لاریجانی در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید سازمان صدا و سیما:

اولویت رسانه ملی اقتصاد مقاومتی/علی‌ عسکری فردی خستگی ناپذیر است

رئیس مجلس شورای اسلامی نقش رسانه ملی در پیشرفت اقتصادی و کارآفرینی را مهم برشمرد و گفت: مسئله اقتصاد مقاومتی به عنوان اولویت اصلی کشور، موضوعی است که رسانه ملی باید به آن توجه ویژه داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۵۷۸۴
اولویت رسانه ملی اقتصاد مقاومتی/علی‌ عسکری فردی خستگی ناپذیر است

به گزارش جام جم آنلاین ، علی لاریجانی در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید سازمان صدا و سیما با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر پیشرفت اقتصادی در کشور و اولویت اقتصاد مقاومتی در اجرا و عمل تصریح کرد:‌‌ آنچه امروز به حوزه های مختلف کشور صدمه می زند، مسئله اقتصاد است و اگر می خواهیم انقلاب ما قوی و تاثیرگذار بماند باید حوزه اقتصادی را به دقت رصد کنیم و سهم مهمی از کارهای شما باید جهت گیری اقتصادی داشته باشد.

وی شرایط اقتصادی حال حاضر کشور را دارای رکود توصیف کرد و افزود: باید راه را برای مردم هموار و مردم را انگیزه‌مند کنید، چرا که اگر کشور ما می خواهد ترقی کند و برابر رقابت اقتصادی سنگین منطقه و دنیا بایستد و در کنار آن به مسائل فرهنگی و اجتماعی بپردازیم، باید در حوزه اقتصاد قوی باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در صادرات به سمت انگیزه مند کردن جامعه رفت باید صادرات محور بود و از حالت اتکا به واردات خارج شد.

لاریجانی با اشاره به جهت گیری رسانه ملی در مسائل سیاسی گفت: باید بدنبال ایجاد همگرایی در کشور باشیم و اگر به فکر جهش اقتصادی هستیم نباید چالش های داخلی را زیاد کنیم و روحیه یاس و ناامیدی را دامن بزنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: درست است ما مشکل داریم اما صدا و سیما باید به مردم روحیه بدهد باید همت کنیم این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی گفت: در بخش سلامت گام های خوبی برداشته شد و سرمایه گذاری های خوب و سنگینی صورت گرفت حال اگر جایی مشکل کوچکی دیده شد نباید آن را بزرگ کرد چرا که ممکن است اصل داستان فراموش شود .

رئیس قوه مقننه درباره برجام هم گفت: رادیو و تلویزیون در این فضای سیاسی با آراء مختلفی روبه‌روست اما باید راهبرد مشخصی وجود داشته باشد، چرا که راهی که جمهوری اسلامی پیمود در این بخش آگاهانه و دقیق بود.ممکن است در برخی ریزه کاری های برجام مشکلاتی هم باشد اما تصمیم اصلی کشور که گرفته شد که از طریق مذاکره مسئله هسته ای به جایی برسد تصمیم عاقلانه ای بود زیرا آنها می خواستند ما گرفتار تحریم ها بمانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما با محاسباتی این کار را انجام دادیم یک جاهایی نرمش هایی نشان دادیم که خیلی برای کشور ضرر نداشت و فوایدی هم داشت، افزود: رادیو و تلویزیون چه در بحث مسائل هسته ای و چه مسائل دیگر باید نگاه ملی داشته باشد تا به واسطه این نگاه برای ملت و جمهوری اسلامی ایران، بهره ایجاد شود.

لاریجانی افزود: در هر حال سه سال درباره برجام در کشور بحث شد و بالاخره جمهوری اسلامی ایران در این مورد به تصمیم رسید البته عده ای از ابتدا مخالف بودند که دلایل سیاسی و یا غیرسیاسی داشتند که همه برای ما قابل احترامند و همه نظرهای مثبت و منفی دیده و تصمیم گرفته شد. سؤال این است که باید از این شرایط بهره ببریم یا دوباره دعوا راه بیندازیم و رادیو و تلویزیون باید این سؤال را برای خودش تحلیل و حل کند.

وی گفت: در هر حال شما رادیو و تلویزیون نظام هستید و این تصمیم را هم نظام گرفته است.مثلاً در بحث سوریه، تصمیم نظام این است که با تروریست ها جنگ کنیم و چرا شما این را باز نمی کنید که رفتن ما به سوریه خوب است یا نیست؟ باید با تروریست ها مبارزه کنیم یا نه؟

رئیس قوه مقننه گفت: در بحث برجام هم اکنون فرصت مناسبی است که باید استفاده کنیم تا مردم به سرمایه گذاری امیدوار شوند و اگر قرار باشد مناقشات برجسته شود، فرصت از کشور گرفته خواهد شد و انتخاب درستی صورت نمی گیرد.ما به همه موافقان و مخالفان برجام احترام می گذاریم اما شما از طرح برخی مسائل و چالش ایجاد کردن برای کشور چه بهره ای برای کشور ایجاد می کنید؟ البته ما با آن برخوردی که در رادیو و تلویزیون در خصوص موضوع برجام صورت گرفت خیلی موافق نبودیم اما به هر حال این هم سلیقه ای بود.

لاریجانی افزود: در هر حال برجام سیری داشته و طی شده است و باید از آن استفاده کنیم و فضا باید آرام و امیدوار کننده برای سرمایه گذاری باشد و وقت آن نیست که به چالش های درونی بازگردیم البته ممکن است یک جاهایی امریکایی ها، رفتارهای گستاخانه ای داشته باشند و نظام هم موضع داشته باشد و پیگیری کند؛ شما هم باید پیوسته این مسئله را دنبال کنید اما این به معنای این نیست که مردم ناامید شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی مسئله توجه به دین و توسعه فهم دینی در میان مردم را از مهم‌ترین مسائلی دانست که باید دغدغه اصلی رسانه ملی باشد.

وی با بیان اینکه مبانی دینی و ارزشی باید به زبان فاخر هنری به مردم عرضه شود افزود: در دوره هایی هنرمندان ارزشی کارهای فاخری را مثل سریال امام علی ساخته داود میرباقری خلق کردند،‌ بنابراین باید این سرمایه های اثرگذار که هم فرهنگ اسلامی را عرضه می کند و هم تاریخ ایران و انقلاب در آن به نمایش گذاشته می شود،‌اولویت برنامه سازی در صدا و سیما باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنان خود با اشاره به حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به آقای علی‌عسکری، تصریح کرد: نکاتی که در حکم ایشان آمده همان نکاتی است که در حکم آقای سرافراز هم آمده بود و اگر برنامه ریزی و اجرایی شود صدا و سیما جایگاه رفیعی پیدا خواهد کرد.


رئیس قوه مقننه آقای سرافراز را انسانی باهوش، با استعداد و آشنا به رسانه دانست و گفت: فکر می کنم 20 سالی است که ایشان در صدا و سیما مشغول به کار هستند و این خود سرمایه ای برای رادیو و تلویزیون است.

وی افزود: آقای سرافراز انصافاً در برون مرزی خلاقیت های خوبی از خود نشان داد و شبکه های مختلفی را راه اندازی کرد و اصل کار خیلی خوب و حرفه ای انجام شده است.در این دوره هم که ریاست رادیو و تلویزیون را بر عهده داشت انصافاً تلاش های زیادی کرد؛ البته فکر می کنم مشکلاتی وجود داشت که نتوانست ادامه دهد اما قدر و منزلت ایشان پیش همه ما همان چیزی است که در قبل شناخت داشتیم که فردی فهیم، ارزشمند، نیروی انقلابی و باوجدانی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ تردید ندارم آقای علی‌ عسکری موفق خواهد شد چالش های پیش رو را با مدیریتی توانا حل و فصل کند.رئیس جدید صدا و سیما فردی با پشتکار، خستگی ناپذیر در مدیریت است و روحیه مثبتی دارد و جای تشکر از رهبر معظم انقلاب است که ایشان را که از خانواده صدا و سیماست به این سمت منصوب کرده اند.

لاریجانی افزود: آقای علی ‌عسکری فردی آشنا و باتجربه در بخش های فنی است و در صحنه سیاسی هم فردی با نظر بوده است و می تواند مسیر را هموار کند.

وی گفت: درباره همکاری رسانه ملی با قوای دیگر هم باید گفت همه قوا علاقه مندند رادیو و تلویزیون موفق باشد و من از جانب مجلس عرض می کنم که نمایندگان مجلس علاقه مندند به رادیو و تلویزیون کمک کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امسال هم 150 میلیارد تومان به بودجه رادیو و تلویزیون اضافه شد و 2 درصد از کل بودجه دستگاه ها را هم اختصاص دادند تا با رادیو و تلویزیون قرارداد ببندند تا کارهایی که در زمینه اقتصاد مقاومتی است سامان پیدا کند.

لاریجانی تاکید کرد: باید ارتباطاتمان را نزدیک کنیم و همه در کشور علاقه مندند مسائل رادیو و تلویزیون حل شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها