jamejamclick
کلیک ابزارهای هوشمند کد خبر: ۸۹۳۹۶۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵  |  ۱۱:۱۵

تویوتا مدتی است که در کنار سایر شرکتهای خودروساز به فعالیت در حوزه توسعه فناوری رانندگی خودکار میپردازد. در همین راستا، موسسه تحقیقاتی تویوتا (TRI) به تازگی اعلام کرده است که در حال راه اندازی یک آزمایشگاه تحقیقاتی 50 نفره است تا به صورت پیشرفتهتر راهکارهای تولید خودروهای خودران را بررسی کند.

تویوتا: خودروهای بدون راننده سالانه جان 1.2 میلیون نفر را نجات خواهند داد

به گزارش جام جم کلیک ، مدیر عامل موسسه TRI مدعی شده است که خودروهای بدون راننده و خودران میتوانند سالانه موجب نجات جان 1.2 میلیون نفر در حوادث رانندگی شوند. Gill Pratt در جریان یک سخنرانی در کالیفرنیا گفت: "تویوتا به دنبال همکاری سازنده با رقبای تجاری خود است تا بتواند به نتایج مفید و وسودمند متقابل دست یابد. این موضوع که سالانه 1.2 میلیون نفر در تصادفات رانندگی کشته میشوند بسیار عجیب و مایه تاسف است. این تعداد کشته بیشتر از تعداد افرادی است که در جنگ کشته میشوند."

در بخش دیگری از سخنرانی، Pratt سه راهکار برای ایمن کردن خودروهای خودران معرفی کرد که یکی از آنها شناسایی سریع شرایط اضطراری و نیاز به کنترل خودرو توسط انسان بود. راهکار پیشرفته تر بعدی طراحی یک علامت هشدار داخلی 30 ثانیهای است که به راننده هشدار میدهد تا کنترل ماشین را به دست بگیرد و راهکار آخر طراحی یک خودروی کاملا خودران است که می تواند بدون دخالت انسانی خودرو را در تمامی شرایط اضطراری کنترل کند.

او هم چنین درباره یک سیستم رانندگی خودکار موازی بحث کرد که در آن راننده به ماشین نحوه راندن را آموزش می دهد و راه را برای رانندگی خودکار ماشین زمانی که راننده به آن نیاز دارد، هموار می کند. او این روش را راهکار Guardian Angel نامید و گفت که رانندگی موازی می تواند فواید و مزایای بیشماری از جمله استفاده از قابلیتهای یادگیری عمیق داشته باشد.

یکی از چالشهای پیش روی طراحی خودروهای بدون راننده برای نجات جان این 1.2 میلیون انسان، کار روی پردازندههای مورد استفاده در این خودروهاست تا از اثربخشی کافی برخوردار باشند. ذهن انسان حین رانندگی از توان عملکردی بسیار کمی استفاده میکند اما یک کامپیوتر برای انجام این کار به توان بسیار بیشتری نیاز دارد. هدف تویوتا طراحی یک سیستم یادگیری ماشینی است که به توان بسیار کمتری نیاز دارد.

با وجود اینکه بسیاری از خودروسازان وعده دادهاند که در سال 2020 میلادی خودروهای بدون راننده خود را به خیابان‌ها میفرستنند، Pratt پیش از این و در جریان برگزاری نمایشگاه CES گفته بود که بعید میداند این شرکتها تا آن زمان موفق به تولید خودروهای کاملا خودران شوند. انجام این کار به زمان زیادی نیاز دارد و چهار سال بازه بسیار کوتاهی است. اگرچه شرکت ها در راه رسیدن به این هدف به پیشرفت 95 درصدی رسیدهاند، درست مانند بالا رفتن از یک کوه، طی کردن همان 5 درصد باقی مانده دشوارترین بخش در رسیدن به هدف است و به تحقق رساندن همین 5 درصد به زمان بسیار بیشتری از چهار سال نیاز دارد.

منبع: تک شات

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
کنترل کرونا با تشویق و تنبیه

کنترل کرونا با تشویق و تنبیه

نقش‎ها را باید جدی گرفت. اگر می‎‌خواهیم پروتکل‎های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا رعایت شود، آمار ابتلا به بیماری کاهش پیدا کند یا کمک کنیم آمار مرگ و میر کم شود، باید هر کسی نقش خود را درست انجام دهد.

چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

دقیقاً 10سال پیش، رهبر معظم انقلاب با اشراف کامل از شرایط محیطی و محاطی کشور و آگاهی از آینده جامعه، مهم‌ترین مسأله روز اقتصادی را شیوه مصرف آحاد مردم ومسؤولان و راه برون‌رفت از مشکلات پیش‌رو را صرفه‌جویی عمومی و اصلاح الگوی مصرف دانستند و بر این اساس، شعار سال 88 را «حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف» نام نهادند و فرمودند: «من آنچه را که می‌خواهم در این برهه عرض کنم این است که ملت عزیز جداً از اسراف و زیاده‌روی پرهیز کنند. چون وضع جامعه ما از لحاظ مصرف، وضع خوبی ندارد...عادت‌های ما، سنت‌های ما، روش‌های غلطی که از این و آن یاد گرفته‌ایم، ما را سوق داده است به زیاده‌‌روی در مصرف به نحو اسراف. یک نسبتی باید در جامعه میان تولید و مصرف وجود داشته باشد. امروز در کشور ما اینجوری نیست.»

این ۵۰ ثانیه تلخ

این ۵۰ ثانیه تلخ

با ذهن ده دوازده سالگی‌ات نگاه کنی، فکر می‌کنی زنگ تفریح یک مدرسه خورده و بچه‌ها دارند هوریز می‌کنند توی حیاط مدرسه که از بوفه ساندویچ مزخرف کالباس خشک بخرند و نوشابه فانتای تگری و این یک ربع وقت آزاد را خرج شکمشان کنند و بادگلوهای سوزنده را توی کلاس بزنند و بینی‌شان تا مغز سرشان تیر بکشد و بسوزد و کیف کنند.

چند نکته درباره اتفاق روز یکشنبه مجلس

چند نکته درباره اتفاق روز یکشنبه مجلس

تصویری که روز یکشنبه از حضور وزیر خارجه در مجلس شورای اسلامی منعکس شد، چگونه تصویری بود؟ وزیر خارجه به عنوان مهمان و از باب معارفه و تحلیل وضعیت سیاست خارجی به مجلس دعوت شد؛ اما در لابه‌لای بحث، مکرر همهمه و داد و فریاد از اطراف و اکناف مجلس بلند بود، وزیر خارجه نیز متقابلاً بر حرارت کلام خود می‌افزود، فضای جلسه از حالت گفت‌وگو به جدل میل کرد و درنهایت تصویری متشنج از سطوح بالای حکمرانی در کشور به افکار عمومی مخابره شد.

شما باید پاسخ بدهید

شما باید پاسخ بدهید

در ماه‌های اخیر برخی چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی در قالب نامه‌نگاری و مصاحبه و اظهارنظرهای مطبوعاتی و... و با لحنی طلبکار در مورد وضع موجود کشور اعلام موضع کرده‌اند.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر