سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و نشانی شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی شود.برای ارتباط بیشتر با ضمیمه فناوری روزنامه جام‌جم، کانال کلیک را در تلگرام به آدرس clickjamejam @دنبال کنید.
کد خبر: ۸۷۴۶۵۶

محمدرضا محمدی از قزوین: گوشی من سامسونگ اس 3 نئو است و حدود یک‌سال پیش آن را خریدم. نسخه اندروید گوشی 3 و 4 است. می‌خواهم بدانم آیا امکان به‌روزرسانی به کیت‌کت وجود دارد؟ در سایت‌ها به اندازه کافی اطلاعات کسب نکردم. آیا گوشی در صورت آپدیت با مشکل خاصی روبه‌رو می‌شود؟

کلیک: خوشبختانه گوشی شما به‌طور رسمی به نسخه 4.4.4 اندروید کیت‌کت به‌روزرسانی می‌شود و از آنجا که این به‌روزرسانی رسمی است و توسط شرکت سازنده ارائه شده مشکلی پس از انجام آن نخواهید داشت. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در بسیاری از موارد پس از به‌روزرسانی سیستم‌عامل ‌باید یک مرتبه عملیات بازگشت به تنظیمات کارخانه‌ای (ریست فکتوری) را روی دستگاه خود اعمال کنید.

محمدپور از رشت: من یک هارد مکستور با ظرفیت 60 گیگابایت داشتم که یک ماه پیش به محض روشن شدن سیستم، صدایی ممتد ایجاد کرد و خراب شد. پس از مراجعه به تعمیرکار گفتند هارد سوخته و نمی‌توانند کاری برای آن انجام دهند، اما اگر آن را به تهران بفرستم ممکن است هارد قابل بازیابی باشد. توضیحات مختصری هم در مورد عمل جراحی هارد و اتاق تمیز دادند و گفتند با این روش می‌توان اطلاعات را از هارد بازیابی کرد و انجام این کار هزینه بالایی دارد.

اطلاعات موجود در هاردم خیلی برایم مهم و حیاتی است. می‌خواستم بدانم راهی برای بازیابی اطلاعات وجود دارد؟ لطفا در مورد اصطلاح عمل جراحی هارد و این‌که روش کار به چه صورت است توضیحاتی بدهید.

کلیک:هنگامی که هارد‌دیسک اصطلاحا می‌سوزد می‌توان با تعویض قطعات خراب با قطعات سالم، مشکل را رفع کرد و اطلاعات ذخیره شده در هارد را بازیابی کرد، اما انجام این کار نیازمند تخصص بسیار و شرایط محیطی خاص است که در ادامه توضیح می‌دهیم.

جراحی هارد‌دیسک اصطلاحی است که هنگام تعویض قطعات سخت‌افزاری هارد ازجمله هد، مگنت، پلاتر و... به‌کار برده می‌شود. از آنجا که هارد‌دیسک بسیار حساس است و این حساسیت نسبت به آلودگی و آلاینده‌های موجود در هوا دوچندان می‌شود، عملیات باز کردن هارد‌دیسک و تعویض قطعات ‌باید در محیطی کاملا تمیز و ایزوله انجام شود که به این محیط کلین‌روم (Clean Room) می‌گویند. همچنین علاوه بر بهره‌مندی مرکز تعمیرات از کلین‌روم و داشتن مهارت در انجام این کار، بهره‌مندی از تجهیزات و ابزارآلات پیشرفته نیز اهمیت فراوان دارد.

برای اجرای عملیات جراحی باید هارد‌دیسکی مشابه با هارد معیوب پیدا شود تا بتوان قطعات را از روی هارد سالم برداشت و روی هارد معیوب قرار داد. گاهی مشتری می‌تواند هارد مشابه با هارد خود را پیدا کند و گاهی نیز نیازمند سفارش هارد مشابه از کشورهای دیگر و حتی شرکت سازنده هارد‌دیسک خواهید بود که این عوامل موجب می‌شود ‌جراحی هارد‌دیسک به‌عنوان آخرین راه‌حل و البته راه‌حلی گران‌قیمت معرفی شود. هارد سالم شما قابل استفاده نخواهد بود و استفاده از هارد معیوب نیز پس از عمل جراحی توصیه نمی‌شود. تنها هدف از جراحی هارد‌دیسک بازیابی اطلاعات از هارد معیوب است و هر دو هارد پس از آن غیرقابل استفاده به‌شمار می‌رود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت زیر مراجعه کنید:

http://j.mp/click_bazyabi

حمید نیکجو از ایلام: با سلام به همه کلیکی‌ها (کلنگی‌های سابق!)، من از خوانندگان قدیمی کلیک هستم یعنی از آن زمانی که در صفحه بازی پاسخ معمای بازی‌ها را چاپ می‌کردید. سه سوال دارم:

می‌خواستم یک هارد دو ترابایتی اینترنال مارک وسترن دیجیتال گرین بخرم، نظرتان در مورد این مارک هارد چیست؟

اگر این هارد را به سیستم اضافه کنم و دوباره هارد را پارتیشن‌بندی کنم (هارد سیستم 250 است) به برنامه‌ها و بازی‌های نصب شده روی سیستم آسیب می‌زند یا خیر؟

آنتی‌ویروس سیستم نود نسخه 7 است. بعضی ویروس‌ها را شناسایی می‌کند و بعضی‌ها را نه. دلیلش چیست؟ من آفلاین آپدیت می‌کنم.

کلیک:خوشحالیم خوانندگان قدیمی کلیک همچنان با ما همراه هستند و با یادآوری گذشته، آن روزهای خاطره‌انگیز را به یاد ما می‌آورند. ضمن تشکر از شما و لطفی که به کلیک دارید، پاسخ سوالات مطرح شده را به ترتیب ارائه می‌کنیم:

هارد موردنظر شما یکی از برندهای معتبر و قابل اطمینان است و چنانچه به‌عنوان یک کاربر خانگی قصد خرید آن را دارید می‌توانید با اطمینان این کار را انجام دهید. چنانچه در شرایط خاص یا برای کاربردهای خاص قصد خرید هارد‌دیسک را دارید می‌توانید نمونه‌های دیگر از همین برند همچون سری Black را خریداری کنید.

منظورتان را از پرسش دوم متوجه نشدیم. چنانچه قصد داشته باشید هاردی را که به‌تازگی خریده‌اید پارتیشن‌بندی کنید برای اطلاعات ذخیره شده در هارد قبلی که اکنون سیستم‌عامل نیز روی آن نصب شده مشکلی پیش نخواهد آمد، اما چنانچه بخواهید هارد قبلی را پارتیشن‌بندی دوباره کنید شرایط متفاوت است. در صورتی‌که پارتیشن حاوی فایل‌های ویندوزی و دیگر برنامه‌ها در هارد قبلی را حذف نکنید و با استفاده از برنامه‌های مدیریت پارتیشن همچون EaseUS Partition Master این کار را انجام دهید، مشکلی ایجاد نخواهد شد اما چنانچه پارتیشن ویندوز را حذف کنید یا هارد جدید را جایگزین هارد قبلی کنید و سایر شرایطی که به نحوی در پارتیشن شامل فایل‌های ویندوز تغییری ایجاد شود، اطلاعات بازی‌ها و برنامه‌های نصب شده را از دست خواهید داد. همچنین در صورتی‌که هارد قبلی را در وضعیت فعلی جدا کرده و هارد جدید را به رایانه متصل کرده و پارتیشن‌بندی کنید، با نصب ویندوز و برنامه‌ها می‌توانید از هارد جدید استفاده و در صورت نیاز هرگاه هارد جدید را جدا کرده و هارد قبلی را به رایانه وصل کنید، با همان ویندوز و اطلاعاتی که در هارد قبلی ذخیره شده می‌توانید از رایانه استفاده کنید.

در پاسخ به پرسش سوم نیز ‌باید به این نکته توجه داشته باشید که همواره عملکرد ویروس‌یاب‌ها و ابزارهای امنیتی به این شکل است. هیچ‌گاه ویروس‌یابی به‌طور کامل تمام ویروس‌ها و بدافزارها را شناسایی نمی‌کند.

گاهی برخی فایل‌ها به اشتباه به‌عنوان بدافزار نشانه‌گذاری می‌شود و گاهی نیز برخی بدافزارها توسط ابزارهای امنیتی شناسایی نمی‌شود. تفاوت ویروس‌یاب‌های مختلف نیز در همین عملکرد و میزان خطا یا دقتی است که برخوردارند.

محمدی از مشهد: آیا اندروید 6 برای گوشی هواوی P8 lite منتشر شده است؟ اصلا این آپدیت برای این گوشی منتشر می‌شود یا خیر؟

کلیک: کلیک: فعلا اندروید 6 به‌طور رسمی برای این گوشی منتشر نشده و باتوجه به اخبار منتشر شده در زمینه بهره‌مندی برخی مدل‌های هواوی از به‌روزرسانی اندروید 6 در چین، فعلا خبر تائید شده‌ای مبنی بر انتشار رسمی این به‌روزرسانی برای مدل P8 Lite در چین یا دیگر کشورها در دسترس نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها