امروزه شاهد تغییر در مدیریت رسانه ملی و ورود این سازمان به مرحلهای تازه هستیم. این یک امر طبیعی است که در جابهجایی نخبگان و مدیران، گاهی تغییرات و بلکه چالشهایی در روابط درون و برون سازمانی دیده شود.
بعضا این چالشها و اصطکاک بین نیروها در گامهای نخست و مرحله گذار مدیریتها انجام میشود. برای گذر از این مرحلهگذار، ضروری است تمام بخشهای درون سازمانی و برون سازمانی بیش از پیش، همنوایی و همکاری داشته باشند.
همکاری، همگرایی و تلاش نیروهای درونسازمانی باعث تثبیت مدیریت جدید شده و در نتیجه سرعت، کمیت و کیفیت تولیدات و برنامههای سازمان صدا و سیما ارتقا مییابد.
همنوایی، همزمانی و همدلی نیروهای برونسازمانی مانند دولت، مجلس و دیگر نهادها باعث میشود که از یکسو موانع گذشته برطرف شود و از سوی دیگر سطح تعاملات رسانه ملی در دوره مدیریتی جدید با اینگونه بخشها افزایش یابد؛ تعاملی که در این برهه حساس و در هجمه عظیم فرهنگی و جنگ نرم علیه ایران اسلامی، به نفع تمامیت کشور و مردم فهیم ایران است.
رهبر معظم انقلاب رسانه ملی را قرارگاه مقدم نبرد نرم با دشمن قلمداد کردند؛ دشمنی که باساخت انواع برنامهها در حوزههای ماهواره و رسانههای نوین نه تنها جوانان بلکه تمام اقشار و سنین مختلف را هدف گرفته است. لذا شایسته است تمام نهادها و سازمان ها خود را به نوعی عضو این قرارگاه مقدس بدانند و یار و مددکار رسانه ملی باشند.
همچنین ضروری به نظر میرسد که دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن همکاری و تعامل بیشتر با مدیریت جدید سازمان صدا و سیما، در جبران کمبودها و کسریهای مالی رسانه ملی، به تقویت ساختار سازمان و افزایش سطح کیفی و کمی محصولات این نهاد فرهنگی کمک کند.
حجتالاسلام و المسلمین سید رمضان موسوی مقدم
معاون امور مجلس و استانهای رسانه ملی
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد