مگر قرار است سرمربی تیم ملی شوم که می‌گویند بی‌تجربه‌ام؟

قلبا دوست دارم با کی‌روش کار کنم

نکونام: ویسی نشان داد که باید به مربیان جوان میدان داد

جواد نکونام، کاپیتان سابق تیم ملی که این روزها به تهران برگشته و در کنار استراحت، به تمرینات انفرادی‌اش ادامه می‌دهد، درباره لیگ برتر و موفقیت استقلال خوزستان می‌گوید: «ویسی مربی خیلی خوبی است. او نشان داده که دنبال علم و دانش است. وقتی مربی جوانی مثل او یا منصوریان در نفت و گل‌محمدی در ذوب‌آهن موفق می‌شوند، باعث خوشحالی است. این یعنی باید به مربیان جوان میدان دهیم و به آنها اعتماد کنیم.
کد خبر: ۹۰۶۳۵۴

من نمی‌خواهم بگویم مربیان باتجربه هیچ‌کدام دنبال دانش نیستند. اتفاقا بعضی از آنها هر روز مشغول به‌روز کردن اطلاعاتشان هستند. یک نمونه همین کارلوس کی‌روش است که کار با او انگار به دانشکده مربیگری رفته‌اید.»

او در پاسخ به این پرسش که به نظر شما چه بازیکنان جوانی بهترین بازیکنان لیگ برتر بودند، می‌افزاید: «وحید امیری بازیکن نفت تهران و مهدی ترابی بازیکن سایپا را بسیار موثر دیدم. البته بازیکنان جوان دیگری هم بودند که خوب کار کردند، اما به نظرم این دو بهترین بازیکنان لیگ برتر بودند. هر دو فوق‌العاده بازی کردند.

البته قطعا این بازیکنان با حضور در اروپا بیشتر پیشرفت می‌کنند. امیدوارم که خودشان به فکر رفتن به اروپا باشند. درست است رفتن به این باشگاه‌ها از نظر مالی به ضرر بازیکنان است، اما قطعا با پیشرفت بیشتر می‌توانند قراردادهای بهتری ببندند. مهم‌ترین نکته این است که در فوتبال حرفه‌ای رشد پیدا می‌کنند.»

نکونام در پایان درباره سقوط پاس به لیگ دو بیان می‌کند: «چه باید بگویم؟ انگار دستی دستی پاس را کشته‌ایم. تیمی که یک روز قهرمان لیگ برتر شد و برای تمام رقبا مشکل درست می‌کرد، حالا به دسته دوم سقوط کرده است. کسانی که این تیم را از تهران به همدان منتقل کردند، باید شرمنده باشند.

امیدوارم این اتفاق، عبرتی باشد برای آن دسته از مسئولانی که به دلیل اهداف سیاسی‌شان، تیم‌ها را بازیچه قرار می‌دهند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها