مگر قرار است سرمربی تیم ملی شوم که می‌گویند بی‌تجربه‌ام؟

قلبا دوست دارم با کی‌روش کار کنم

جواد نکونام این روزها در تهران است و همزمان با این بازگشت، شایعه درباره‌اش زیاد است. یک روز می‌گویند دستیار کی‌روش شده و یک روز می‌گویند قصد ادامه بازیگری دارد. در این گفت‌وگو تلاش کردیم با او درباره همین مسائل حرف بزنیم.
کد خبر: ۹۰۸۱۳۸
قلبا دوست دارم با کی‌روش کار کنم

***

آقای نکونام! خیلی زود سر اصل مطلب برویم. این روزها شایعات زیادی درباره حضور شما در کنار کارلوس کی‌روش مطرح است. البته مدتی قبل هم شایعاتی بود که شما شاید دوباره به تیم ملی دعوت شوید.

من خودم هم این شایعات را شنیده‌ام، ولی چندان در جریان نبودم. وقتی تصمیم به خداحافظی گرفتم یعنی روی تصمیم خودم مصمم بودم. قصدی برای بازگشت نداشتم. البته برای هر بازیکنی خداحافظی سخت است. برای من هم خیلی سخت بود. کار با این بازیکنان و همین‌طور مربی بزرگی چون کی‌روش و هواداران فوق‌العاده تیم ملی باعث شد بسختی این تصمیم را بگیرم. اما به هر حال این اتفاق باید یک روز می‌افتاد و فکر می‌کنم در بهترین زمان ممکن از تیم ملی خداحافظی کردم.

البته گویا بازیکنان تیم ملی با شما تماس‌هایی داشتند و خواستند برگردید. شما در میانه‌های میدان، تیم ملی را بخوبی رهبری می‌کردید.

بازیکنان تیم ملی که همیشه به من لطف دارند و نمی‌دانم چه باید بگویم. برای من افتخار بود کنار چنین بازیکنانی بازی کردم. رابطه بین من و آنها، رابطه کاپیتانی نبود، بلکه ما دوست بودیم. همین الان هم با بیشتر بچه‌ها در ارتباطم. هر زمان هم بتوانم به اردو می‌روم و به بچه‌ها سر می‌زنم.

شما قرار نیست دستیار کارلوس کی‌روش شوید؟

برای من کار با مربی بزرگی مثل کارلوس کی‌روش افتخار است. او مثل دانشگاه فوتبال می‌ماند و قلبا دوست دارم کنار او فعالیت کنم.

پس چرا این کار را نمی‌کنید؟

زمانی که از فوتبال خداحافظی کنم قطعا با کمال میل با تیم ملی کار می‌کنم. حضور در تیم ملی کشورم، باعث افتخار است. سال‌ها به عنوان بازیکن در خدمت ایران بودم و چه افتخاری بزرگ‌تر از این که بتوانم به عنوان مربی کنار تیم ملی کشورم باشم. اگر قرار باشد مربی شوم، اولویتم تیم ملی است.

هنوز تصمیمی برای خداحافظی نگرفته‌اید؟

نه، مشغول بررسی این موضوع هستم. قبلا هم گفته‌ام تا زمانی که از نظر بدنی آماده باشم، بازی می‌کنم. هنوز در شرایط خوبی هستم و واقعا تصمیم‌گیری برایم مقداری سخت شده است. این موضوع را حتی با خود کی‌روش هم در میان گذاشتم. فکر می‌کنم خیلی زود تکلیفم روشن شود.

ممکن است به لیگ برتر برگردید و بازی کنید؟

همان‌طور که گفتم هیچ چیز مشخص نیست. هنوز نمی‌دانم ادامه می‌دهم یا خداحافظی می‌کنم. الان نمی‌توانم به هیچ سوالی به روشنی پاسخ بدهم. بموقع در این باره حرف می‌زنم.

هواداران استقلال در صفحه شخصی‌تان خواسته‌اند به این تیم برگردید و حتی با پیراهن آبی خداحافظی کنید.

فکر می‌کنم نزدیک به شش هفت سال قبل بود. وقتی در اوساسونا بازی می‌کردم، خبرنگاری از من درباره خداحافظی پرسید که گفتم دوست دارم با پیراهن تیم مورد علاقه‌ام که در تهران است، خداحافظی کنم. منظورم استقلال بود. من به ایران برگشتم که سال‌ها در استقلال بمانم و خداحافظی کنم، ولی این شرایط پیش نیامد. گاهی اتفاقاتی که شما دوست دارید نمی‌افتد و این عادی است. برای بعضی فوتبالیست‌های بزرگ قبل من هم این اتفاق افتاده و با لباس تیم محبوب‌شان از فوتبال خداحافظی نکرده‌اند. قطعا در آینده هم این اتفاق می‌افتد.

هواداران استقلال ولی علاقه دارند این اتفاق بیفتد.

من احترام ویژه‌ای برای هواداران قائل هستم. نمی‌دانم چطور جواب حمایت‌ها و محبت‌هایشان را بدهم. ولی این مسأله دست من نیست. نمی‌توانم به عنوان یک بازیکن تصمیم گیرنده باشم. ولی به هر حال همه از علاقه من به استقلال با خبر هستند. می‌دانند چقدر این تیم را دوست دارم. خودم هوادار استقلال بودم، ولی همان طور که گفتم، تصمیم را من نمی‌گیرم.

امسال استقلال تا آستانه قهرمانی پیش رفت، ولی جام را استقلال خوزستان گرفت.

من به عبدالله ویسی تبریک می‌گویم که تیمش امسال فوق‌العاده بازی کرد. خیلی‌ها فکر می‌کردند موفقیت این تیم شانسی است. از من هم می‌پرسید می‌گفتم شانس کمی دارند، ولی با شایستگی قهرمان شدند. دوست داشتم استقلال قهرمان شود، ولی این اتفاق نیفتاد. این تیم یک جام دیگر در پیش دارد و باید در فینال با ذوب‌آهن بازی کند. شک ندارم هواداران حمایت لازم را از استقلال انجام می‌دهند و ان‌شاءالله این تیم قهرمان می‌شود. دعا می‌کنم استقلال جام بیاورد.

وقتی بحث حضور شما در تیم ملی مطرح شد، عده‌ای موضع گرفتند که نکونام بی تجربه است و باید اول از تیم‌های پایه شروع کند.

من به تمام نظرات احترام می‌گذارم. هر فردی می‌تواند نظرش را بدهد، ولی من موافق این حرف‌ها نیستم. همین امسال ببینید مربیان جوان در لیگ برتر چقدر خوب کار کردند. من نمی‌گویم مربیان باید بی‌تجربه باشند، ولی معتقدم باید به جوان‌ها اعتماد کرد. این را برای خودم نمی‌گویم. قرار نیست بنده سرمربی تیم ملی شوم که بگویند نیاز به تجربه دارم. در دوران فوتبالم با مربیان مختلفی کار کردم. با مربیانی که هر کدام سبکی داشته‌اند و فکر می‌کنم تجربیاتی خوبی به دست آورده‌ام. قرار است در تیم ملی کارآموز باشم. یعنی بروم و از کارلوس کی‌روش کار یاد بگیرم. وقتی می‌توانم کار را از چنین مربی بزرگی یاد بگیرم، چرا نباید قبول کنم؟ اگر سرمربی تیم ملی می‌شدم، این حرف‌ها درست بود، ولی الان فقط قرار است کارآموز باشم. این هم لطفی است که کی‌روش می‌تواند به من بکند.

گفتید کی‌روش. درباره تیم ملی حرف بزنیم. ظاهرا شرایط برای کار او مهیا شده است.

آقای تاج، دیدی مثبت نسبت به کی‌روش و تیم ملی دارد و این به نفع فوتبال ملی ماست. وقتی مربی بزرگی می‌آوریم، نیاز به امکانات داریم. ما یکی از بهترین مربیان دنیا را آورده‌ایم و به او امکانات نمی‌دهیم. این به ضرر فوتبال ملی‌ماست. خودمان ضرر می‌کنیم. در چنین شرایطی برای کی‌روش هزینه می‌کنیم، ولی استفاده لازم را نمی‌بریم. ظاهرا شرایط الان بهتر از قبل شده و امیدوارم همه از تیم ملی حمایت کنند تا ان‌شاءالله برای دومین بار متوالی به جام‌جهانی صعود کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها