گروه «اول حقوق بشر»، از دولت آمریکا خواسته است تا پیش از حکم دادگاه فرجام‌خواهی، بار دیگر آزادی شیخ علی سلمان، رهبر مخالفان بحرین را طلب کند. شیخ علی سلمان دی‌ماه 1393 بعد از چند سخنرانی صلح‌آمیز که در آن اصلاحات سیاسی را خواستار بود، بازداشت شد. فشار علیه فعالان سیاسی و بازداشت و شکنجه آنها همچنان ادامه دارد به گونه‌ای که از بحرین به عنوان کوچک‌ترین زندان جهان یاد می‌شود. روز جمعه مردم این کشور با برگزاری تظاهرات خواستار آزادی زندانیان و در راس آنها شیخ علی سلمان شدند.
کد خبر: ۹۰۸۶۵۱

به گزارش پرس تی‌وی، رژیم آل خلیفه اوایل تیرماه 1394 شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت معارض‌الوفاق بحرین را به اتهام آنچه اهانت به وزارت کشور بحرین و تحریک مردم بحرین برای قانون‌شکنی و تغییر نظام حاکم عنوان شد، به چهار سال زندان محکوم کرد. دادگاه فرجام‌خواهی شیخ علی سلمان 24 فروردین 1395 برگزار شد و دادگاه استیناف بحرین صدور حکم نهایی را به 30 می‌ (10 خرداد) موکول کرد.

برایان دولی از گروه حامی حقوق بشر موسوم به «اول حقوق بشر» در آستانه حکم دادگاه استیناف بحرین گفته است: مقامات بحرین تا روز دوشنبه فرصت دارند حکم تحریک‌کننده درباره شیخ سلمان را لغو کنند. حبس وی با وعده ایجاد اصلاحات مغایرت دارد و هرگونه حل و فصل سیاسی فراگیر را بعید خواهد کرد.

وی افزود: اگر دولت آمریکا در کمک به برون‌رفت بحرین از بحران سیاسی جدی است، باید به طورعلنی آزادی فوری شیخ علی سلمان را خواستار شود تا وی نیز بخشی از یک گفت‌وگوی بسیار لازم با دولت باشد.

این در حالی است که آمریکا که ناوگان پنجم نیروی دریایی آن در بحرین استقرار دارد، در واکنش به اقدامات سرکوب‌گرانه رژیم آل خلیفه علیه اعتراضات گسترده مخالفان رویکردی منفعلانه داشته و درباره نقض حقوق بشر در این کشور حوزه خلیج فارس سکوت اختیار کرده است.

اعتراضات مردم همچنان ادامه دارد

روز جمعه گذشته در آستانه اعلام حکم شیخ علی سلمان، مردم بحرین در حمایت از وی تظاهرات کردند. به گزارش شبکه خبری المنار لبنان، تظاهرکنندگان با در دست داشتن تصاویر شیخ علی سلمان و سر دادن شعارهایی علیه رژیم آل خلیفه، خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی و در راس آنها شیخ سلمان شدند. آنها بر لزوم آغاز گفت‌وگوی سیاسی که بتواند کشور را از بحران خارج کند، تاکید کردند.

در یک خبر دیگر روز جمعه اعلام شد پنج نفر از فعالان سیاسی این کشور توسط دادگاه عالی بحرین به حبس ابد محکوم شدند. گفته می‌شود این پنج نفر آگوست سال گذشته میلادی در ناآرامی‌های روستای المعامیر حضور داشتند. روز پنجشنبه هم دادگاهی در بحرین برای 19 شهروند این کشور به جرم حمله به پلیس حکم زندان برید و پنج نفرشان را به حبس ابد محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها