک زندگی سالم با ورزش» از موج اف ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

مجله پزشکی و ورزشی «نفس دوم»با انگیزه تشویق مردم به ورزش های گروهی و همگانی با بخش هایی همچونیک نکته کوتاه اما شنیدنی، آشنایی با بازی های گروهی، پرسش و پاسخ و ... از شبکه رادیویی سلامت روی آنتن می رود.

این برنامه، پنجشنبه ـ 13 خرداد ماه، با حضور دکتر امیر حسین عابدی یکتا، متخصص پزشکی ورزشیبه موضوع «اصول صحیح ورزش درماه مبارک رمضان» می پردازد.

گفتنی است، برنامه «نفس دوم» به تهیه کنندگی شهرام زین العابدین، کاری از گروه بهداشت و تندرستی شبکه رادیویی سلامت، پنج شنبه ها، ساعت 9:05 روی آنتن می رود.

آثار روزی حلال در زندگی چیست؟

شبکه رادیویی سلامت، جمعه ـ 21 خرداد ماه، در برنامه «کوچه سلامت پلاک ۱۰۲»، به موضوع «آثار روزی حلال در زندگی» می پردازد.

بر اساس آیات و روایات اسلامی کسب روزی حلال یکی از مهمترین زمینه های تقویت دینداری شمرده شده است به گونه ای که امام صادق (ع) به یکی از یارانش فرمود: «کسب روزی حلال را رها مکن، چراکه تو را در دینت کمک می‌کند.»

در همین ارتباط، برنامه «کوچه سلامت، پلاک 102» روز جمعه، از ساعت 10:20 به مدت 100 دقیقه با حضور صفوی، دکترای تغذیه و دکتر حمیدرضا بابامرادی، روانشناس به موضوع «آثار روزی حلال در زندگی» می پردازد.

گفتنی است، برنامه «کوچه سلامت، پلاک 102» کاری از گروه تغذیه و سلامت شبکه رادیویی سلامت است که از بخش های همچون گزارش زنده، دکه سلامت، کوچه فرعی، گلبرگ، بفرمایید خوش آمدید و موزیک زنده تشکیل شده است.

سی و یکمین محفل انس اعضای دوران دفاع مقدس روی خط رادیو سلامت

ویژه برنامه «تا خدا راهی نیست» شبکه رادیویی سلامت، پنجشنبه ـ 20 خرداد ماه، مراسم سی و یکمین محفل انس با قرآن اعضای‌ تیم‌های اضطراری دوران دفاع مقدس و سازمان بسیج جامعه پزشکی که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود را به طور زنده و مستقیم پوشش می دهد.

سی و یکمین محفل انس اعضای تیم‌های اضطراری سازمان بسیج ‏جامعه پزشکی و بسیجیان جامعه پزشکی امداد و درمان دوران دفاع مقدس در ماه مبارک رمضان در مسجد دانشگاه شهید بهشتی ‎با حضور بیش از دو هزار نفر از اساتید ‏و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی، مسئولان وزارت بهداشت، پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان، نمایندگان مجلس، خانواده‌های شهدای جامعه پزشکی، شخصیت‌‌های کشوری و لشکری و اعضای بسیج جامعه پزشکی برگزار می‌‌شود.‎

بر همین اساس، ویژه برنامه افطار «تا خدا راهی نیست» شبکه رادیویی سلامت از ساعت 19:10 به مدت 110 دقیقه با استقرار در دانشگاه شهید بهشتی سی و یکمین محفل انس با قرآن اعضای‌ تیم‌های اضطراری دوران دفاع مقدس و سازمان بسیج جامعه پزشکی را به طور زنده و مستقیم پوشش می دهد.

گفتنی است، ویژه برنامه افطار «تا خدا راهی نیست» به منظور خودسازی و رسیدن به رضایت الهی به مدت 30 شب با ایجاد فضای عرفانی شاد و تلفیقی از بخش های کوتاه و شنیدنی در قالب گزارش، نمایش، داستان، مصاحبه، مسابقه و .. با شنونگان صدای دانش، نشاط و آرامش همراهی می کند.

برنامه های کاهش آسیب اجتماعی زیر ذره بین رادیو سلامت

در برنامه «چشم انداز» شبکه رادیویی سلامت، جمعه ـ 21 خرداد ماه، با حضور کارشناسان موضوع «برنامه های کاهش آسیب اجتماعی» را مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

«چشم انداز» برنامه ای گفت و گو محور است با هدف بررسی اسناد بالا دستی سلامت که با نگاه به سند چشم انداز، سیاست های برنامه های توسعه ابلاغی سلامت کشور و برنامه های اجرایی را در راستای تحقق اهداف اسناد سلامت، بررسی می کند.

در این برنامه رادیویی، روز جمعه، با حضور فرانک ایمانی، مدیر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی و دکتر محمد ایازی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت، «برنامه های کاهش آسیب اجتماعی» مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

گفتنی است، برنامه «چشم انداز» کاری از گروه اجتماعی شبکه رادیویی سلامت است که روزهای جمعه هر هفته از ساعت 22 به مدت 55 دقیقه، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

«راز نیلوفر» و معنابخشی به رفتارها در زندگی

شبکه رادیویی سلامت در برنامه «راز نیلوفر»، جمعه ـ 21 خرداد ماه، به موضوع «مثبت اندیشی» می پردازد.

«راز نیلوفر» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت روان شبکه رادیویی سلامت است که روز جمعه، با حضور سیاوش چگینی، روانشناس به موضوع «مثبت اندیشی ؛ معنابخشی به رفتارها در زندگی» خواهد پرداخت.

این برنامه، با هدف کاربرد نگاه مثبت، کارا و سازنده در رو به رو شدن با مسائل رفتاری روزمره، هدایت هیجانات روزمره، افزایش رضایتمندی و امید به آینده به موضوعات هدفگذاری در زندگی، مدیریت زمان، اصول برنامه ریزی شخصی متناسب با توان فردی، تعادل هیجانی، نقش عواطف ناگهانی در تصمیم گیری، جایگاه عشق و دوست داشتن در هدایت رفتار فردی، تأثیرگذاری و تأثیر پذیری،‌ و ابراز وجود ‌می پردازد.

یادآور می شود، برنامه «راز نیلوفر»، جمعه هر هفته، از ساعت 6:30 به مدت 30 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

روایتی دیگر از امید و انتظار

برنامه «شوق انتظار» شبکه رادیویی سلامت، جمعه ـ 21 خرداد ماه، موضوع «امید و انتظار» را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

شوق انتظار عنوان برنامه ای از گروه بهداشت روان شبکه رادیویی سلامت است که جمعه هر هفته با حضور کارشناسان به بیان مطالب و کارشناسی درباره انتظار موعود و بیان آثار انتظار در سلامت روان جامعه می پردازد.

ابن برنامه ، 19 تیر ماه با حضور حجت الاسلام محمدحسن سعیدی، کارشناس مذهبی به بررسی موضوع « نقش سازنده انتظار در اخلاق اجتماعی» خواهد پرداخت.

یادآور می شود، برنامه «شوق انتظار» جمعه هر هفته از ساعت 6:10 به مدت 20 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها