اقتصاد دانش‌ بنیان

اینوتکس 2016‌ و ارائه محصولات دانش‌بنیان

نمایشگاه فناوری و نوآوری پیشرفته (اینوتکس 2016) از دیروز دوم خرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، در سالن خلیج‌فارس با حضور شرکت‌های برتر ایرانی و خارجی آغاز شده و برگزاری آن تا فردا ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۰۷۲۸۳

به گزارش مهر، رئیس نمایشگاه فناوری و نوآوری پیشرفته با بیان این که نمایشگاه فناوری و نوآوری پیشرفته در تلاش است تا تجارت فناوری را شکل دهد، اظهار کرد: این نمایشگاه ـ که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود ـ تلاش دارد تا جایگاهی برای توسعه تجارت فناوری باشد که شرکت‌های ایرانی تراز اول بتوانند محصولات فناورانه خود را در بازار بین‌المللی عرضه کنند و از این طریق، زمینه برای صادرات محصولات فناورانه به وجود آید. حمیدرضا امیری‌نیا افزود: رویکرد دیگر این نمایشگاه، دعوت از کشورهای خارجی است تا از مسیر اینوتکس و حمایت‌های معاونت علمی و فناوری با طرف‌های ایرانی از مسیر همکاری‌های علمی و فناوری و گسترش دفاتر طراحی مشترک در بازار ایران حضور پیدا کنند.

وی درباره حضور شرکت‌کنندگان خارجی در نمایشگاه امسال تصریح کرد: سال گذشته 48 شرکت از 15 کشور در سومین نمایشگاه اینوتکس حضور داشتند، امسال این تعداد به 85 شرکت خارجی افزایش پیدا کرد و 90 شرکت دانش‌بنیان داخلی نیز حضور خواهند داشت. تعداد سخنرانان کلیدی نیز به نسبت سال گذشته از 5 سخنران به 14 سخنران از 12 کشور افزایش پیدا کرده است.

ارزآوری 40 میلیون دلاری یک شرکت ‌دانش‌بنیان

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: یکی از اهداف شرکت‌های دانش‌بنیان، ممانعت از خروج ارز از کشور است و شرکت ما با تولید تجهیزات آزمایشگاهی توانسته است از خروج سالانه 40 میلیون دلار ارز کشور جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرتضی استاد رحیمی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: محصولات ما شامل تولید دستگاه‌های سانتریفیوژ انکوباتور، لوازم یکبار مصرف آزمایشگاهی و تولید دستگاه‌های سیفتی باکس (Safty Box) در کشور، به جلوگیری از ابتلای پرسنل درمانی به بیماری‌های ویروسی و میکروبی کمک شایانی می‌کند.

اعطای پژوهانه به برگزیدگان جشنواره فارابی

برگزیدگان هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی با حمایت بنیاد نخبگان از پژوهانه بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین میرزایی، رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی گفت: تحقیقات برتر در حوزه علوم انسانی در هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی تحت نظر گروه‌های علمی 5 تا 7 نفره انتخاب و معرفی می‌شوند.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، اهداف جشنواره را این گونه برشمرده است: شناسایی و معرفی استعدادهای برتر در حوزه علوم انسانی، اسلامی، معرفی و ارائه آثار و نظریه‌های برتر و روش‌ها و طرح‌های جدید اندیشمندان ایرانی و غیرایرانی این حوزه‌ها، تشویق برای تولید، تقویت، توسعه و بومی‌سازی علوم انسانی در ایران و جهان اسلام، تمهید شرایط مساعد فرهنگی برای توسعه علوم انسانی، اسلامی در کشور، کمک به تبیین اهمیت، کارکرد و نقش موثر علوم انسانی در فرآیند برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در زمینه‌های مختلف، کمک به کاربردی کردن علوم انسانی، ترغیب پژوهشگران برای شناسایی، تصحیح متون و میراث علمی و آشناسازی و عمق بخشی به آگاهی جامعه ایران و جهان اسلام.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها