امیدواری پوتین به تغییر اوضاع در سوریه

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در جمع فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و وزارت دفاع روسیه در مورد عملیات نیروهای هوایی این کشور در سوریه سخن گفت و ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های سیاسی، راه‌حلی برای بحران این کشور پیدا شود.
کد خبر: ۹۰۳۸۵۳

وی در این زمینه اظهار کرد: از آغاز عملیات در سوریه، هواپیماهای روسی بیش از ده هزار پرواز جنگی انجام دادند که 30 هزار هدف مورد اصابت قرار گرفت و 200 مرکز تولید نفت تروریست‌ها نابود شد.

وی افزود: ضربات علیه تروریست‌ها بسیار دقیق، سخت و مخرب بود و امکان تغییر در وضع مبارزه با تروریست‌ها را ایجاد کرد.

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: می‌دانیم که وضع در سوریه پیچیده است و ارتش این کشور باید اقدام‌های زیادی را برای برقراری امنیت و آرامش انجام دهد. پوتین تاکید کرد: مهم‌تر از همه مسائل، ایجاد ساز و کار مناسب برای حل و فصل سیاسی مشکلات سوریه است که امیدوارم رویکرد اتخاذ شده از جمله با شرکای آمریکایی به ایجاد تحولات مثبت در سوریه منجر شود.

در این میان، جان کری وزیر امور خارجه‌ آمریکا در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روسی خود، اوضاع و تحولات سوریه را بررسی کرد. در این تماس تلفنی طرف آمریکایی گفت که به دنبال راهکارهایی جدید برای تحقق پایدار آتش‌بس و پیشبرد فرآیند سیاسی برای حل بحران در سوریه است.

کری همچنین در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی‌.ان‌.ان اظهار کرد: نکته کلیدی در شرایط کنونی اجرای توافق آتش‌بس است و ما به‌دنبال روش‌های مختلف در این راستا هستیم.

از سوی دیگر، درخواست روسیه در شورای امنیت برای اضافه کردن دو گروه شورشی سوری به فهرست سیاه ترور سازمان ملل، با مخالفت انگلیس، فرانسه، آمریکا و اوکراین رو‌به‌رو و رد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها