به دستخط آدم‌ها نگاه کنید. هر نوع مدل زیبا، زشت، خنده‌دار و کودکانه که فکر کنید در کلکسیون دستخط آدم‌ها پیدا می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۰۹۰
خط تغذیه‌تان را خوش بنویسید

شاید فردی که دستخط‌اش را فقط خودش می‌خواند و شبیه نسخه‌های پزشکی می‌نویسد با تمرین و ممارست بتواند صاحب خطی خوش شود، اما این کار به دو عنصر انگیزه و تلاش مضاعف نیاز دارد. حالا اگر فردی از همان دوران کودکی، خوش خطی را تمرین کند، قطعا در دوران بزرگسالی، صاحب قلمی دلنشین خواهد بود.

بیراه نیست اگر بگوییم الگوی تغذیه در آدم‌ها شبیه دستخط آنهاست. اگر از همان دوران کودکی یاد بگیریم هر چیزی را نخوریم و والدین و معلمان برای خورد و خوراک کودک خط قرمز قائل شوند، آن وقت مطمئن باشید این کودک در بزرگسالی هم یک رژیم غذایی سالم خواهد داشت.

اما وقتی در دوران کودکی، چیپس، پفک، نوشابه، ساندویچ و ده‌ها خوراکی ناسالم را نوش جان کردیم، طبیعی است در بزرگسالی هم به این خوراکی‌های ناسالم علاقه‌مند خواهیم بود و با همان فرمان تغذیه ناسالم در دوران کودکی، در بزرگسالی هم حرکت می‌کنیم.

البته در گذشته، خط تغذیه کودکتان به بدخطی حال حاضر نبود. آن موقع‌ها، نخود و کشمش، تنقلات دائمی بیشتر بچه‌ها بود و ته خلافمان، خوردن یک ساندویچ سرد بود، اما حالا با آمدن انواع و اقسام پاستیل‌ها و خوراکی‌های ناسالم، کار به جایی رسیده است که دیگر خیلی از بچه‌ها، وعده‌های اصلی غذا را فراموش کرده‌اند. بدتر از همه این که بساط این خوراکی‌های ناسالم هم حسابی در مدارس پهن است و برخلاف قوانین موجود، بوفه‌های مدارس خیلی راحت این خوردنی‌های فاقد ارزش غذایی را به دست دانش‌آموزان کم‌سن و سال می‌دهند. به همین دلیل است که می‌گوییم اگر از همین حالا والدین، مربیان مدرسه و نهادهای فرهنگساز برای ترویج تغذیه سالم میان کودکان فکری نکنند، در آینده هم آمار بزرگسالان مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر ما کم نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها