دادستان کل کشور به نامه رئیس‌جمهور به رئیس قوه قضاییه درخصوص پیگیری موضوع حمله به سفارت و کنسولگری عربستان اشاره کرد و گفت: تحقیقات از دستگیرشدگان تعرض به سفارت عربستان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۷۰۸۹۳

به گزارش جام‌جم، سیدابراهیم رئیسی در حاشیه اختتامیه دوره آموزشی پلیس پیشگیری در جمع خبرنگاران افزود: دادستانی تهران پس از وقوع این حادثه به‌سرعت وارد عمل شد و پرونده افراد دستگیر شده را بررسی کرد. او درباره مشکوک بودن حمله اخیر به سفارت عربستان نیز گفت: درباره این حادثه پرسش‌های متعددی مطرح شده که باید به آنها پاسخ داد و معتقدیم بررسی این اتفاق علاوه بر ابعاد پلیسی و قضایی دارای ابعاد امنیتی است.

دادستان کل کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضع پیگیری حقوقی فاجعه منا تصریح کرد: در این زمینه جلسات مختلفی با رئیس سازمان حج و زیارت، نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور داشته‌ایم. وزارت امور خارجه در خط مقدم پیگیری‌های فاجعه منا قرار دارد و بارها اعلام کرده‌ایم که باید در این زمینه کمیته حقیقت‌یاب ایجاد شود چون اگر ابعاد فاجعه منا برای مسلمانان جهان روشن نشود، قطعا بر برگزاری حج در سنوات آتی تاثیر خواهد گذاشت.

دادستان کل کشور اضافه کرد: پذیرفتن مسئولیت توسط دولت عربستان موضوع دیگری است و آنچه مورد تاکید ماست و قرار است وزارت امور خارجه با جدیت پیگیری کند، این است که خسارت‌های وارده باید توسط دولت عربستان تامین شود. وی درباره جدیدترین اخبار از بازگرداندن بدهی‌های بابک زنجانی و مهلت یک‌هفته‌ای باقی‌مانده برای پرداخت این مطالبات که پیش از این عنوان شده، گفت: تاکنون تمام ادعاهای بابک زنجانی مبنی بر داشتن پول در خارج از کشور به‌ غیر از آنچه شناسایی شده، بی‌پایه و اساس بوده، اما قطعا بازگرداندن مطالبات دولت از سوی این متهم در صدور حکم تاثیرگذار است، اما تا امروز هیچ‌گونه پول یا اموال جدیدی به دستگاه قضایی توسط متهم معرفی نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها